McLaren Senna GTR oficiálně: Peklo se podle všeho nachází v Anglii

Přikovaný. Tak by se asi tento vůz dal popsat. Protože, kolik si teď vybavíte aut, které dokáží vyvinout přítlačnou sílu 1000 kilogramů?

Od představení konceptu uběhl již rok a britská superautomobilka nám nyní servíruje produkční formu. McLaren Senna GTR nepodléhá žádným regulacím. Neplatí pro něj pravidla pro silniční ani pro závodní auta. Vytváří si vlastní.

Jak se na první pohled od silniční verze liší snad ani nemusím popisovat. Při pohledu na Sennu GTR se vám naskytne unikátní pohled do světa aerodynamiky a přítlaku. Konkrétně tento vůz dokáže vyvinout celou tunu přítlačné síly. Vedle toho je i o deset kilogramů lehčí než původní model.

McLaren Senna oficiálně. Nástupce legendárního F1 stojí 22 milionů

McLaren Senna oficiálně. Nástupce legendárního F1 stojí 22 milionů

Výkon vzrostl o 25 koní a celkem to teď dělá 814 anglických plnokrevníků. Ti i nadále vybíhají z dvakrát přeplňované osmiválcové stáje o objemu 4,0 litru, točivý moment zůstává na hodnotě 800 N.m. V přímce má být závodní verze rychlejší, ale hodnoty nebyly zveřejněny. Základní Senna ale zvládne stovku za 2,8 sekundy.

Motokára Ayrtona Senny jde do aukce. Jezdil v ní krátce před svou smrtí

Motokára Ayrtona Senny jde do aukce. Jezdil v ní krátce před svou smrtí

McLaren Senna GTR je dokonce ostřejší než hypersport P1 GTR, jak dokázal i na testovacím okruhu McLarenu, kde prý ještě nikdy nic rychlejšího neměli. Samozřejmě pokud pominete monoposty Formule 1. Jak si asi povede proti Astonu Martin Valkyrie, kterou pečou ve stejné zemi podle stejného receptu?

Cena je stanovena na 1,1 milionu liber, v přepočtu zhruba 32,5 milionů korun. Vznikne pouze 75 exemplářů a všechny jsou již beznadějně vyprodány. K prvním zákazníkům dorazí v září letošního roku.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků