McLaren prý dokáže vydělávat peníze i bez SUV

McLaren prý dokáže vydělávat peníze i bez SUV

Dnes se stále více prestižních a tradičních automobilek tlačí do výroby crossoverů a SUV za jediným cílem — vydělávat peníze. Rolls-Royce oznámil své plány na výrobu SUV, Bentley vývoj SUV dokončuje, Aston-Martin představil koncept crossoveru...

McLaren ale věří, že si dokáže vytvořit potřebné zisky i bez výroby terénního auta. Porsche sice díky SUV přežilo obtížný přelom tisíciletí a nyní patří v segmentu sportovních vozů k nejsilnějším značkám, ale McLaren nechce jít stejnou cestou.

Svět se zbláznil. Lotus chystá sportovní okruhové SUV

Svět se zbláznil. Lotus chystá sportovní okruhové SUV

Šéf automobilové divize McLarenu Mike Flewitt řekl pro Automotive News, že McLaren, stejně jako Ferrari, může mít úzké produktové portfolio, když není závislý na jednom regionu, nebojí se utrácet peníze, aby vydělal další peníze, a také si pohlídá náklady.

McLaren v současnosti prodává pětinu produkce v Evropě, více než třetinu v USA a necelou třetinu v Číně a Asii. Ohledně nákladů umí McLaren chytře využívat současnou technologii napříč svými modely. Přeplňovaný osmiválec 3,8 l poskytuje optimální základ pro všechny modely, stejně tak karbonové šasi. To pomáhá snižovat náklady na vývoj a rovněž vývoj urychluje.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Automobilka McLaren tak dokáže rychle obměňovat svou modelovou řadu, modernizace jsou rychlé a umí reagovat na situaci na trhu a aktuální poptávku. Tím se rozrůstá klientela, která je ochotná platit vyšší sumy, protože nemusí dlouho čekat na nový model.

McLaren by rád dosáhl na stejnou marži jakou má Ferrari, tedy kolem 14 %. Nicméně už nyní s prodeji okolo 1400 aut za rok se McLaren dostává do zisku a příští rok by chtěl prodat už 3300 aut. K tomu má pomoci nový vstupní model s cenou okolo čtyř milionů korun. Pokud uspěje, není potřeba, aby McLaren dělal i SUV.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků