McLaren prý dokáže vydělávat peníze i bez SUV

McLaren prý dokáže vydělávat peníze i bez SUV

Dnes se stále více prestižních a tradičních automobilek tlačí do výroby crossoverů a SUV za jediným cílem — vydělávat peníze. Rolls-Royce oznámil své plány na výrobu SUV, Bentley vývoj SUV dokončuje, Aston-Martin představil koncept crossoveru...

McLaren ale věří, že si dokáže vytvořit potřebné zisky i bez výroby terénního auta. Porsche sice díky SUV přežilo obtížný přelom tisíciletí a nyní patří v segmentu sportovních vozů k nejsilnějším značkám, ale McLaren nechce jít stejnou cestou.

Svět se zbláznil. Lotus chystá sportovní okruhové SUV

Svět se zbláznil. Lotus chystá sportovní okruhové SUV

Šéf automobilové divize McLarenu Mike Flewitt řekl pro Automotive News, že McLaren, stejně jako Ferrari, může mít úzké produktové portfolio, když není závislý na jednom regionu, nebojí se utrácet peníze, aby vydělal další peníze, a také si pohlídá náklady.

McLaren v současnosti prodává pětinu produkce v Evropě, více než třetinu v USA a necelou třetinu v Číně a Asii. Ohledně nákladů umí McLaren chytře využívat současnou technologii napříč svými modely. Přeplňovaný osmiválec 3,8 l poskytuje optimální základ pro všechny modely, stejně tak karbonové šasi. To pomáhá snižovat náklady na vývoj a rovněž vývoj urychluje.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Automobilka McLaren tak dokáže rychle obměňovat svou modelovou řadu, modernizace jsou rychlé a umí reagovat na situaci na trhu a aktuální poptávku. Tím se rozrůstá klientela, která je ochotná platit vyšší sumy, protože nemusí dlouho čekat na nový model.

McLaren by rád dosáhl na stejnou marži jakou má Ferrari, tedy kolem 14 %. Nicméně už nyní s prodeji okolo 1400 aut za rok se McLaren dostává do zisku a příští rok by chtěl prodat už 3300 aut. K tomu má pomoci nový vstupní model s cenou okolo čtyř milionů korun. Pokud uspěje, není potřeba, aby McLaren dělal i SUV.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků