McLaren prý dokáže vydělávat peníze i bez SUV

McLaren prý dokáže vydělávat peníze i bez SUV

Dnes se stále více prestižních a tradičních automobilek tlačí do výroby crossoverů a SUV za jediným cílem — vydělávat peníze. Rolls-Royce oznámil své plány na výrobu SUV, Bentley vývoj SUV dokončuje, Aston-Martin představil koncept crossoveru...

McLaren ale věří, že si dokáže vytvořit potřebné zisky i bez výroby terénního auta. Porsche sice díky SUV přežilo obtížný přelom tisíciletí a nyní patří v segmentu sportovních vozů k nejsilnějším značkám, ale McLaren nechce jít stejnou cestou.

Svět se zbláznil. Lotus chystá sportovní okruhové SUV

Svět se zbláznil. Lotus chystá sportovní okruhové SUV

Šéf automobilové divize McLarenu Mike Flewitt řekl pro Automotive News, že McLaren, stejně jako Ferrari, může mít úzké produktové portfolio, když není závislý na jednom regionu, nebojí se utrácet peníze, aby vydělal další peníze, a také si pohlídá náklady.

McLaren v současnosti prodává pětinu produkce v Evropě, více než třetinu v USA a necelou třetinu v Číně a Asii. Ohledně nákladů umí McLaren chytře využívat současnou technologii napříč svými modely. Přeplňovaný osmiválec 3,8 l poskytuje optimální základ pro všechny modely, stejně tak karbonové šasi. To pomáhá snižovat náklady na vývoj a rovněž vývoj urychluje.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Automobilka McLaren tak dokáže rychle obměňovat svou modelovou řadu, modernizace jsou rychlé a umí reagovat na situaci na trhu a aktuální poptávku. Tím se rozrůstá klientela, která je ochotná platit vyšší sumy, protože nemusí dlouho čekat na nový model.

McLaren by rád dosáhl na stejnou marži jakou má Ferrari, tedy kolem 14 %. Nicméně už nyní s prodeji okolo 1400 aut za rok se McLaren dostává do zisku a příští rok by chtěl prodat už 3300 aut. K tomu má pomoci nový vstupní model s cenou okolo čtyř milionů korun. Pokud uspěje, není potřeba, aby McLaren dělal i SUV.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků