McLaren prý dokáže vydělávat peníze i bez SUV

McLaren prý dokáže vydělávat peníze i bez SUV

Dnes se stále více prestižních a tradičních automobilek tlačí do výroby crossoverů a SUV za jediným cílem — vydělávat peníze. Rolls-Royce oznámil své plány na výrobu SUV, Bentley vývoj SUV dokončuje, Aston-Martin představil koncept crossoveru...

McLaren ale věří, že si dokáže vytvořit potřebné zisky i bez výroby terénního auta. Porsche sice díky SUV přežilo obtížný přelom tisíciletí a nyní patří v segmentu sportovních vozů k nejsilnějším značkám, ale McLaren nechce jít stejnou cestou.

Svět se zbláznil. Lotus chystá sportovní okruhové SUV

Svět se zbláznil. Lotus chystá sportovní okruhové SUV

Šéf automobilové divize McLarenu Mike Flewitt řekl pro Automotive News, že McLaren, stejně jako Ferrari, může mít úzké produktové portfolio, když není závislý na jednom regionu, nebojí se utrácet peníze, aby vydělal další peníze, a také si pohlídá náklady.

McLaren v současnosti prodává pětinu produkce v Evropě, více než třetinu v USA a necelou třetinu v Číně a Asii. Ohledně nákladů umí McLaren chytře využívat současnou technologii napříč svými modely. Přeplňovaný osmiválec 3,8 l poskytuje optimální základ pro všechny modely, stejně tak karbonové šasi. To pomáhá snižovat náklady na vývoj a rovněž vývoj urychluje.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Automobilka McLaren tak dokáže rychle obměňovat svou modelovou řadu, modernizace jsou rychlé a umí reagovat na situaci na trhu a aktuální poptávku. Tím se rozrůstá klientela, která je ochotná platit vyšší sumy, protože nemusí dlouho čekat na nový model.

McLaren by rád dosáhl na stejnou marži jakou má Ferrari, tedy kolem 14 %. Nicméně už nyní s prodeji okolo 1400 aut za rok se McLaren dostává do zisku a příští rok by chtěl prodat už 3300 aut. K tomu má pomoci nový vstupní model s cenou okolo čtyř milionů korun. Pokud uspěje, není potřeba, aby McLaren dělal i SUV.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků