McLaren prozradil jízdní výkony hypersportu P1, na tahu je LaFerrari

Hybridní McLaren P1 zvládne akceleraci z klidu na 200 km/h za méně než sedm sekund a jeho udávaná spotřeba se blíží běžným rodinným autům.
McLaren prozradil jízdní výkony hypersportu P1, na tahu je LaFerrari

Souboj nové generace hypersportovních aut vstupuje do dalšího kola. Britský McLaren pustil do světa oficiální jízdní výkony svého modelu P1, jehož hybridní hnací ústrojí dosahuje kombinovaného výkonu 906 koní.

Zrychlení 0-100 km/h za 2,8 s v dnešní době nevyráží dech,. V této disciplíně je zkrátka limitujícím faktorem schopnost pneumatik přenést výkon na asfalt bezprostředně po rozjezdu.

McLaren P1 coby držitel nového rekordu na Nürburgringu?

McLaren P1 coby držitel nového rekordu na Nürburgringu?

Rychlostí 200 km/h může McLaren P1 uhánět už 6,8 s po startu a zrychlení na třístovku trvá 16,5 sekundy. Třeba Chevrolet Spark nebo Logan MCV se za takovou dobu nedostanou ani na sto kilometrů v hodině...

Čtvrtmíli (400 m) s pevným startem zdolá bolid z Wokingu za 9,8 s s výslednou rychlostí 245 km/h, maximálka je elektronicky omezená na 350 km/h. 

Udávané kombinované spotřeby nejspíš v reálném provozu nikdy nikdo nedosáhne, ale přesto je fascinující, že auto schopné takových výkonů absolvuje předepsaný měřicí cyklus s výsledkem 8,3 l/100 km.

Nehledě na fascinující zrychlení potřebuje takové auto občas i zastavit – a někdy hodně rychle. McLaren proto udává i brzdné výkony a délku brzdné dráhy:

100-0 km/h: 30,2 m / 2,9 s
200-0 km/h: 116 m / 4,5 s
300-0 km/h: 246 m / 6,2 s

A co na to Ferrari? Ikonický výrobce z Maranella sice utrousil o svém novém vrcholném modelu už leccos, ale oficiální údaje jsou stále pouze přibližné: 0-100 „pod tři sekundy“, 0-200 „pod sedm sekund“, 0-300 za patnáct.

Video přímo větrné: v hlavní roli se představuje McLaren P1

Video přímo větrné: v hlavní roli se představuje McLaren P1

LaFerrari je stále ve vývoji a nejaktuálnější informace hovoří o tom, že první kusy se dostanou k zákazníkům až během roku 2014. Na první opravdové srovnání s McLarenem P1 si tak ještě počkáme.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků