McLaren prozradil jízdní výkony hypersportu P1, na tahu je LaFerrari

Hybridní McLaren P1 zvládne akceleraci z klidu na 200 km/h za méně než sedm sekund a jeho udávaná spotřeba se blíží běžným rodinným autům.
McLaren prozradil jízdní výkony hypersportu P1, na tahu je LaFerrari

Souboj nové generace hypersportovních aut vstupuje do dalšího kola. Britský McLaren pustil do světa oficiální jízdní výkony svého modelu P1, jehož hybridní hnací ústrojí dosahuje kombinovaného výkonu 906 koní.

Zrychlení 0-100 km/h za 2,8 s v dnešní době nevyráží dech,. V této disciplíně je zkrátka limitujícím faktorem schopnost pneumatik přenést výkon na asfalt bezprostředně po rozjezdu.

McLaren P1 coby držitel nového rekordu na Nürburgringu?

McLaren P1 coby držitel nového rekordu na Nürburgringu?

Rychlostí 200 km/h může McLaren P1 uhánět už 6,8 s po startu a zrychlení na třístovku trvá 16,5 sekundy. Třeba Chevrolet Spark nebo Logan MCV se za takovou dobu nedostanou ani na sto kilometrů v hodině...

Čtvrtmíli (400 m) s pevným startem zdolá bolid z Wokingu za 9,8 s s výslednou rychlostí 245 km/h, maximálka je elektronicky omezená na 350 km/h. 

Udávané kombinované spotřeby nejspíš v reálném provozu nikdy nikdo nedosáhne, ale přesto je fascinující, že auto schopné takových výkonů absolvuje předepsaný měřicí cyklus s výsledkem 8,3 l/100 km.

Nehledě na fascinující zrychlení potřebuje takové auto občas i zastavit – a někdy hodně rychle. McLaren proto udává i brzdné výkony a délku brzdné dráhy:

100-0 km/h: 30,2 m / 2,9 s
200-0 km/h: 116 m / 4,5 s
300-0 km/h: 246 m / 6,2 s

A co na to Ferrari? Ikonický výrobce z Maranella sice utrousil o svém novém vrcholném modelu už leccos, ale oficiální údaje jsou stále pouze přibližné: 0-100 „pod tři sekundy“, 0-200 „pod sedm sekund“, 0-300 za patnáct.

Video přímo větrné: v hlavní roli se představuje McLaren P1

Video přímo větrné: v hlavní roli se představuje McLaren P1

LaFerrari je stále ve vývoji a nejaktuálnější informace hovoří o tom, že první kusy se dostanou k zákazníkům až během roku 2014. Na první opravdové srovnání s McLarenem P1 si tak ještě počkáme.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Chevrolet Cruze 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 56 781 km
Cena: 152 000 Kč
Chevrolet Cruze 2
Rok výroby: 2011
Stav: 81 629 km
Cena: 165 000 Kč
Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 75 051 km
Cena: 217 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 795 km
Cena: 190 000 Kč
Chevrolet Captiva 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 84 511 km
Cena: 267 000 Kč
Chevrolet Orlando 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 185 877 km
Cena: 196 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků