McLaren prozradil jízdní výkony hypersportu P1, na tahu je LaFerrari

Hybridní McLaren P1 zvládne akceleraci z klidu na 200 km/h za méně než sedm sekund a jeho udávaná spotřeba se blíží běžným rodinným autům.
McLaren prozradil jízdní výkony hypersportu P1, na tahu je LaFerrari

Souboj nové generace hypersportovních aut vstupuje do dalšího kola. Britský McLaren pustil do světa oficiální jízdní výkony svého modelu P1, jehož hybridní hnací ústrojí dosahuje kombinovaného výkonu 906 koní.

Zrychlení 0-100 km/h za 2,8 s v dnešní době nevyráží dech,. V této disciplíně je zkrátka limitujícím faktorem schopnost pneumatik přenést výkon na asfalt bezprostředně po rozjezdu.

McLaren P1 coby držitel nového rekordu na Nürburgringu?

McLaren P1 coby držitel nového rekordu na Nürburgringu?

Rychlostí 200 km/h může McLaren P1 uhánět už 6,8 s po startu a zrychlení na třístovku trvá 16,5 sekundy. Třeba Chevrolet Spark nebo Logan MCV se za takovou dobu nedostanou ani na sto kilometrů v hodině...

Čtvrtmíli (400 m) s pevným startem zdolá bolid z Wokingu za 9,8 s s výslednou rychlostí 245 km/h, maximálka je elektronicky omezená na 350 km/h. 

Udávané kombinované spotřeby nejspíš v reálném provozu nikdy nikdo nedosáhne, ale přesto je fascinující, že auto schopné takových výkonů absolvuje předepsaný měřicí cyklus s výsledkem 8,3 l/100 km.

Nehledě na fascinující zrychlení potřebuje takové auto občas i zastavit – a někdy hodně rychle. McLaren proto udává i brzdné výkony a délku brzdné dráhy:

100-0 km/h: 30,2 m / 2,9 s
200-0 km/h: 116 m / 4,5 s
300-0 km/h: 246 m / 6,2 s

A co na to Ferrari? Ikonický výrobce z Maranella sice utrousil o svém novém vrcholném modelu už leccos, ale oficiální údaje jsou stále pouze přibližné: 0-100 „pod tři sekundy“, 0-200 „pod sedm sekund“, 0-300 za patnáct.

Video přímo větrné: v hlavní roli se představuje McLaren P1

Video přímo větrné: v hlavní roli se představuje McLaren P1

LaFerrari je stále ve vývoji a nejaktuálnější informace hovoří o tom, že první kusy se dostanou k zákazníkům až během roku 2014. Na první opravdové srovnání s McLarenem P1 si tak ještě počkáme.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků