McLaren pracuje na třísedadlovém autě podle vzoru modelu F1

McLaren pracuje na třísedadlovém autě podle vzoru modelu F1

Za duchovního nástupce legendárního McLarenu F1 se považuje model McLaren P1. Ale britská malosériová automobilka nyní pracuje na novém modelu se stejným uspořádáním sedadel 1+2, jaké měl právě sériový McLaren F1. Má to být vzpomínka na tento ikonický vůz.

Ukázat by se mělo už v roce 2018, tedy 25 let od zahájení prodeje, píše britský Autocar, na jehož stránkách si můžete prohlédnout i designérskou vizi, jak by mohl nový McLaren vypadat. Nebude to primárně okruhový nástroj, ale spíše velmi rychlé GT, stejně jako legendární F1.

McLaren F1 (1992-1998): Nejrychlejší na světě

McLaren F1 (1992-1998): Nejrychlejší na světě

K pohonu poslouží opět modifikovaný dvěma turby přeplňovaný osmiválec 3,8 l, jehož výkon by se měl pohybovat kolem 700 koní. Nebude to hybrid, volný prostor kolem karbonového monokoku se využije pro zavazadla a nikoli pro akumulátory.

To pomůže udržet hmotnost nízko, i když se vší tou moderní výbavou se asi nedá předpokládat, že nový McLaren ukáže na váze méně než 1200 kg. Podle dostupných informací to má být ale nejkultivovanější McLaren všech dob.

Chtěli byste McLaren F1 s nájezdem pouze 4500 km? Jeden je k mání

Chtěli byste McLaren F1 s nájezdem pouze 4500 km? Jeden je k mání

McLaren podle všeho vyrobí jen 64 aut, tolik bylo vyrobeno i silničních McLarenů F1. Montáž bude mít na starosti divize McLaren Special Operations a každý vůz vznikne na individuální přání zákazníka po složení zálohy dvou milionů liber, tedy asi 70 milionů korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

včera | Miro Mihálik | 10 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků