McLaren pracuje na třísedadlovém autě podle vzoru modelu F1

McLaren pracuje na třísedadlovém autě podle vzoru modelu F1

Za duchovního nástupce legendárního McLarenu F1 se považuje model McLaren P1. Ale britská malosériová automobilka nyní pracuje na novém modelu se stejným uspořádáním sedadel 1+2, jaké měl právě sériový McLaren F1. Má to být vzpomínka na tento ikonický vůz.

Ukázat by se mělo už v roce 2018, tedy 25 let od zahájení prodeje, píše britský Autocar, na jehož stránkách si můžete prohlédnout i designérskou vizi, jak by mohl nový McLaren vypadat. Nebude to primárně okruhový nástroj, ale spíše velmi rychlé GT, stejně jako legendární F1.

McLaren F1 (1992-1998): Nejrychlejší na světě

McLaren F1 (1992-1998): Nejrychlejší na světě

K pohonu poslouží opět modifikovaný dvěma turby přeplňovaný osmiválec 3,8 l, jehož výkon by se měl pohybovat kolem 700 koní. Nebude to hybrid, volný prostor kolem karbonového monokoku se využije pro zavazadla a nikoli pro akumulátory.

To pomůže udržet hmotnost nízko, i když se vší tou moderní výbavou se asi nedá předpokládat, že nový McLaren ukáže na váze méně než 1200 kg. Podle dostupných informací to má být ale nejkultivovanější McLaren všech dob.

Chtěli byste McLaren F1 s nájezdem pouze 4500 km? Jeden je k mání

Chtěli byste McLaren F1 s nájezdem pouze 4500 km? Jeden je k mání

McLaren podle všeho vyrobí jen 64 aut, tolik bylo vyrobeno i silničních McLarenů F1. Montáž bude mít na starosti divize McLaren Special Operations a každý vůz vznikne na individuální přání zákazníka po složení zálohy dvou milionů liber, tedy asi 70 milionů korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků