McLaren P1 nemusel být hybrid. Důvod použití elektromotoru překvapí

Model P1 patří k takzvané svaté trojici hybridních supersportů s výkonem téměř 1000 koní, zrovna v případě britského stroje byl ale zvažoval i pohon bez elektromotoru a baterií.

LaFerrari, Porsche 918 Spyder a McLaren P1. Trojice strojů, která s výjimkou Bugatti přepsala před pár lety vnímání rychlosti i samotných výkonů. Tyto vozy si bez výjimky pomáhají ke své dynamice kromě silných spalovacích pohonných jednotek také elektromotorem, minimálně u britského auta ale mohlo být vše jinak.

Video: McLaren P1 vs Ferrari LaFerrari vs Porsche 918 Spyder

Video: McLaren P1 vs Ferrari LaFerrari vs Porsche 918 Spyder

Podle kolegů z týdeníku Autocar vedení automobilky ve Wokingu seriózně zvažovalo možnost, že postaví model P1 bez dodatečně montované elektrické pohonné jednotky a přídavné sady akumulátorů.

Podle dostupných informací přidal hybridní pohon na celkové hmotnosti 140 kg (samotný elektromotor má jen 26 kg), na druhou stranu ale auto díky němu dostalo navíc 179 koní a maximální točivý moment 260 Nm.

McLaren P1 LM je závoďák na značkách pro pět vyvolených

McLaren P1 LM je závoďák na značkách pro pět vyvolených

Bez něj bychom tady měli vůz s motorem 3.8 V8, výkonem 737 koní, točivým momentem 720 newtonmetrů a jeho váha by se oproti dnešnímu modelu snížila z 1547 na 1407 kg. Jak by takový stroj jezdil, můžeme samozřejmě jen hádat, každopádně výkonová hmotnost by se v případě hypotetického auta snížila z 592 na 524 k/t.

Projekt uvedeného modelu bez hybridní technologie IPAS (The Instant Power Assist System) byl tehdy na stole, realizován ale nebyl, takže je na místě ptát se na důvody. Co zaznělo na poradě vedení, zřejmě zůstane tajemstvím, každopádně výsledek rokování byl takový, že P1 s čistě spalovací pohonnou jednotkou byl „v rozporu s mravními základy projektu“.

McLaren Senna oficiálně. Nástupce legendárního F1 stojí 22 milionů

McLaren Senna oficiálně. Nástupce legendárního F1 stojí 22 milionů

Můžeme samozřejmě pouze hádat, jestli se jednalo o prostý záměr postavit módní a obecně přijatelnější „ekologický“ supersport anebo svou nezanedbatelnou roli sehrál i prostý součet výkonů, který umožnil napsat do technického průkazu hodnotu až 916 koní.

Ať už ale byly příčiny jakékoli, o něco později si v McLarenu s papírovou uhlíkovou stopou hlavu tolik nelámali. Všechny následující auta od té doby opírají svou dynamiku výlučně o klasický spalovací agregát, včetně vrcholného modelu Senna s přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu rovných 800 koní.

 

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků