McLaren P1 nemusel být hybrid. Důvod použití elektromotoru překvapí

Model P1 patří k takzvané svaté trojici hybridních supersportů s výkonem téměř 1000 koní, zrovna v případě britského stroje byl ale zvažoval i pohon bez elektromotoru a baterií.

LaFerrari, Porsche 918 Spyder a McLaren P1. Trojice strojů, která s výjimkou Bugatti přepsala před pár lety vnímání rychlosti i samotných výkonů. Tyto vozy si bez výjimky pomáhají ke své dynamice kromě silných spalovacích pohonných jednotek také elektromotorem, minimálně u britského auta ale mohlo být vše jinak.

Video: McLaren P1 vs Ferrari LaFerrari vs Porsche 918 Spyder

Video: McLaren P1 vs Ferrari LaFerrari vs Porsche 918 Spyder

Podle kolegů z týdeníku Autocar vedení automobilky ve Wokingu seriózně zvažovalo možnost, že postaví model P1 bez dodatečně montované elektrické pohonné jednotky a přídavné sady akumulátorů.

Podle dostupných informací přidal hybridní pohon na celkové hmotnosti 140 kg (samotný elektromotor má jen 26 kg), na druhou stranu ale auto díky němu dostalo navíc 179 koní a maximální točivý moment 260 Nm.

McLaren P1 LM je závoďák na značkách pro pět vyvolených

McLaren P1 LM je závoďák na značkách pro pět vyvolených

Bez něj bychom tady měli vůz s motorem 3.8 V8, výkonem 737 koní, točivým momentem 720 newtonmetrů a jeho váha by se oproti dnešnímu modelu snížila z 1547 na 1407 kg. Jak by takový stroj jezdil, můžeme samozřejmě jen hádat, každopádně výkonová hmotnost by se v případě hypotetického auta snížila z 592 na 524 k/t.

Projekt uvedeného modelu bez hybridní technologie IPAS (The Instant Power Assist System) byl tehdy na stole, realizován ale nebyl, takže je na místě ptát se na důvody. Co zaznělo na poradě vedení, zřejmě zůstane tajemstvím, každopádně výsledek rokování byl takový, že P1 s čistě spalovací pohonnou jednotkou byl „v rozporu s mravními základy projektu“.

McLaren Senna oficiálně. Nástupce legendárního F1 stojí 22 milionů

McLaren Senna oficiálně. Nástupce legendárního F1 stojí 22 milionů

Můžeme samozřejmě pouze hádat, jestli se jednalo o prostý záměr postavit módní a obecně přijatelnější „ekologický“ supersport anebo svou nezanedbatelnou roli sehrál i prostý součet výkonů, který umožnil napsat do technického průkazu hodnotu až 916 koní.

Ať už ale byly příčiny jakékoli, o něco později si v McLarenu s papírovou uhlíkovou stopou hlavu tolik nelámali. Všechny následující auta od té doby opírají svou dynamiku výlučně o klasický spalovací agregát, včetně vrcholného modelu Senna s přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu rovných 800 koní.

 

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

včera | AutoRevue.cz | 4 příspěvky
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků