McLaren P1 nemusel být hybrid. Důvod použití elektromotoru překvapí

Model P1 patří k takzvané svaté trojici hybridních supersportů s výkonem téměř 1000 koní, zrovna v případě britského stroje byl ale zvažoval i pohon bez elektromotoru a baterií.

LaFerrari, Porsche 918 Spyder a McLaren P1. Trojice strojů, která s výjimkou Bugatti přepsala před pár lety vnímání rychlosti i samotných výkonů. Tyto vozy si bez výjimky pomáhají ke své dynamice kromě silných spalovacích pohonných jednotek také elektromotorem, minimálně u britského auta ale mohlo být vše jinak.

Video: McLaren P1 vs Ferrari LaFerrari vs Porsche 918 Spyder

Video: McLaren P1 vs Ferrari LaFerrari vs Porsche 918 Spyder

Podle kolegů z týdeníku Autocar vedení automobilky ve Wokingu seriózně zvažovalo možnost, že postaví model P1 bez dodatečně montované elektrické pohonné jednotky a přídavné sady akumulátorů.

Podle dostupných informací přidal hybridní pohon na celkové hmotnosti 140 kg (samotný elektromotor má jen 26 kg), na druhou stranu ale auto díky němu dostalo navíc 179 koní a maximální točivý moment 260 Nm.

McLaren P1 LM je závoďák na značkách pro pět vyvolených

McLaren P1 LM je závoďák na značkách pro pět vyvolených

Bez něj bychom tady měli vůz s motorem 3.8 V8, výkonem 737 koní, točivým momentem 720 newtonmetrů a jeho váha by se oproti dnešnímu modelu snížila z 1547 na 1407 kg. Jak by takový stroj jezdil, můžeme samozřejmě jen hádat, každopádně výkonová hmotnost by se v případě hypotetického auta snížila z 592 na 524 k/t.

Projekt uvedeného modelu bez hybridní technologie IPAS (The Instant Power Assist System) byl tehdy na stole, realizován ale nebyl, takže je na místě ptát se na důvody. Co zaznělo na poradě vedení, zřejmě zůstane tajemstvím, každopádně výsledek rokování byl takový, že P1 s čistě spalovací pohonnou jednotkou byl „v rozporu s mravními základy projektu“.

McLaren Senna oficiálně. Nástupce legendárního F1 stojí 22 milionů

McLaren Senna oficiálně. Nástupce legendárního F1 stojí 22 milionů

Můžeme samozřejmě pouze hádat, jestli se jednalo o prostý záměr postavit módní a obecně přijatelnější „ekologický“ supersport anebo svou nezanedbatelnou roli sehrál i prostý součet výkonů, který umožnil napsat do technického průkazu hodnotu až 916 koní.

Ať už ale byly příčiny jakékoli, o něco později si v McLarenu s papírovou uhlíkovou stopou hlavu tolik nelámali. Všechny následující auta od té doby opírají svou dynamiku výlučně o klasický spalovací agregát, včetně vrcholného modelu Senna s přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu rovných 800 koní.

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků