McLaren P1 LM je závoďák na značkách pro pět vyvolených

McLaren dnes představil hned dva speciální modely, které se budou nejlépe cítit hlavně na závodních okruzích. S tím prvním už jsme vás seznámili dopoledne a ten druhý vám představíme teď. Jde o McLaren P1 LM, který se zrodil ze závodního provedení GTR. To totiž mělo jednu drobnou vadu. Nemělo homologaci pro silniční provoz.

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Na pomoc si proto McLaren zavolal britskou firmu Lazante. Její jméno vám možná nic neříká, ale vězte, že v roce 1995 její závodní tým zvítězil s McLarenem F1 GTR ve slavném vytrvalostním závodě na 24 h Le Mans. Se stavbou takových aut tedy mají velké zkušenosti, takže není divu, že úpravu modelu svěřil McLaren právě jim.

Srdcem auta je i nadále hybridní pohonná jednotka, kterou tvoří především 3,8litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly. Nově však došlo k přeladění motoru na benzín s 99 oktany a společně se zvýšením tlaku turbodmychadel se výkon srovnal se závodní verzí na kulatých 1000 koních. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hmotnost je u silničního McLarenu P1 LM ještě nižší než u jeho závodního sourozence

Zároveň je P1 LM ještě lehčí než jeho závodní předobraz, a to o nezanedbatelných 59 kilogramů. Může za to výfukové potrubí z Inconelu, absence zvedacího systému Air Jack a výměna skleněných oken za lehčí polykarbonátová. 

Samozřejmostí jsou aerodynamické doplňky zvyšující přítlak a kola s pneumatikami homologovaná pro silniční provoz. V interiéru se nešetřilo karbonem ani Alcantarou, novinkou je volant shodný s tím, který měl Lewis Hamilton ve své vítězné formuli McLaren MP4-23.

McLaren F1: král supersportů

McLaren F1: král supersportů

Na svět se dostane pouhých pět kusů, z nichž jeden bude vyveden v šedém odstínu, přesně tak, jak vidíte na fotkách. Další čtyři dostanou oranžový lak. Premiéru si McLaren P1 LM odbude po boku McLarenu 570S Sprint na Festivalu rychlosti v Goodwoodu už tento víkend.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků