McLaren P1 LM je závoďák na značkách pro pět vyvolených

McLaren dnes představil hned dva speciální modely, které se budou nejlépe cítit hlavně na závodních okruzích. S tím prvním už jsme vás seznámili dopoledne a ten druhý vám představíme teď. Jde o McLaren P1 LM, který se zrodil ze závodního provedení GTR. To totiž mělo jednu drobnou vadu. Nemělo homologaci pro silniční provoz.

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Na pomoc si proto McLaren zavolal britskou firmu Lazante. Její jméno vám možná nic neříká, ale vězte, že v roce 1995 její závodní tým zvítězil s McLarenem F1 GTR ve slavném vytrvalostním závodě na 24 h Le Mans. Se stavbou takových aut tedy mají velké zkušenosti, takže není divu, že úpravu modelu svěřil McLaren právě jim.

Srdcem auta je i nadále hybridní pohonná jednotka, kterou tvoří především 3,8litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly. Nově však došlo k přeladění motoru na benzín s 99 oktany a společně se zvýšením tlaku turbodmychadel se výkon srovnal se závodní verzí na kulatých 1000 koních. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hmotnost je u silničního McLarenu P1 LM ještě nižší než u jeho závodního sourozence

Zároveň je P1 LM ještě lehčí než jeho závodní předobraz, a to o nezanedbatelných 59 kilogramů. Může za to výfukové potrubí z Inconelu, absence zvedacího systému Air Jack a výměna skleněných oken za lehčí polykarbonátová. 

Samozřejmostí jsou aerodynamické doplňky zvyšující přítlak a kola s pneumatikami homologovaná pro silniční provoz. V interiéru se nešetřilo karbonem ani Alcantarou, novinkou je volant shodný s tím, který měl Lewis Hamilton ve své vítězné formuli McLaren MP4-23.

McLaren F1: král supersportů

McLaren F1: král supersportů

Na svět se dostane pouhých pět kusů, z nichž jeden bude vyveden v šedém odstínu, přesně tak, jak vidíte na fotkách. Další čtyři dostanou oranžový lak. Premiéru si McLaren P1 LM odbude po boku McLarenu 570S Sprint na Festivalu rychlosti v Goodwoodu už tento víkend.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků