McLaren P1 LM je závoďák na značkách pro pět vyvolených

McLaren dnes představil hned dva speciální modely, které se budou nejlépe cítit hlavně na závodních okruzích. S tím prvním už jsme vás seznámili dopoledne a ten druhý vám představíme teď. Jde o McLaren P1 LM, který se zrodil ze závodního provedení GTR. To totiž mělo jednu drobnou vadu. Nemělo homologaci pro silniční provoz.

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Na pomoc si proto McLaren zavolal britskou firmu Lazante. Její jméno vám možná nic neříká, ale vězte, že v roce 1995 její závodní tým zvítězil s McLarenem F1 GTR ve slavném vytrvalostním závodě na 24 h Le Mans. Se stavbou takových aut tedy mají velké zkušenosti, takže není divu, že úpravu modelu svěřil McLaren právě jim.

Srdcem auta je i nadále hybridní pohonná jednotka, kterou tvoří především 3,8litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly. Nově však došlo k přeladění motoru na benzín s 99 oktany a společně se zvýšením tlaku turbodmychadel se výkon srovnal se závodní verzí na kulatých 1000 koních. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hmotnost je u silničního McLarenu P1 LM ještě nižší než u jeho závodního sourozence

Zároveň je P1 LM ještě lehčí než jeho závodní předobraz, a to o nezanedbatelných 59 kilogramů. Může za to výfukové potrubí z Inconelu, absence zvedacího systému Air Jack a výměna skleněných oken za lehčí polykarbonátová. 

Samozřejmostí jsou aerodynamické doplňky zvyšující přítlak a kola s pneumatikami homologovaná pro silniční provoz. V interiéru se nešetřilo karbonem ani Alcantarou, novinkou je volant shodný s tím, který měl Lewis Hamilton ve své vítězné formuli McLaren MP4-23.

McLaren F1: král supersportů

McLaren F1: král supersportů

Na svět se dostane pouhých pět kusů, z nichž jeden bude vyveden v šedém odstínu, přesně tak, jak vidíte na fotkách. Další čtyři dostanou oranžový lak. Premiéru si McLaren P1 LM odbude po boku McLarenu 570S Sprint na Festivalu rychlosti v Goodwoodu už tento víkend.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků