McLaren P1 GTR za 70 milionů nesmí na silnici

Pokud se vám někde bokem válí zhruba sedmdesát milionů, máte už silniční verzi supersportu McLaren P1 a rádi byste něco trochu ostřejšího a extrémnějšího na okruhy, McLaren má pro vás řešení v podobě výhradně okruhového speciálu P1 GTR.

K dispozici bude přibližně od května 2015. Koupit ho budou moci jen majitelé silniční P1 a jinde než na okruhu se s ním nesvezou. Právě díky tomu, že nemusel McLaren auto stavět na silnici, se mohli technici automobilky odvázat.

McLaren prozradil jízdní výkony hypersportu P1, na tahu je LaFerrari

McLaren prozradil jízdní výkony hypersportu P1, na tahu je LaFerrari

Dvacet let po legendárním McLarenu F1 GTR, který vyhrál 24 h Le Mans, tak vzniká vskutku důstojný nástupce. S výkonem 1000 koní a kompletně přestavěným podvozkem i aerodynamikou vzniklo auto, které bude bez diskuse patřit k tomu nejrychlejšímu z klasických „plechovek“, tedy uzavřených závodních automobilů.

Fotogalerie: V Goodwoodu ožívají legendy F1 a Le Mans

Fotogalerie: V Goodwoodu ožívají legendy F1 a Le Mans

McLaren P1 GTR bude standardně dodáván se sadou okruhových slicků, má velké pevné křídlo se systémem DRS, snížený podvozek, přepracovanou aerodynamiku pro mnohem větší přítlak (a také lepší chlazení motoru a brzd) a elektrický systém umožňující silnější přenos akumulované elektrické energie.

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

O 80 mm se rozšířil rozchod vpředu a díky pevnému uchycení zadního křídla mohli konstruktéři lépe uhladit proudění vzduchu než u sériové verze se složitým výsuvným křídlem. Kolik auto generuje přítlaku, nevíme, ale určitě bude k vysvětlení stačit slovní spojení „velmi mnoho“.

McLaren předpokládá, že prodá asi 25 až 30 aut a prý chystá i speciální okruhový program pro majitele po vzoru programu Ferrari FXX. Takže za těch zhruba 70 000 000 korun dostanete skutečně exkluzivní hračku. Jdeme napsat Ježíškovi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků