McLaren P1 GTR za 70 milionů nesmí na silnici

Pokud se vám někde bokem válí zhruba sedmdesát milionů, máte už silniční verzi supersportu McLaren P1 a rádi byste něco trochu ostřejšího a extrémnějšího na okruhy, McLaren má pro vás řešení v podobě výhradně okruhového speciálu P1 GTR.

K dispozici bude přibližně od května 2015. Koupit ho budou moci jen majitelé silniční P1 a jinde než na okruhu se s ním nesvezou. Právě díky tomu, že nemusel McLaren auto stavět na silnici, se mohli technici automobilky odvázat.

McLaren prozradil jízdní výkony hypersportu P1, na tahu je LaFerrari

McLaren prozradil jízdní výkony hypersportu P1, na tahu je LaFerrari

Dvacet let po legendárním McLarenu F1 GTR, který vyhrál 24 h Le Mans, tak vzniká vskutku důstojný nástupce. S výkonem 1000 koní a kompletně přestavěným podvozkem i aerodynamikou vzniklo auto, které bude bez diskuse patřit k tomu nejrychlejšímu z klasických „plechovek“, tedy uzavřených závodních automobilů.

Fotogalerie: V Goodwoodu ožívají legendy F1 a Le Mans

Fotogalerie: V Goodwoodu ožívají legendy F1 a Le Mans

McLaren P1 GTR bude standardně dodáván se sadou okruhových slicků, má velké pevné křídlo se systémem DRS, snížený podvozek, přepracovanou aerodynamiku pro mnohem větší přítlak (a také lepší chlazení motoru a brzd) a elektrický systém umožňující silnější přenos akumulované elektrické energie.

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

O 80 mm se rozšířil rozchod vpředu a díky pevnému uchycení zadního křídla mohli konstruktéři lépe uhladit proudění vzduchu než u sériové verze se složitým výsuvným křídlem. Kolik auto generuje přítlaku, nevíme, ale určitě bude k vysvětlení stačit slovní spojení „velmi mnoho“.

McLaren předpokládá, že prodá asi 25 až 30 aut a prý chystá i speciální okruhový program pro majitele po vzoru programu Ferrari FXX. Takže za těch zhruba 70 000 000 korun dostanete skutečně exkluzivní hračku. Jdeme napsat Ježíškovi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků