McLaren P1 GTR za 70 milionů nesmí na silnici

Pokud se vám někde bokem válí zhruba sedmdesát milionů, máte už silniční verzi supersportu McLaren P1 a rádi byste něco trochu ostřejšího a extrémnějšího na okruhy, McLaren má pro vás řešení v podobě výhradně okruhového speciálu P1 GTR.

K dispozici bude přibližně od května 2015. Koupit ho budou moci jen majitelé silniční P1 a jinde než na okruhu se s ním nesvezou. Právě díky tomu, že nemusel McLaren auto stavět na silnici, se mohli technici automobilky odvázat.

Zajímavosti | Technika | Fascinace | McLaren

McLaren prozradil jízdní výkony hypersportu P1, na tahu je LaFerrari

Dvacet let po legendárním McLarenu F1 GTR, který vyhrál 24 h Le Mans, tak vzniká vskutku důstojný nástupce. S výkonem 1000 koní a kompletně přestavěným podvozkem i aerodynamikou vzniklo auto, které bude bez diskuse patřit k tomu nejrychlejšímu z klasických „plechovek“, tedy uzavřených závodních automobilů.

Retro | Fascinace | Sport

Fotogalerie: V Goodwoodu ožívají legendy F1 a Le Mans

McLaren P1 GTR bude standardně dodáván se sadou okruhových slicků, má velké pevné křídlo se systémem DRS, snížený podvozek, přepracovanou aerodynamiku pro mnohem větší přítlak (a také lepší chlazení motoru a brzd) a elektrický systém umožňující silnější přenos akumulované elektrické energie.

Zajímavosti | Video | Byznys | Sportovní auta | Fascinace | Ferrari

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

O 80 mm se rozšířil rozchod vpředu a díky pevnému uchycení zadního křídla mohli konstruktéři lépe uhladit proudění vzduchu než u sériové verze se složitým výsuvným křídlem. Kolik auto generuje přítlaku, nevíme, ale určitě bude k vysvětlení stačit slovní spojení „velmi mnoho“.

McLaren předpokládá, že prodá asi 25 až 30 aut a prý chystá i speciální okruhový program pro majitele po vzoru programu Ferrari FXX. Takže za těch zhruba 70 000 000 korun dostanete skutečně exkluzivní hračku. Jdeme napsat Ježíškovi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2010
Stav: 116 770 km
Cena: 195 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků