McLaren P1 GTR za 70 milionů nesmí na silnici

Pokud se vám někde bokem válí zhruba sedmdesát milionů, máte už silniční verzi supersportu McLaren P1 a rádi byste něco trochu ostřejšího a extrémnějšího na okruhy, McLaren má pro vás řešení v podobě výhradně okruhového speciálu P1 GTR.

K dispozici bude přibližně od května 2015. Koupit ho budou moci jen majitelé silniční P1 a jinde než na okruhu se s ním nesvezou. Právě díky tomu, že nemusel McLaren auto stavět na silnici, se mohli technici automobilky odvázat.

McLaren prozradil jízdní výkony hypersportu P1, na tahu je LaFerrari

McLaren prozradil jízdní výkony hypersportu P1, na tahu je LaFerrari

Dvacet let po legendárním McLarenu F1 GTR, který vyhrál 24 h Le Mans, tak vzniká vskutku důstojný nástupce. S výkonem 1000 koní a kompletně přestavěným podvozkem i aerodynamikou vzniklo auto, které bude bez diskuse patřit k tomu nejrychlejšímu z klasických „plechovek“, tedy uzavřených závodních automobilů.

Fotogalerie: V Goodwoodu ožívají legendy F1 a Le Mans

Fotogalerie: V Goodwoodu ožívají legendy F1 a Le Mans

McLaren P1 GTR bude standardně dodáván se sadou okruhových slicků, má velké pevné křídlo se systémem DRS, snížený podvozek, přepracovanou aerodynamiku pro mnohem větší přítlak (a také lepší chlazení motoru a brzd) a elektrický systém umožňující silnější přenos akumulované elektrické energie.

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

O 80 mm se rozšířil rozchod vpředu a díky pevnému uchycení zadního křídla mohli konstruktéři lépe uhladit proudění vzduchu než u sériové verze se složitým výsuvným křídlem. Kolik auto generuje přítlaku, nevíme, ale určitě bude k vysvětlení stačit slovní spojení „velmi mnoho“.

McLaren předpokládá, že prodá asi 25 až 30 aut a prý chystá i speciální okruhový program pro majitele po vzoru programu Ferrari FXX. Takže za těch zhruba 70 000 000 korun dostanete skutečně exkluzivní hračku. Jdeme napsat Ježíškovi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 230 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků