McLaren MP4-12C Spider: nově se skládací pevnou střechou

O přípravách otevřeného provedení supersportu McLaren MP4-12C se hovoří již déle, teprve nyní se však stává skutečností.

V automobilce McLaren Automotive se v posledních týdnech zřejmě soustředili spíše na nutné technické modifikace základního kupé McLaren MP4-12C, takže nový Spider přichází poněkud později, než se čekalo. Ale nevadí, alespoň mediální obraz této novinky ještě začátek letošní sezóny otevřených karoserií zřejmě stihne.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jízdní výkony Spideru se oproti kupé zhoršily pouze minimálně

V současnosti jediný model společnosti McLaren Automotive s označením MP4-12C si během roku, co je v prodejích, vysloužil velmi dobrou pověst nejen u zákazníků, ale také u ladičských společností, z posledních měsíců vzpomeňme na tomto poli třeba na stavbu Hamann memoR nebo na extrémní prototyp z dílen firmy Wheelsandmore s výkonem až 811 koní (597 kW).

McLaren MP4-12C s dalšími dílčími úpravami

McLaren MP4-12C s dalšími dílčími úpravami

Při prvním pohledu na nový McLaren MP4-12C Spider se staženou střechou bychom čekali, že je vůz opatřen maximálně nějakou provizorní plátěnou stříškou proti neočekávané nepřízni počasí. Ale opak je pravdou. Nový McLaren disponuje pevnou skládací střechou na způsob konkurenčního Ferrari 458 Italia Spider, jež posádce zajistí slušný komfort i za deště.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pevná střecha se otevírá, nebo zavírá za 17 s, a to až do rychlosti 30 km/h

Ovládá se elektricky pokynem tlačítka na středové konzoli, přičemž proces netrvá déle než 17 s a lze jej spustit i při rychlosti do 30 km/h. Za hlavami obou pasažérů se jako doplněk tohoto řešení nachází výsuvné skleněné okno, jež při složené střeše může zároveň sloužit jako větrolam zpříjemňující cestování vyššími rychlostmi. Za hlavovými opěrkami je integrován pevný rám chránící posádku při případném převrácení vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka svému majiteli zajistí neopakovatelné zážitky z jízdy s větrem ve vlasech

Podle tvrzení pánů z McLarenu bylo s produkcí otevřené varianty typu MP4-12C počítáno již v počátcích vývoje, takže nebylo třeba aplikovat žádné dodatečné výztuže. Proto je nový Spider oproti standardnímu kupé těžší jen o 40 kg, z nichž většina jde na vrub především poměrně náročnému systému skládání pevné střechy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Krása tohoto modelu vynikne zvláště v pohybu

Nový Spider pochopitelně již obdržel všechny čerstvé modifikace aplikované na výchozí kupé MP4-12C. Osmiválcová pohonná jednotka (M838T) s přeplňováním dvěmi turbodmychadly a objemem 3,8 l v rámci nich dostala nový program řídicí jednotky, díky kterému dosahuje nejvyššího výkonu 625 koní (460 kW) při 7 500 ot./min., což je o 25 koní více než dosud.

S ohledem na minimální nárůst hmotnosti a pečlivé aerodynamické zpracování karoserie se prakticky nezměnily ani jízdní výkony vozu. Spider z 0 na 100 km/h zrychlí za shodných 3,1 s, při akceleraci z 0 na 200 km/h je jen o 0,2 s pomalejší (9,0 s) a nejvyšší rychlost klesla podobně nepatrně z 333 na 329 km/h. První vozy tohoto typu se údajně k prvním zákazníkům dostanou již letos na podzim, příplatek oproti kupé má činit zhruba 620 000 Kč.
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků