McLaren MP4-12C: spasitel v detailech

(+video) Na světě je nový supersport. Jmenuje se MP4-12C a měl by dostat značku McLaren zpět na silnici. Ale tím to končit nemá...

Pro naše pravidelné čtenáře není model MP4-12C, jehož úkolem je vzkřísit silniční vozy značky McLaren, ničím novým. Během lounského roku jsme k němu shromáždili všechny dostupné podrobnosti a zjistili také jeho předpokládané ceny. Teprve nyní vám však můžeme nabídnout veškeré podrobnosti. Od dob ukončení výroby legendárního stroje McLaren F1 se jméno této slavné závodní stáje objevilo na běžných silnicích jen zřídka, zpravidla v souvislosti s modelem Mercedes – Benz SLR McLaren. Novinka se však má stát začátkem nové éry McLarenu a je první vlaštovkou z připravované modelové nabídky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

McLaren MP4-12C by měl do segmentu supersport přinést dosud nevídané výkonové parametry. Pomoci by mu k tomu měl před zadní nápravou uložený vidlicový osmiválec M838T s dvojicí turbodmychadel, který dosahuje výkonu 600 koní (441 kW) a točivého momentu 600 Nm. Díky němu nový McLaren zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,3 s a na 200 km/h při použití závodních pneumatik Corsa za 8,9 s. Nejvyšší rychlost činí 330 km/h. A recept? Především nízká hmotnost. Kompozicový rám MonoCell totiž sám o sobě váží jen 75 kg a celý vůz pak 1 301 kg, přičemž další snižování pohotovostní hmotnosti bude možné v rámci prvků příplatkové výbavy. Na motor navazuje sedmistupňová převodovka SSG s režimy Normal, Sport a Track.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka od McLarenu nabídne kromě jiného stavitelnou stabilizaci nahrazující konvenční příčné zkrutné stabilizátory a také tlumení lze nastavit ve třech úrovních. „Jsem nesmírně hrdý na vývojový tým C12,“ prohlásil Antony Sheriff, výkonný ředitel společnosti McLaren Automotive. „Nemyslím si, že by jakákoli jiná automobilka na světě byla schopna vyvinout tak intenzivní úsilí, novátorství, vášeň a čisté odhodlání jako McLaren při vývoji typu 12C. Ve všech fázích včetně testování na skutečných silnicích jsme se vrhali až do extrémů, aby nový vůz dosahoval takových výkonů a kvality, jaké naši potenciální zákazníci vyžadují.“

Automobilka McLaren v současnosti intenzivně zkouší čtyři prototypy řady MP4-12C zejména na okruzích a silnicích ve Španělsku a Portugalsku. McLaren MP4-12C bude v prodeji skrze 35 dealerství v 19 zemích světa již koncem letošního roku. V Evropě má být k mání v přepočtu zhruba za 4 900 000 Kč.

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků