McLaren MP4-12C skutečně vyřazen z výroby, uvolní cestu 650S

Došlo k něčemu, co asi nikoho ve skutečnosti vysloveně nešokuje: příchod nové řady McLaren 650S nakonec opravdu znamená konec modelu MP4-12C.
McLaren MP4-12C skutečně vyřazen z výroby, uvolní cestu 650S

O tomto kroku se spekulovalo už ve chvíli premiéry nového modelu McLaren 650S, jenž debutoval letos v Ženevě, i když výrobce tehdy tvrdil, že na trhu se tato nová řada vklíní mezi stávající základní McLaren MP4-12C a špičkový McLaren P1. I přes příď odvozenou z typu P1 byl však nový 650S přímo odvozen z MP4-12C, o jeho pohon se navíc stará modifikovaný vidlicový osmiválec s objemem 3,8 l a dvojicí turbodmychadel, jenž mírně posílil na 650 koní (468 kW), což je jen o nějakých 25 koní více než u řady MP4-12C.

McLaren MP4-12C: sériový vůz „dal“ čtvrtmíli za 10,55 s

McLaren MP4-12C: sériový vůz „dal“ čtvrtmíli za 10,55 s

Připomeňme, že právě MP4-12C bylo prvním modelem obnovené výroby silničních vozů značky McLaren. Nyní McLaren oficiálně oznámil, že s výrobou typu MP4-12C po nějakých třech letech končí a že se nyní hodlá soustředit na uspokojení poptávky po celkem vřele přijaté řadě 650S.

McLaren 650S: třetí řada je venku, opravdu má 650 koní. Nahradí MP4-12C?

McLaren 650S: třetí řada je venku, opravdu má 650 koní. Nahradí MP4-12C?

A snad aby to stávajícím majitelům vozů MP4-12C nebylo líto, nabídne jim McLaren od letošního června sadu dodatečných vylepšení, z nichž některá pochází právě z nového 650S. Jde například o upravené ovládání přítlačného křídla nebo o update pro multimediální systém vycházející z platformy Android.

 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků