McLaren MP4-12C: sériový vůz „dal“ čtvrtmíli za 10,55 s

Kupé McLaren MP4-12C prokázalo, že jde o jeden z nejrychlejších sériových automobilů všech dob…
McLaren MP4-12C: sériový vůz „dal“ čtvrtmíli za 10,55 s

Nejrůznějších proklamací automobilek o dynamických schopnostech jejich automobilů je spousta, ale skutečnost ověří teprve praxe. Na přiložených záběrech je vidět vůz McLaren MP4-12C, jenž na oficiálně měřené trati zajel čtvrtmílový úsek s pevným startem za pouhých 10,55 s při konečné rychlosti 216,55 km/h, což tento model řadí k nejrychlejším sériovým a oficiálně změřeným automobilům současnosti.

McLaren MP4-12C: spasitel v detailech

McLaren MP4-12C: spasitel v detailech

Vůz byl opatřen továrnou McLaren dodávanými keramickými brzdami, sportovním výfukem a dvacetipalcovými litými ráfky obouvajícími pneumatiky Pirelli P Zero o rozměrech 305/30. V zachycené jízdě byly změřeny tyto výsledky: zrychlení z 0 na 96 km/h (60 mph) za 2,9 s, z 0 na 161 km/h (100 mph) za 5,9 s a z 96 na 209 km/h za 6,59 s.

McLaren MP4-12C s dalšími dílčími úpravami

McLaren MP4-12C s dalšími dílčími úpravami

Připomeňme, že o pohon těchto standardních vozů McLaren MP4-12C se stará osmiválec M838T s objemem 3,8 l, přeplňováním dvojicí turbodmychadel, výkonem 608 koní (447 kW) při 7 000 ot./min. a točivým momentem 599 Nm při 3 000 ot./min. Otázkou je, zda se v podobně objektivních podmínkách časem objeví také zbrusu nové modely McLaren P1 nebo LaFerrari, jež teoreticky disponují arzenálem schopným všechny dosavadní mýty pokořit…
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků