McLaren MP4-12C: sériový vůz „dal“ čtvrtmíli za 10,55 s

Kupé McLaren MP4-12C prokázalo, že jde o jeden z nejrychlejších sériových automobilů všech dob…
McLaren MP4-12C: sériový vůz „dal“ čtvrtmíli za 10,55 s

Nejrůznějších proklamací automobilek o dynamických schopnostech jejich automobilů je spousta, ale skutečnost ověří teprve praxe. Na přiložených záběrech je vidět vůz McLaren MP4-12C, jenž na oficiálně měřené trati zajel čtvrtmílový úsek s pevným startem za pouhých 10,55 s při konečné rychlosti 216,55 km/h, což tento model řadí k nejrychlejším sériovým a oficiálně změřeným automobilům současnosti.

McLaren MP4-12C: spasitel v detailech

McLaren MP4-12C: spasitel v detailech

Vůz byl opatřen továrnou McLaren dodávanými keramickými brzdami, sportovním výfukem a dvacetipalcovými litými ráfky obouvajícími pneumatiky Pirelli P Zero o rozměrech 305/30. V zachycené jízdě byly změřeny tyto výsledky: zrychlení z 0 na 96 km/h (60 mph) za 2,9 s, z 0 na 161 km/h (100 mph) za 5,9 s a z 96 na 209 km/h za 6,59 s.

McLaren MP4-12C s dalšími dílčími úpravami

McLaren MP4-12C s dalšími dílčími úpravami

Připomeňme, že o pohon těchto standardních vozů McLaren MP4-12C se stará osmiválec M838T s objemem 3,8 l, přeplňováním dvojicí turbodmychadel, výkonem 608 koní (447 kW) při 7 000 ot./min. a točivým momentem 599 Nm při 3 000 ot./min. Otázkou je, zda se v podobně objektivních podmínkách časem objeví také zbrusu nové modely McLaren P1 nebo LaFerrari, jež teoreticky disponují arzenálem schopným všechny dosavadní mýty pokořit…
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků