McLaren MP4-12C s dalšími dílčími úpravami

Pro nadcházející modelový rok přichází model McLaren MP4-12C s dalšími vylepšeními. A to teprve necelý rok po zahájení prodejů.

Nový McLaren MP4-12C je zcela právem označován za spasitele automobilky McLaren a patří mezi nejlepší supersportovní automobily současnosti. Zahájení jeho výroby však provázely drobné obtíže, takže model MP4-12C se dočkal posledních úprav ještě těsně před předáním prvních vozů jejich zákazníkům koncem loňského července.

McLaren MP4-12C: úpravy na poslední chvíli

McLaren MP4-12C: úpravy na poslední chvíli

Úpravy mají za cíl zlepšit dynamické vlastnosti vozů, jakož i jejich ovladatelnost a praktické využití. Osmiválcová pohonná jednotka (M838T) s přeplňováním dvěmi turbodmychadly a objemem 3,8 l dostala nový program řídicí jednotky, díky kterému dosahuje nejvyššího výkonu 625 koní (460 kW), což je o 25 koní více než dosud.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
McLaren MP4-12C se dočkal prvního faceliftu již po prvních měsících výroby

Průměrná spotřeba paliva zůstala zachována na hladině 11,7 l/100 km a emise CO2 dosahují hmotnosti 279 g/km. Nový program řízení pohonné jednotky se však ve spolupráci s upravenou sedmistupňovou převodovkou DSG podílí nejen na zrychlených odezvách plynového pedálu a měkčích změnách převodů, ale také na nepatrně zlepšených jízdních výkonech.

McLaren MP4-12C jako Mansory s výkonem 670 koní

McLaren MP4-12C jako Mansory s výkonem 670 koní

Zatímco z klidu na 100 km/h McLaren MP4-12C i po modifikacích zrychlí stále za 3,1 s, rychlosti 200 km/h dosáhne za 8,8 s a hranice 300 km/h za 36,5 s, a to znamená zlepšení o 0,1 potažmo 1,0 s. Soustava ISG upravující akustický projev pohonné jednotky od této chvíle umožňuje třístupňovou regulaci napříč přednastavenými jízdními režimy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě jiných se změnila také barevná schémata interiéru a design litých kol

Ale dílčích modifikací na modernizovaném McLarenu MP4-12C najdeme více. Kromě upravených barevných schémat povrchu karoserie i jejího interiéru a nových litých ráfků jde především o méně viditelné, ovšem o to příjemnější prvky. Řeč je především o nové klimatizaci, otevírání dveří konvenčním tlačítkem namísto občas stávkujících dotykových senzorů a možnosti zvyšovat v rychlostech do 60 km/h světlou výšku o 40 mm vpředu a o 25 mm vzadu kvůli pohodlnějšímu překonávání retardérů a dalších nerovností vozovky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků