McLaren MP4-12C: první snímky a specifikace

Včerejší den byl pro McLaren obzvláště významným. Zveřejnil totiž prodrobnosti o svém novém modelu a to se u McLarenu neděje každý rok...

Britská společnost zaměřená na výrobu závodních speciálů pustila do světa informace a snímky svého nového modelu MP4-12C. Mělo by se jednat o první z novinek, jež mají v záměru atakovat italskou konkurenci včetně Ferrari. Nový supervůz vznikl celý ve vlastních dílnách McLarenu, navazuje na odkaz prvního a zároveň i zatím posledního silničního třímístného supervozu F1, přičemž technologie pochází ze zkušeností týmu ze seriálu Formule 1.

Takže kde začít? McLaren MP4-12C je kol dokola extrémně lehký a tuhý a těží z předností rámu vyrobeného z uhlíkových kompozitů. Z tohoto materiálu jsou vyrobeny též veškeré povrchové karosářské díly. Kvůli tomu bude nový silniční McLaren mimořádně drahý při výrobě, takže se očekává prodejní cena okolo 265 000 dolarů. A to je více než u konkurenčních modelů Ferrari 458 Italia či Lamborghini Gallardo LP560-4. Ale připomínáme, že McLaren je lehčí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Před zadní náravou se usadí vidlicový osmiválec s objemem 3,8 l dopovaný dvěma dmychadly, jenž má dávat kolem 600 koní. McLaren přitom sebevědomě slibuje, že půjde o nejvyšší výkon v poměru k emisím CO2 ze všech současných motorů s vnitřním spalováním, a to včetně všech benzínových, naftových a hybridních konkurentů! Oproti dosavadním informacím, jež hovořily o modifikacích motoru Mercedes-Benz, vzniknul motor údajně zcela pod střechou firmy. Tato jedinečná jednotka disponuje suchou klikovou skříní a točí až 8 500 ot./min, přičemž 80 % točivého momentu dosahuje již při 2 000 ot./min. Zrychlení z klidu na 100 km/h má trvat kolem tří vteřin, nejvyšší rychlost má přitom přesahovat 320 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli bychom očekávali supermoderní brzdovou soustavu s populárními uhlíkovo-keramickými brzdami, u Mclarenu tvrdí, že konvenční ocelové kotouče jsou lehčí. Soustava disponuje systémem Brake Steer, jenž záměrně a trvale v zatáčce „přebržďuje“ vnitřní zadní kolo. Pohonná jednotka je doplněna sedmistupňovou automatizovanou převodovkou, jež má ohromit doplňkem Pre-Cog předpřipravujícím další rychlostní stupeň po namáčknutí páčky pod volantem, takže kýžená rychlost pak zaskočí s rychlostí blesku. 

Model MP4-12C má být pro McLaren prvním modelem, jenž by měl přispět k situaci, kdy by britská značka s klasickým názvem chtěla v roce 2011 vyrobit 1 000 supersportovních automobilů, přičemž polovinu produkce mají pokrýt trhy USA a domácí Velké Británie. Písmeno C na konci názvu by mohlo značit záměr továrny vyrábět časem též otevřenou verzi tohoto modelu, ale nyní se raději nechme unášet prvními snímky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
McLaren MP4-12C
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků