McLaren MP4-12C jako Hamann memoR

Je zde další příklad toho, že i ten nejextrémnější vůz lze dále vylepšit. A to alespoň z prvního pohledu, neboť na mechanických skupinách zůstává všechno při starém.

Společnost Hamann, zachovávající odkaz svého před rokem zesnulého zakladatele Richarda Hamanna, se v poslední době soustředí především na propracované modifikace různých drahých automobilů, přičemž razantní zlepšování jízdních vlastností a výkonů stojí zpravidla na okraji jejího zájmu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
McLaren MP4-12C jako memoR od Hamannu

Je třeba především prodávat, takže si z poslední doby vzpomeneme spíše na stavby vycházející z běžných, byť velmi drahých modelů, ať již jde o velké SUV Range Rover 5.0 V8 nebo dvoudveřový kabriolet BMW 650i Cabriolet. Čas od času se ale u Hamannu zaměří také na vyložený supersport.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
memoR vyniká zvláště specifickými povrchovými panely

Před více než rokem jsme vám proto mohli představit speciál Lamborghini Gallardo LP560-4 coby Hamann Victory II a nyní vám přinášíme nové podrobnosti ke stavbě Hamann memoR. Ta vychází z modelu McLaren MP4-12C a veřejnosti se prvně představila na letošním autosalonu v Ženevě.

McLaren MP4-12C: spasitel v detailech

McLaren MP4-12C: spasitel v detailech

Ačkoli jsme věřili ve sliby představitelů Hamannu, žádné detaily k technice jsme se nedozvěděli, takže se i nadále musíme spokojit s tvrzením, že výkon standardního vidlicového osmiválce M838T s objemem 3,8 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel zůstane zachován na hranici 600 koní (441 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V detailech teprve vynikají modifikace Hamannu

V případě stavby Hamann memoR jde tedy především o vzhled, resp. docela rozsáhle upravenou sestavu povrchových panelů karoserie. Při prvním pohledu na přední část vozu stojí za zmínku především nový přední nárazník s vestavěnými vodorovnými pásy LED a členitější kapota s ventilačními otvory.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nárazník s velkými ventilačními otvory, záď s trojicí koncovek výfuků a jedenadvacetipalcvé ráfky: to je Hamann memoR

Ještě citelněji byla přepracována záď vozu. Ta dostala především větší přítlačné křídlo, výraznější difuzor pod nárazníkem a trojici koncovek výfuků ústících poměrně vysoko mezi zadními svítilnami (u standardního MP4-12C jsou koncovky jen dvě). Celkový dojem dotváří černé lakování karoserie s rudými podélnými pásy a doplňky.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků