McLaren MP4-12C jako Hamann memoR

Je zde další příklad toho, že i ten nejextrémnější vůz lze dále vylepšit. A to alespoň z prvního pohledu, neboť na mechanických skupinách zůstává všechno při starém.

Společnost Hamann, zachovávající odkaz svého před rokem zesnulého zakladatele Richarda Hamanna, se v poslední době soustředí především na propracované modifikace různých drahých automobilů, přičemž razantní zlepšování jízdních vlastností a výkonů stojí zpravidla na okraji jejího zájmu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
McLaren MP4-12C jako memoR od Hamannu

Je třeba především prodávat, takže si z poslední doby vzpomeneme spíše na stavby vycházející z běžných, byť velmi drahých modelů, ať již jde o velké SUV Range Rover 5.0 V8 nebo dvoudveřový kabriolet BMW 650i Cabriolet. Čas od času se ale u Hamannu zaměří také na vyložený supersport.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
memoR vyniká zvláště specifickými povrchovými panely

Před více než rokem jsme vám proto mohli představit speciál Lamborghini Gallardo LP560-4 coby Hamann Victory II a nyní vám přinášíme nové podrobnosti ke stavbě Hamann memoR. Ta vychází z modelu McLaren MP4-12C a veřejnosti se prvně představila na letošním autosalonu v Ženevě.

McLaren MP4-12C: spasitel v detailech

McLaren MP4-12C: spasitel v detailech

Ačkoli jsme věřili ve sliby představitelů Hamannu, žádné detaily k technice jsme se nedozvěděli, takže se i nadále musíme spokojit s tvrzením, že výkon standardního vidlicového osmiválce M838T s objemem 3,8 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel zůstane zachován na hranici 600 koní (441 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V detailech teprve vynikají modifikace Hamannu

V případě stavby Hamann memoR jde tedy především o vzhled, resp. docela rozsáhle upravenou sestavu povrchových panelů karoserie. Při prvním pohledu na přední část vozu stojí za zmínku především nový přední nárazník s vestavěnými vodorovnými pásy LED a členitější kapota s ventilačními otvory.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nárazník s velkými ventilačními otvory, záď s trojicí koncovek výfuků a jedenadvacetipalcvé ráfky: to je Hamann memoR

Ještě citelněji byla přepracována záď vozu. Ta dostala především větší přítlačné křídlo, výraznější difuzor pod nárazníkem a trojici koncovek výfuků ústících poměrně vysoko mezi zadními svítilnami (u standardního MP4-12C jsou koncovky jen dvě). Celkový dojem dotváří černé lakování karoserie s rudými podélnými pásy a doplňky.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků