McLaren MP4-12C HS: jeden z pěti prototypů na videu

Jistý prodejce automobilů z Floridy celkem vkusným způsobem nafilmoval jeden z klenotů, které zdobí jeho showroom.

Jde o McLaren MP4-12C High Sports. Pokud vám je toto označení povědomé, máte pravdu, jde o extrémně limitovanou sérii odvozenou ze standardního provedení supersportu McLaren MP4-12C, která slavila svoji premiéru již zhruba před rokem. A proč je řeč o „extrémně limitované sérii“? Vzniklo v ní totiž pouhých 5, slovy pět exemplářů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pět vozů série McLaren MP4-12C High Sports

Není ničím zvláštním, že zvláště malosérioví producenti mimořádně rychlých a drahých automobilů průběžně zpestřují svoji omezenou nabídku typů různými limitovanými edicemi nebo specifickými prototypy. Pokud jde o McLaren, nelze v tomto ohledu nezmínit loňský prototyp McLaren X-1 odvozený z mechanického základu MP4-12C pro jistého sběratele vozů McLaren z USA.

McLaren MP4-12C: spasitel v detailech

McLaren MP4-12C: spasitel v detailech

Na tomto místě popisovaný model McLaren MP4-12C High Sports si však s vozem X-1 co do exkluzivity příliš nezadá, ale jde přeci jen o poněkud uvěřitelnější projekt již na první pohled vzniklý modifikací standardní řady McLaren MP4-12C. Vaší pozornosti by nemělo uniknout zvláště video v závěru článku, jež zachycuje jeden z pěti vyrobených vozů série High Sports. Auto se však na něm bohužel ani nerozjede.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejvýznaměnjší úpravou v rámci série High Sports zřejmě prošla příď karoserie

V současnosti parkuje v prodejně společnosti Dimmitt Automotive Group v Pinellas Parku na Floridě, kde zřejmě čeká na svého kupce (cena ovšem zveřejněna nebyla). Při pohledu na „rodinnou fotografii“ všech pěti vyrobených vozů si jistě všimnete, že tento vůz musel projít sadou dalších modifikací a změnou zbarvení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dílčími úpravami prošel také interiér všech pěti vozů

Na závěr připomeňme, že pětice vozů McLaren MP4-12C High Sports doznala během vývoje řady modifikací zahrnující především přepracovanou příď. Její nové tvarování má zajistit především zlepšení přítlaku kol přední nápravy a usnadnit přístup vzduchu k mezichladičům stlačovaného vzduchu pro zvýšení plnicích tlaků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny se dotkly také zadní části karoserie i motorového prostoru

Změny se dotkly také zadní části karoserie s novým nárazníkem opatřeným větším difuzorem, přičemž motor posílil zhruba o 75 koní (55 kW). O majitelích těchto pěti vozů toho mnoho nevíme, jeden z nich údajně vlastní šéf McLaren Ron Denis a druhý pak korunní princ z Bahrajnu. Mimochodem, výchozí McLaren MP4-12C byl vloni vyhlášen Autem roku Středního východu

Foto: Tomirri Photography    
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

dnes | Radek Pecák
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků