McLaren F1 patří mezi nejvzácnější auta světa. Tento byl vydražen za téměř půl miliardy

Na aukci RM Sotheby´s Monterey Car Week se v pátek dražil unikátní McLaren F1. Na rozdíl od aukce Porsche Type 64 to nedopadlo fiaskem, ale velkým úspěchem.

McLaren F1 je do dnešního dne jedním z největších technických divů v automobilovém průmyslu. Jeho vzácnost podtrhuje pouze 107 vyrobených kusů. Je tak jasné, že když se nějaký kousek objeví v aukci, mohou se dolaroví milionáři s plácačkami doslova pomlátit. 

Vůz na fotkách však není tak obyčejný. Na první pohled si možná všimnete, že tady jde o pětikusovou sérii homologačního speciálu F1 LM. Vypadá stejně, dokonce i výkon 680 koní vidlicového dvanáctiválce odpovídá. Jenže tady nejde ani o jedno, ani o druhé. 

McLaren ukázal jeden z posledních kusů 600LT. S příplatky divize MSO se nešetřilo

McLaren ukázal jeden z posledních kusů 600LT. S příplatky divize MSO se nešetřilo

Když totiž výroba F1 skončila, zbylo ještě několik dílů z LM. Proto bylo možné později předělat obyčejné F1 na LM, které nespadaly pod limitku pěti kusů, ale jmenovaly se LM-Specification. Vyjma prototypů jde tedy o nejvzácnější verzi tohoto modelu, vznikly totiž pouze dva kusy.

Unikátní jsou tím, že ačkoliv nabídnou agresivní závodní vzhled a okruhově laděný motor, pořád mají civilizovaný interiér pro tři cestující. Oba vozy jsou od opuštění továrny bedlivě sledovány divizí MSO (Mclaren Special Operations). Konkrétně tento kus má celkem pestrou historii.

Aukce Porsche Type 64 skončila fiaskem. Zmatky v milionech dolarů naštvaly zájemce

Aukce Porsche Type 64 skončila fiaskem. Zmatky v milionech dolarů naštvaly zájemce

Prodal se totiž v roce 1994 v barvě Midnight Blue Pearl jako obyčejné F1 a v roce 1999 byl prodán do Německa. Až v roce 2000 začala přestavba na specifikaci LM na přání tehdejšího majitele. Za celou dobu má navíc najeto pouze 13.352 mil. 

Aukční kladivo padlo až na částce 19.805.000 dolarů, tedy v přepočtu přes 450 milionů korun. Částka se tak přiblížila předběžnému odhadu, který udával dvacet milionů dolarů. 

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

21.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků