McLaren F1 patří mezi nejvzácnější auta světa. Tento byl vydražen za téměř půl miliardy

Na aukci RM Sotheby´s Monterey Car Week se v pátek dražil unikátní McLaren F1. Na rozdíl od aukce Porsche Type 64 to nedopadlo fiaskem, ale velkým úspěchem.

McLaren F1 je do dnešního dne jedním z největších technických divů v automobilovém průmyslu. Jeho vzácnost podtrhuje pouze 107 vyrobených kusů. Je tak jasné, že když se nějaký kousek objeví v aukci, mohou se dolaroví milionáři s plácačkami doslova pomlátit. 

Vůz na fotkách však není tak obyčejný. Na první pohled si možná všimnete, že tady jde o pětikusovou sérii homologačního speciálu F1 LM. Vypadá stejně, dokonce i výkon 680 koní vidlicového dvanáctiválce odpovídá. Jenže tady nejde ani o jedno, ani o druhé. 

McLaren ukázal jeden z posledních kusů 600LT. S příplatky divize MSO se nešetřilo

McLaren ukázal jeden z posledních kusů 600LT. S příplatky divize MSO se nešetřilo

Když totiž výroba F1 skončila, zbylo ještě několik dílů z LM. Proto bylo možné později předělat obyčejné F1 na LM, které nespadaly pod limitku pěti kusů, ale jmenovaly se LM-Specification. Vyjma prototypů jde tedy o nejvzácnější verzi tohoto modelu, vznikly totiž pouze dva kusy.

Unikátní jsou tím, že ačkoliv nabídnou agresivní závodní vzhled a okruhově laděný motor, pořád mají civilizovaný interiér pro tři cestující. Oba vozy jsou od opuštění továrny bedlivě sledovány divizí MSO (Mclaren Special Operations). Konkrétně tento kus má celkem pestrou historii.

Aukce Porsche Type 64 skončila fiaskem. Zmatky v milionech dolarů naštvaly zájemce

Aukce Porsche Type 64 skončila fiaskem. Zmatky v milionech dolarů naštvaly zájemce

Prodal se totiž v roce 1994 v barvě Midnight Blue Pearl jako obyčejné F1 a v roce 1999 byl prodán do Německa. Až v roce 2000 začala přestavba na specifikaci LM na přání tehdejšího majitele. Za celou dobu má navíc najeto pouze 13.352 mil. 

Aukční kladivo padlo až na částce 19.805.000 dolarů, tedy v přepočtu přes 450 milionů korun. Částka se tak přiblížila předběžnému odhadu, který udával dvacet milionů dolarů. 

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků