Být pan mclaren ještě naživu tak by se mu a jeho strojnápadům asi žádný frajer nevyrovnal!!
Ten kdo tvrdí, že je tahle super kára snů pomalá plečka nebo plechovka u pěkně debilní ignorant a o supersportech nemá ani páru a nejspíš sám jezdí ošuntělim trabantem a tomu co tvrdí se říká ZÁVIST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tak tohle je nejlepší auto všech dob !!!!!!!!
chybějící třípísmenkové srandičky my nepřipadají jako zbytečnosti...když jsem jel s BMW1 a byl déšť se sněhem tak jsem za ně byl neskonale vděčný...pochopím hřebenové řízení bez posilovače ale abs esp je mnohem bezpečnější než bez nich,...a posilovoač brzd si myslím je taky nutnost...nechybí v žádném supersportu a nikdo si nestěžoval že by mu tam překážel.
a navíc tohle auto je silne předražený...když už tak třeba zondu ta stojí půlku a dokáže to samí...a nebo ještě lépe miš evoVIII 400...je tzo taktéž limitid edition je to pohodlné auto pro 4 a jezdit s ním mužete i k babičce na vesnici
beru, ze mas rad "bezpecne" ctyrkolky ve styku Lamba, ale napsat, ze zonda umi to same, to je zkratka blbost.to auto je proste uplne nekde jinde, nelze zaradit a i po tak dlouhe dobe se mu temer nic nevyrovna.testovali ho s carrerou gt, verdikt:gt je skvela a rychla, ale mac je mnohem(!) rychlejsi.cetl jsem nejake specialni vydani Autocaru se sto nejlepsimi testy historie casopisu,chlubili se tam, ze ho dosatali jako jedini vubec, na tvrdy test, povazovali to za vrchol sve noviarske kariery...
no myslím že poměr výkon/váha je zonda blíž k macu než porsche....porsche je technický skvost zato mac je motorová brutalita...každý svou cestou....
ja jsem tu carreru uvedl jen jako srovnani, uvedl jsem ji, protoze se zondou mac netestovali.jinak samozrejme, kazdy ma to svoje.ja bych napr. stejne bral spis gt
no porsche carrera gt je nadherný auto a ještě k tomu je to targa takže si užiješ jízdu s trochou svěžího vzduchu(hold jak kabrio to nebude a ani být nemoholo kvuli rychlosti) ale pro mě gallardo srdcová záležitost zbožnuju jeho design takže i kdyby to auto byla předokolka s 200k tak bvch asi slintal...nemám potřebu mít pod kapotou 500k když využiju jen těch 200...aspoň zatím možná časem přibudou zkušenosti....
na to Zabudni ze mysiak evo zvladne to iste...toto auto zrychluje aj za hranicou 100km/h ;)
no pokud vím tak ta limitovaná verze co je naoslavu vstupu mišáku na anglický trh by zondu an top speed nedala ale na mnoho hodnot ať už pruřného nebo sprint 400m byly hodnoty vcelku blízko sebe ale přesné udaje už si nepamatuju
tys absolutne nepochopil smysl takovych aut, tohle neni o tom, ze s tim odvezes rodinku na dovolenou, tohle neni uchvatne jenom maximalkou a zrychlenim 0-100, to auto je k posrani uz jen tim co v sobe ma za veci, jizdni vlastnosti atd. S timhle autem nikdo nepojede v desti se snehem a ucelem toho auta je pocit pro ridice, ze ON je ABS, ze ON je ESP, ne ze to tam ma. Je to ostrejsi nez britva a nikdo z nas si to nedokaze realne predstavit, jake to je. Zkoukni test z Top Gear a uvidis byt zrpostredkovane co to umi. Ja jel jako spolujezdec s Lancii Delkou S4, coz byl Beckovy special to je nepopsatelny zazitek a tohle je to same akorat pro asfalt....
ale pochopil jenže já jsem zastánce sice rychlích ale i bezpečných aut....proto miluju lamborgihiny za 4x4 co tě krásně podrží na silnici i když ti to přidává váhu na autě...a tak
Na běžné ježdění si koupíte H2, G-čko, E-čko někaký MPV od Toyoty nebo poslední dobou opěvovanou Hondu Accord 2,4. Na letní frajeřinky si koupíte F430, SL55, Galardo, apod ... ale ryzí supersport .... myslím skutečně ryzí supersport není o bezpečí, o ESP, ABS a jiných ceněných zkratkách běžných aut. Supersport je něco co kupujete srdcem, s tím že 3000km ročně je strop a z nich je 2500km na okruhu. žádné z těchto aut není na české, ale ani okolní silnice. V těhle autech nemá ESP ani ABS skutečně co pohledávat. Zkuste někdy poslat nový Mercedes bokem do zatáčky, zkuste to .... ten pocit že vy stále vedete auto je nenávratně pryč.
Maš pravdu, panáčku, svatou pravdu... Dnes ti ten krasny pocit z jizdy čmajzne elektronika.
kdyz bych mel penize na takove auto, jako ze nemam a jen tak mit nebudu, a kupoval bych si neco na vyradeni a ne na "denni jezdeni" tak jedine ve stylu Ulitimy nebo tohoto, tedy ridic, volant, pedaly a motor...
To goes: mohl bys více napsat o té Lancii Delta S4? To by mě docela zajímalo, jak ses dostal (byť jako spolujezdec) k tomutu božskému autu?
napis mi email, to bude lepsi
Clanek je fajn, ale srovnavana auta jsou - krome (castecne) Enza - o tridu niz. McLaren je bomba, o tom zadna, ale sve premozitele, nebo aspon srovnatelne konkurenty, nasel uz pred peknymi par lety.
1) Zminka o Viperu, nedejboze SLR je uplne mimo, tyhle auta svym pojetim (uz na rysovacim prkne) konkurenci pro F1 rozhodne nejsou a nikdy nebyly.
2) Existuji hned 3 auta, ktera jsou minimalne stejne dobra (ne-li lepsi) nez tento McLaren. Jsou to Porsche GT1, Nissan R390 GT1 a Mercedes CLK-GTR. Vsechny spojuje fakt, ze se jedna o velmi limitovane "street versions" zavodnich aut z Le Mans, postavene jen kvuli homologacnim pravidlum, ktera v teto kategorii platila na konci 90. let a spojuje je take zakladni cena - rovny milion dolaru. Koncepcne jde o zcela rozdilne vozy (GT1 je sestivalec biturbo, R390 je osmivalec biturbo a CLK-GTR je atmosfericky dvanactivalec) a kompromisu je na nich k nalezeni opravdu malo. Dala by se k nim zaradit i Toyota GT-One, ale ta v predepsanem poctu kusu sice vznikla, lec do prodeje se nikdy nedostala.
3) Stestim pro McLaren byl predevsim fakt, ze se nikdo nepokousel s vyse zminovanymi auty pokorit nejake rychlostni rekordy - nebylo to totiz potreba. Zatimco McLaren se prodaval za ucelem zisku a tedy (podobne jako dnes Koenigsegg) potreboval marketing, tahle auta se do civilniho provozu dostala tak nejak z donuceni a vzhledem k jejich velmi omezenemu poctu a neomezene exkluzivite byla rozprodana prakticky hned.
4) Vykon 650 k byl limitem dane kategorie (jak uz poznamenal Roman), ale vsechna auta mela moznost velmi snadneho zvyseni vykonu motoru odstranenim restriktoru. To se hodilo McLarenu a do prodeje tak dal verzi LM s vyssim vykonem, nez byl vykon zavodniho specialu. Ostatni toto neudelali, opet proto, ze nemelo smysl delat upravy na aute, jehoz limitovana serie byla rozprodana a s dalsim prodejem se nepocitalo.
Mym celkovym favoritem z teto silne ctyrky je Nissan, nicmene by to chtelo peknych par milionu navic. Za nejvetsi "problem" pak povazuju temer nemoznost provozu takoveho auta v beznych podminkach, protoze chladici soustavy vsech aut jsou pro jizdu jinde nez na okruhu nedostatecne (chlazeni je castecne reseno naporovym vzduchem a pri popojizdeni po meste by se auto velmi rychle "uvarilo", nehlede na to, jak by trpela spojka a prevodovka). Navic je v kokpitu vedro jak na Sahare. Tim ovsem nechci rict, ze bych to auto nechtel Brnensky okruh je jen par kilometru...
moc hezky napsane ... ta tri vozitka ktera uvadite jsou uzasna. Mozna jsem ale stale moc zastarale smyslejici clovek, ale Supersportem by se dal dle meho nazvat v uvozovkach snad jen CLK-GTR ... nehnevejte se za to na me. Neuznavam turba nebo kompresory v koncepci supersportu. Byt jsou ta auta sebelepsi, neni nad zvuk a projev atmosferickeho dvanactivalce.
Ja si nemyslim, ze by to bylo o zastaralosti - spis je to o osobnich preferencich. Supersport muze mit turbo a taky nemusi, zalezi na filozofii a moznostech tvurcu. Kazdemu vyhovuje neco jineho. Ja jsem treba zastance motoru bez turba a sam mam VTi. To ale neznamena, ze vse, co ma turbo, povazuju za shit. Supra, Skyline, EVO, STi jsou vsechno nadherna auta i s turbem, na druhe strane NSX, S2000 nebo Ferrari (a po motorove strance M rady BMW) jsou o vysokych otackach a zvuku rozzureneho roje srsnu (alespon zavodni verze Maranella v serialu GT zni presne tak). Kazdemu, co jeho jest.
Pravdu máš ... myslim si, že je spousta perfektních aut s turby a kompresory. Ale taky preferuji atmosferu, jde-li o benzin
Ted jsem te nepochopil: copak Porsche Carrera GT, Ferrari Enzo nebo McLaren F1 ma kompresor nebo turbo???
nene, to bylo směřovaný na ty speciály Nissan etc o kterých psal Skyline :)samozřejmě že Enzo, Carrera GT přeplňování nemají .
Sis odpověděl sám - ty superspeciály se do běžného provozu vůbec nehodí, zatímco MclarenF1 je v běžném provozu bez problémů použitelný. Takže to srovnání je podle mě taky docela mimo
Tos spatne pochopil. Doporucuju zalistovat v minulosti a najit si nektery test McLarenu. Doctes se tam prave o te nevhodnosti pro bezny provoz predevsim kvuli naprosto nedostatecnemu vykonu chladici soustavy. Takze mimo to neni, vsechna ta auta jsou vhodna jen na okruh, ne na frajeriny na Riviere. Od toho jsou tady prave zminovany Viper, SLR a ruzna Ferrari, Lamborghini a spol.
Jsem ho na vlastní oči viděl jenom jednou - v r. cca 94 v Londýně za výlohou, ale design - proporce jsou co si pamatuju naprosto famózní.
Na druhou stranu, kdybych byl hyperboháč, byl bych asi ekolog a nepořídil si ho . (stačil by mi 200 kW elekromobil )
To ze vo vozidle chyba ESP, ASR este docela chapem... (ABS noo mohli ho tam dat, keby bolo napr. vypinatelne, co som si zatial nevsimol i ked je to technicky jednoduche). Mozem byt aj 200% vodic, ale bez POSILOVACA BRZD????? Mam taky pocit, ze autor to zle prelozil alebo pochopil..... Bez ESP sa ukaze majstrovstvo vodica, ale bez posilovaca sa co ukaze? jak neubrzdi...alebo bude brzdit nohami?? :D
to není až tak neobvyklé, viz Jaguar XJ220
Dudo: Všechny pomůcky tě okrádají o cit. Já řídil na vojně dvacetitunový pásák a vše bylo mechanické. Neměl jsem žádnou potřebu posilovače.
Nemá posilovač. Zřejmě není potřeba. Je to puristicky čistá konstrukce.
Na základě vašeho příspěvku jsem si kontroloval údaje a zdroj uvádí, že McLaren F1 nemá posilovač řízení ani brzd.
nevite nekdo jakej je rozdil mezi McLaren F1 a MCLaren F1 LM ..hlavne jestli je jina prevodovka
se mi nejak nezda 468 kW 1140 kg a zrychleni 3.2
a pak 500 kW 1062 kg a zrychleni 3.9
Rozdíl mezi verzemi: F1 LM vychází z verze GTR, která musela být modifikována, aby prošla kritériem podmínek, které jsou určeny pro závodní vozy Le Mans.
Proto ve finále je základní civilní verze rychlejší, než její závodní speciál.
tak uz viem co chcem pod stromcek
To by se pod stromeček nevešlo
Ale problém nebude se stromečkem, ale s těma prachama, dát za auto 30 mega to je fakt nechutný. A každých 5 kkm měnit spojku
Pomala Pitoma Plecka - PPP hahaha
Je videt, ze supersportum rozumis jak koza petrzeli...
mclaren f1 bolo vzdy moja srdova zalezitost. stale mi je sympatickejsi a aj sa mi viac paci ako enzo alebo veyron .. je to skratka klasika :)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.