McLaren chystá tři nové modely

Omlazený McLaren chystá nástupce okázalého modelu F1. A nejen to, dojde i na dostupnější sporťáky pro každý den.

Věci okolo slavné značky McLaren nabraly rychlý spád. Nedávno se nadobro rozešla se společností Mercedes-Benz, zaměstnala nového ředitele a konstrukční tým ve Wokingu se dal znovu do práce. Podle čerstvých informací zde však nepracuje na jednom, ale rovnou třech modelech, z nichž alespoň jeden bude supersportovním vozem s cenou okolo 100 000 dolarů. Nová modelová nabídka se superautem P11 v čele by měla řádně zamíchat s kartami ve své třídě. Samozřejmostí je plán na výrazné zvýšení produkce a sebevědomý souboj se zavedenými značkami Ferrari, Lamborghini a Porsche.

Jedním z tria bude jistě relativně dostupný vůz, jenž si na trhu vezme na mušku třeba Porsche 911. Jeho technika bude pochopitelně výrazně konvenčnější než tomu bylo u legendárního typu F1 nebo u série 722 vozů SLR, jež McLaren vyráběl ve spolupráci s Mercedesem. Hlavními materiály tak budou ocel a hliník a uhlíková vlákna či exotické slitiny budou spíše přílohou. Motory by měly vycházet, jak jinak, z jednotek ještě nedávného partnera Mercedes-Benz.

Před několika týdny se objevily další podrobnosti o vrcholném typu, zatím označovaném jako P11. Vyznačovat by se měl precizním provedením, ultralehkou stavbou a osmiválcem 6,2 l v úpravě AMG o výkonu přes 600 koní a do křížku se vrhne se současnou supersportovní smetánkou.

Velkou neznámou tak zůstává prostřední z trojice připravovaných modelů McLaren. Že se pokusí překlenout mezeru mezi ultimativním P11 a „běžným“ vyzyvatelem modelu 911, to je jasné, ale situace nechává široký prostor spekulacím. A těch může nový šéfkonstruktér Frank Stephenson využít ve svůj prospěch. Na svém kontě má třeba vznik vozů Mini Cooper, Alfa Romeo MiTo, Ferrari F430 nebo 612 Scaglietti, ale také novodobý Fiat 500, takže se máme jistě na co těšit. Značka McLaren má totiž za sebou bohatou a úspěšnou, ale vyjma typu F1 takřka výhradně závodní historii, která vyniká důvtipem a znamenitými technickými finesami. Její nástup do vybrané společnosti výrobců silničních sportovních a supersportovních aut může tomuto světu jedině prospět. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
McLaren F1/Niki Lauda na McLarenu v roce 1982/M-B McLaren SLR 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský