McLaren chystá nástupce vrcholné P1. Má být určen především na okruh

Svět se ještě nevzpomatoval z fenomenální P1 od McLarenu a britská automobilka už chystá další stroj, který má časy jeho modelů na dráze rozcupovat na kousky. V sobě ponese ty nejlepší zbraně od vývojářu z McLaren a hodně zhubne.

McLaren zjevně nemá dost a chystá se na svět přivést další bestii do rodinné sbírky. Vůz má kódové označení P15. Je na co se těšit? Každopádně ano.

Automobil má vyzvat na dráze kterýkoliv dosavadní model od McLaren a jeho čas překonat. Tedy až na P1 GTR. Podle deníku Autocar nové hyperauto dostane hybridní motory právě z P1 a P1 GTR a k tomu rodinné stříbro v podobě V8 naladěné tak, aby ve spolupráci s druhou jednotkou dodávala výkon 789 koní. 

Dva supersporty shazují střechu: McLaren 570S a Audi R8 V10 Plus

Dva supersporty shazují střechu: McLaren 570S a Audi R8 V10 Plus

Ti nejvšímavější si teď jistě řekli, že je to přeci méně, než má P1 (903 koní). Je to pravda, ale P15 má v rukávu jiný trumf. Jeho váha má být nižší než 1300 kg, což je úspora nějakých 250 kg. To s sebou přináší lepší poměr váhy a výkonu.

Nepředpokládá se, že by prioritou P15 byla přímá rychlost a výkon. Proto se jeho čas z 0 na 100 km/h bude pohybovat někde mezi 720S a P1. Jiné to však má být na závodní dráze, kde by měl být čas P15 rychlejší, hlavně kvůli využití aktivních aerodynamických prvků karoserie.

McLaren zvažuje výrobu čtyřmístného GT. Vznikne čtvrtá výrobní řada?

McLaren zvažuje výrobu čtyřmístného GT. Vznikne čtvrtá výrobní řada?

Pod uhlíkovou kapotou bude letošní novinka, monokok Monocage II. 

I přes své traťové zaměření bude P15 naprosto legální na silnici. McLaren se jich chystá vyrobit asi 500 kusů a v plánu nemá žádné speciální edice. Cena je stanovená přibližně na 700 000 euro.

Na ochutnávku přidáváme pár fotek poslední novinky z Wokingu - McLarenu 720S:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků