McLaren chystá nástupce vrcholné P1. Má být určen především na okruh

Svět se ještě nevzpomatoval z fenomenální P1 od McLarenu a britská automobilka už chystá další stroj, který má časy jeho modelů na dráze rozcupovat na kousky. V sobě ponese ty nejlepší zbraně od vývojářu z McLaren a hodně zhubne.

McLaren zjevně nemá dost a chystá se na svět přivést další bestii do rodinné sbírky. Vůz má kódové označení P15. Je na co se těšit? Každopádně ano.

Automobil má vyzvat na dráze kterýkoliv dosavadní model od McLaren a jeho čas překonat. Tedy až na P1 GTR. Podle deníku Autocar nové hyperauto dostane hybridní motory právě z P1 a P1 GTR a k tomu rodinné stříbro v podobě V8 naladěné tak, aby ve spolupráci s druhou jednotkou dodávala výkon 789 koní. 

Dva supersporty shazují střechu: McLaren 570S a Audi R8 V10 Plus

Dva supersporty shazují střechu: McLaren 570S a Audi R8 V10 Plus

Ti nejvšímavější si teď jistě řekli, že je to přeci méně, než má P1 (903 koní). Je to pravda, ale P15 má v rukávu jiný trumf. Jeho váha má být nižší než 1300 kg, což je úspora nějakých 250 kg. To s sebou přináší lepší poměr váhy a výkonu.

Nepředpokládá se, že by prioritou P15 byla přímá rychlost a výkon. Proto se jeho čas z 0 na 100 km/h bude pohybovat někde mezi 720S a P1. Jiné to však má být na závodní dráze, kde by měl být čas P15 rychlejší, hlavně kvůli využití aktivních aerodynamických prvků karoserie.

McLaren zvažuje výrobu čtyřmístného GT. Vznikne čtvrtá výrobní řada?

McLaren zvažuje výrobu čtyřmístného GT. Vznikne čtvrtá výrobní řada?

Pod uhlíkovou kapotou bude letošní novinka, monokok Monocage II. 

I přes své traťové zaměření bude P15 naprosto legální na silnici. McLaren se jich chystá vyrobit asi 500 kusů a v plánu nemá žádné speciální edice. Cena je stanovená přibližně na 700 000 euro.

Na ochutnávku přidáváme pár fotek poslední novinky z Wokingu - McLarenu 720S:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků