McLaren Bespoke Project 8: další dílo MSO

Mát být toto symbolem proklamované „nové éry“ značky McLaren? Zřejmě nikoli, přesto by naší pozornosti tento prototyp neměl uniknout.
Seznam kapitol
  1. McLaren Bespoke Project 8
  2. Fotogalerie

Teprve před několika dny jsme vás informovali o tom, že na nadcházejícím autosalonu v Paříži má značka McLaren odstartovat novou éru své existence. Ale toto tvrzení zatím bereme s rezervou, neboť to není poprvé, co McLaren „novou éru“ slibuje. Již na sklonku roku 2008 totiž značka z britského Wokingu oznámila přípravu hned tří nových modelů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
McLaren Bespoke Project 8 sestává hned ze dvou speciálů

Plánovaná ofenzíva se tehdy nakonec z důvodu finančních obtíží nekonala a jediným jejím svědkem se stal pozvolný náběh výroby zcela nového modelu McLaren P11, později přeznačeného na McLaren MP4-12C. Takže si raději počkejme na pařížský autosalon. Nicméně kolem automobilního oddělení McLarenu je živo a za příklad poslouží třeba divize McLaren Special Operations (MSO), která se stará o uspokojování i těch nejdivočejších požadavků zákazníků.

McLaren MP4-12C s dalšími dílčími úpravami

McLaren MP4-12C s dalšími dílčími úpravami

Z jejích dílen přitom letos v srpnu vyjel prototyp McLaren X-1, který slavil svoji premiéru na přehlídce automobilové elegance Pebble Beach v kalifornském Monterey. Jméno zadavatele zakázky nebylo zveřejněno, bylo jen řečeno, že již vlastní tři další modely McLarenu: legendární McLaren F1, Mercedes-Benz SLR a nejnovější McLaren MP4-12C.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér obou vozů byl sladěn

Nejnovějším produktem oddělení MSO se stává prototyp s ryze lakonickým označením McLaren Bespoke Project 8. Ani v tomto případě jméno nového majitele neznáme, ale jisté je, že z něj vzešla série dvojice vozů. Tím prvním je nově zbarvený a mírně upravený starší McLaren F1, tím druhým pak přepracovaný nový McLaren MP4-12C, přičemž obě stavby najdete na přiložených snímcích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Budoucnost většiny luxusních automobilek spočívá v individuálně stavěných prototypech pro nejzámožnější klientelu

Oba vozy se vyznačují stejným barevným schématem s bílým lakem v kombinaci s rudými detaily a speciálními litými ráfky. V rámci zakázky Bespoke Project 8 dostal McLaren MP4-12C také ventilační otvory na předních blatnících a kompletně přepracovaný a přečalouněný interiér, jehož pojetí bylo v maximální možné míře přiblíženo staršímu F1, ovšem základní konfigurace sedadel byla zachována v tradičním dvoumístném uspořádání a s řízením nikoli uprostřed, ale vlevo.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. McLaren Bespoke Project 8
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků