McLaren Bespoke Project 8: další dílo MSO

Mát být toto symbolem proklamované „nové éry“ značky McLaren? Zřejmě nikoli, přesto by naší pozornosti tento prototyp neměl uniknout.
Seznam kapitol
  1. McLaren Bespoke Project 8
  2. Fotogalerie

Teprve před několika dny jsme vás informovali o tom, že na nadcházejícím autosalonu v Paříži má značka McLaren odstartovat novou éru své existence. Ale toto tvrzení zatím bereme s rezervou, neboť to není poprvé, co McLaren „novou éru“ slibuje. Již na sklonku roku 2008 totiž značka z britského Wokingu oznámila přípravu hned tří nových modelů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
McLaren Bespoke Project 8 sestává hned ze dvou speciálů

Plánovaná ofenzíva se tehdy nakonec z důvodu finančních obtíží nekonala a jediným jejím svědkem se stal pozvolný náběh výroby zcela nového modelu McLaren P11, později přeznačeného na McLaren MP4-12C. Takže si raději počkejme na pařížský autosalon. Nicméně kolem automobilního oddělení McLarenu je živo a za příklad poslouží třeba divize McLaren Special Operations (MSO), která se stará o uspokojování i těch nejdivočejších požadavků zákazníků.

McLaren MP4-12C s dalšími dílčími úpravami

McLaren MP4-12C s dalšími dílčími úpravami

Z jejích dílen přitom letos v srpnu vyjel prototyp McLaren X-1, který slavil svoji premiéru na přehlídce automobilové elegance Pebble Beach v kalifornském Monterey. Jméno zadavatele zakázky nebylo zveřejněno, bylo jen řečeno, že již vlastní tři další modely McLarenu: legendární McLaren F1, Mercedes-Benz SLR a nejnovější McLaren MP4-12C.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér obou vozů byl sladěn

Nejnovějším produktem oddělení MSO se stává prototyp s ryze lakonickým označením McLaren Bespoke Project 8. Ani v tomto případě jméno nového majitele neznáme, ale jisté je, že z něj vzešla série dvojice vozů. Tím prvním je nově zbarvený a mírně upravený starší McLaren F1, tím druhým pak přepracovaný nový McLaren MP4-12C, přičemž obě stavby najdete na přiložených snímcích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Budoucnost většiny luxusních automobilek spočívá v individuálně stavěných prototypech pro nejzámožnější klientelu

Oba vozy se vyznačují stejným barevným schématem s bílým lakem v kombinaci s rudými detaily a speciálními litými ráfky. V rámci zakázky Bespoke Project 8 dostal McLaren MP4-12C také ventilační otvory na předních blatnících a kompletně přepracovaný a přečalouněný interiér, jehož pojetí bylo v maximální možné míře přiblíženo staršímu F1, ovšem základní konfigurace sedadel byla zachována v tradičním dvoumístném uspořádání a s řízením nikoli uprostřed, ale vlevo.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. McLaren Bespoke Project 8
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Dacia Duster 1.3 TCe 130 4x4 N1: Řešení emisní otázky, ovšem s následky

Dacia Duster TCe 130 N1

Dacia od začátku letošního roku nabízí SUV Duster v užitkové variantě N1. Kde se verze vzala a jaká přináší omezení? To jsme zjišťovali v redakčním testu.

včera | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

20.  6.  2021 | Jan Mička | 42 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků