BMW nedávno vypustilo do světa závodní verzi  M4 GT4 a odpověď McLarenu na sebe nenechala dlouho čekat. Závodní vývojová divize vzala model Artura a udělala z něj profesionální okruhový speciál. Zdroj: McLaren

BMW nedávno vypustilo do světa závodní verzi  M4 GT4 a odpověď McLarenu na sebe nenechala dlouho čekat. Závodní vývojová divize vzala model Artura a udělala z něj profesionální okruhový speciál. | Zdroj: McLaren

I přes plug-in hybridní pohon má Artura suchou hmotnost jen 1 395 kg. Okruhová verze zhubla ještě o 130 kg při splnění všech regulí pro třídu GT4. Dokonce je o 100 kg lehčí než 570S GT4, který nahrazuje. Zdroj: McLaren

I přes plug-in hybridní pohon má Artura suchou hmotnost jen 1 395 kg. Okruhová verze zhubla ještě o 130 kg při splnění všech regulí pro třídu GT4. Dokonce je o 100 kg lehčí než 570S GT4, který nahrazuje. | Zdroj: McLaren

Velkou změnou oproti sériovému modelu je odebrání elektrické části pohonu, která v sérii GT4 není potřeba. Zdroj: McLaren

Velkou změnou oproti sériovému modelu je odebrání elektrické části pohonu, která v sérii GT4 není potřeba. | Zdroj: McLaren

Dřívější model sázel na V8, ale samotná V6 Artury je dostatečně výkonná při nižší hmotnosti a menším rozměrům. Nová je také sedmistupňová převodovka s kratšími poměry. Zdroj: McLaren

Dřívější model sázel na V8, ale samotná V6 Artury je dostatečně výkonná při nižší hmotnosti a menším rozměrům. Nová je také sedmistupňová převodovka s kratšími poměry. | Zdroj: McLaren

Původní osmistupňový automat se nehodil už jen proto, že Artura couvá pouze pomocí elektromotoru, který tu není. Vzadu sestavu doplňuje mechanický samosvorný diferenciál. Místo baterie je teď 110litrová palivová nádrž. Zdroj: McLaren

Původní osmistupňový automat se nehodil už jen proto, že Artura couvá pouze pomocí elektromotoru, který tu není. Vzadu sestavu doplňuje mechanický samosvorný diferenciál. Místo baterie je teď 110litrová palivová nádrž. | Zdroj: McLaren

Artura GT4 je oděná do funkčního bodykitu, jehož části byly vyrobeny na míru okruhovým účelům. Řeč je zejména o předním splitteru a zadním křídle se sedmi nastavitelnými polohami. Zdroj: McLaren

Artura GT4 je oděná do funkčního bodykitu, jehož části byly vyrobeny na míru okruhovým účelům. Řeč je zejména o předním splitteru a zadním křídle se sedmi nastavitelnými polohami. | Zdroj: McLaren

Bezpečností splňuje novinka normy modelu 720S GT3, od kterého si půjčila sedadlo řidiče a nastavitelné pedály. Zdroj: McLaren

Bezpečností splňuje novinka normy modelu 720S GT3, od kterého si půjčila sedadlo řidiče a nastavitelné pedály. | Zdroj: McLaren

McLaren svůj nový přírůstek ukáže 23. června na automobilové slavnosti v Goodwoodu. Cena bude startovat na 5,8 mil Kč, ale samozřejmě si můžete za mnoho věcí připlatit.   Zdroj: McLaren

McLaren svůj nový přírůstek ukáže 23. června na automobilové slavnosti v Goodwoodu. Cena bude startovat na 5,8 mil Kč, ale samozřejmě si můžete za mnoho věcí připlatit.   | Zdroj: McLaren

I přes plug-in hybridní pohon má Artura suchou hmotnost jen 1 395 kg. Okruhová verze zhubla ještě o 130 kg při splnění všech regulí pro třídu GT4. Dokonce je o 100 kg lehčí než 570S GT4, který nahrazuje. Zdroj: McLaren
Velkou změnou oproti sériovému modelu je odebrání elektrické části pohonu, která v sérii GT4 není potřeba. Zdroj: McLaren
Dřívější model sázel na V8, ale samotná V6 Artury je dostatečně výkonná při nižší hmotnosti a menším rozměrům. Nová je také sedmistupňová převodovka s kratšími poměry. Zdroj: McLaren
Původní osmistupňový automat se nehodil už jen proto, že Artura couvá pouze pomocí elektromotoru, který tu není. Vzadu sestavu doplňuje mechanický samosvorný diferenciál. Místo baterie je teď 110litrová palivová nádrž. Zdroj: McLaren
8
Fotogalerie

McLaren Artura je tu v okruhové variantě GT4. Plug-in hybrid mu překážel, místo baterie má nádrž

McLaren má pro okruhově zaměřenou klientelu nový nástroj. Plug-in hybridní supersport je teď lehký jako pírko.

BMW nedávno vypustilo do světa závodní verzi M4 GT4 a odpověď McLarenu na sebe nenechala dlouho čekat. Závodní vývojová divize vzala model Artura a udělala z něj profesionální okruhový speciál. Klíčem k úspěchu na dráze je vedle výkonu nízká hmotnost. I přes plug-in hybridní pohon má sériová Artura suchou hmotnost jen 1395 kg. Okruhová verze zhubla ještě o 130 kg při splnění všech regulí pro třídu GT4. Dokonce je o 100 kg lehčí než 570S GT4, který nahrazuje.

Velkou změnou oproti sériovému modelu je odebrání elektrické části pohonu, která v sérii GT4 není potřeba. Dřívější model sázel na V8, ale samotná V6 Artury je dostatečně výkonná při nižší hmotnosti a menším rozměrům. Nová je také sedmistupňová převodovka s kratšími poměry. Původní osmistupňový automat se nehodil už jen proto, že Artura couvá pouze pomocí elektromotoru, který tu není. Vzadu sestavu doplňuje mechanický samosvorný diferenciál. Místo baterie je teď 110litrová palivová nádrž.

Artura GT4 je oděná do funkčního bodykitu, jehož části byly vyrobeny na míru okruhovým účelům. Řeč je zejména o předním splitteru a zadním křídle se sedmi nastavitelnými polohami. Bezpečností splňuje novinka normy modelu 720S GT3, od kterého si půjčila sedadlo řidiče a nastavitelné pedály. McLaren svůj nový přírůstek ukáže 23. června na automobilové slavnosti v Goodwoodu. Cena bude startovat na 5,8 milionu korun, ale samozřejmě si můžete za mnoho věcí připlatit.

Doporučujeme

Články odjinud