McLaren 720S přišel o střechu. Nový Spider umí působivých 325 km/h

Také model 720S od McLarenu nyní přichází o střechu a přijíždí v nové variantě Spider. Pyšní se přitom jen minimálním nárůstem hmotnosti oproti kupé.

Britská automobilka popisuje nový McLaren 720S Spider jako nejlehčí otevřený supersport na trhu. I přes zakomponování elektrického mechanismu vysunovací střechy byla totiž hmotnost vozu navýšena o pouhých 49 kg vůči kupé, čímž je Spider se suchou hmotností 1332 kg o 88 kg lehčí než jeho rival Ferrari 488 Spider.

Přesněji pak dostal Spider pevný vysunovací panel střechy, který je vytvořen z karbonových vláken. Střešní díl se vysune/zasune během 11 vteřin a tuto operaci lze provádět i během jízdy do rychlosti 50 km/h. Karbonový monokok 720S je mimochodem natolik pevný, že u Spideru nebylo nutné dále vyztužovat jeho konstrukci.

Postavte si McLaren Senna. Lego ukazuje novou kolekci Speed Champions

Postavte si McLaren Senna. Lego ukazuje novou kolekci Speed Champions

Podobně jako ve starším 650S Spider je poté mezi ochrannými oblouky stahovací okno, aby mohla posádka jasněji poslouchat projev přeplňovaného osmiválce uprostřed. Volitelně lze Spider vybavit i proskleným dílem střechy s funkcí zatemnění.

Motorizace pochopitelně zůstává stejná jako u kupé 720S – čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 530 kW (720 koní). Čas zrychlení z nuly na 100 km/h zůstává také stejný, a to na 2,9 sekundách. Se střechou dole pak zvládne Spider maximální rychlost 325 km/h, se střechou nahoře až 341 km/h.

McLaren 720S od úpravce Novitec má astronomický výkon. A zajímavou barvu

McLaren 720S od úpravce Novitec má astronomický výkon. A zajímavou barvu

Designovou vychytávkou jsou u Spideru částečně průhledné ochranné oblouky, které mají zlepšit výhled dozadu při manévrování. Jinak dostává otevřený McLaren 720S rovněž nová kola a nabídku dvou nových odstínů karoserie.

Cena 720S Spider startuje na částce 237.000 liber, tedy v přepočtu asi 6,9 milionu Kč.  

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 122 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků