McLaren 720S přišel o střechu. Nový Spider umí působivých 325 km/h

Také model 720S od McLarenu nyní přichází o střechu a přijíždí v nové variantě Spider. Pyšní se přitom jen minimálním nárůstem hmotnosti oproti kupé.

Britská automobilka popisuje nový McLaren 720S Spider jako nejlehčí otevřený supersport na trhu. I přes zakomponování elektrického mechanismu vysunovací střechy byla totiž hmotnost vozu navýšena o pouhých 49 kg vůči kupé, čímž je Spider se suchou hmotností 1332 kg o 88 kg lehčí než jeho rival Ferrari 488 Spider.

Přesněji pak dostal Spider pevný vysunovací panel střechy, který je vytvořen z karbonových vláken. Střešní díl se vysune/zasune během 11 vteřin a tuto operaci lze provádět i během jízdy do rychlosti 50 km/h. Karbonový monokok 720S je mimochodem natolik pevný, že u Spideru nebylo nutné dále vyztužovat jeho konstrukci.

Postavte si McLaren Senna. Lego ukazuje novou kolekci Speed Champions

Postavte si McLaren Senna. Lego ukazuje novou kolekci Speed Champions

Podobně jako ve starším 650S Spider je poté mezi ochrannými oblouky stahovací okno, aby mohla posádka jasněji poslouchat projev přeplňovaného osmiválce uprostřed. Volitelně lze Spider vybavit i proskleným dílem střechy s funkcí zatemnění.

Motorizace pochopitelně zůstává stejná jako u kupé 720S – čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 530 kW (720 koní). Čas zrychlení z nuly na 100 km/h zůstává také stejný, a to na 2,9 sekundách. Se střechou dole pak zvládne Spider maximální rychlost 325 km/h, se střechou nahoře až 341 km/h.

McLaren 720S od úpravce Novitec má astronomický výkon. A zajímavou barvu

McLaren 720S od úpravce Novitec má astronomický výkon. A zajímavou barvu

Designovou vychytávkou jsou u Spideru částečně průhledné ochranné oblouky, které mají zlepšit výhled dozadu při manévrování. Jinak dostává otevřený McLaren 720S rovněž nová kola a nabídku dvou nových odstínů karoserie.

Cena 720S Spider startuje na částce 237.000 liber, tedy v přepočtu asi 6,9 milionu Kč.  

S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Audi e-tron S Sportback: Rychlost a luxus v základu, lehká noha volitelně

Audi e-tron S

Pohybuje se tiše, přesto není nenápadné. Umí jezdit velmi svižně, ale lépe se cítí v uvolněném tempu. Audi e-tron S je i v akčním hávu s karoserií Sportback rozporuplné, ale kvalitní auto.

6.  4.  2021 | Richard Herbich
TEST Hyundai Nexo FCEV: Budoucnost může vypadat i takto. Je to dobrý směr?

Hyundai Nexo FCEV

Na Hyundai Nexo v Česku ještě nejsme dostatečně připraveni. I tak jsme si ho ale zkusili a zjistili, že je to moc fajn auto.

4.  4.  2021 | Vladimír Kadera