McLaren 720S přišel o střechu. Nový Spider umí působivých 325 km/h

Také model 720S od McLarenu nyní přichází o střechu a přijíždí v nové variantě Spider. Pyšní se přitom jen minimálním nárůstem hmotnosti oproti kupé.

Britská automobilka popisuje nový McLaren 720S Spider jako nejlehčí otevřený supersport na trhu. I přes zakomponování elektrického mechanismu vysunovací střechy byla totiž hmotnost vozu navýšena o pouhých 49 kg vůči kupé, čímž je Spider se suchou hmotností 1332 kg o 88 kg lehčí než jeho rival Ferrari 488 Spider.

Přesněji pak dostal Spider pevný vysunovací panel střechy, který je vytvořen z karbonových vláken. Střešní díl se vysune/zasune během 11 vteřin a tuto operaci lze provádět i během jízdy do rychlosti 50 km/h. Karbonový monokok 720S je mimochodem natolik pevný, že u Spideru nebylo nutné dále vyztužovat jeho konstrukci.

Postavte si McLaren Senna. Lego ukazuje novou kolekci Speed Champions

Postavte si McLaren Senna. Lego ukazuje novou kolekci Speed Champions

Podobně jako ve starším 650S Spider je poté mezi ochrannými oblouky stahovací okno, aby mohla posádka jasněji poslouchat projev přeplňovaného osmiválce uprostřed. Volitelně lze Spider vybavit i proskleným dílem střechy s funkcí zatemnění.

Motorizace pochopitelně zůstává stejná jako u kupé 720S – čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 530 kW (720 koní). Čas zrychlení z nuly na 100 km/h zůstává také stejný, a to na 2,9 sekundách. Se střechou dole pak zvládne Spider maximální rychlost 325 km/h, se střechou nahoře až 341 km/h.

McLaren 720S od úpravce Novitec má astronomický výkon. A zajímavou barvu

McLaren 720S od úpravce Novitec má astronomický výkon. A zajímavou barvu

Designovou vychytávkou jsou u Spideru částečně průhledné ochranné oblouky, které mají zlepšit výhled dozadu při manévrování. Jinak dostává otevřený McLaren 720S rovněž nová kola a nabídku dvou nových odstínů karoserie.

Cena 720S Spider startuje na částce 237.000 liber, tedy v přepočtu asi 6,9 milionu Kč.  

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků