McLaren 720S přišel o střechu. Nový Spider umí působivých 325 km/h

Také model 720S od McLarenu nyní přichází o střechu a přijíždí v nové variantě Spider. Pyšní se přitom jen minimálním nárůstem hmotnosti oproti kupé.

Britská automobilka popisuje nový McLaren 720S Spider jako nejlehčí otevřený supersport na trhu. I přes zakomponování elektrického mechanismu vysunovací střechy byla totiž hmotnost vozu navýšena o pouhých 49 kg vůči kupé, čímž je Spider se suchou hmotností 1332 kg o 88 kg lehčí než jeho rival Ferrari 488 Spider.

Přesněji pak dostal Spider pevný vysunovací panel střechy, který je vytvořen z karbonových vláken. Střešní díl se vysune/zasune během 11 vteřin a tuto operaci lze provádět i během jízdy do rychlosti 50 km/h. Karbonový monokok 720S je mimochodem natolik pevný, že u Spideru nebylo nutné dále vyztužovat jeho konstrukci.

Postavte si McLaren Senna. Lego ukazuje novou kolekci Speed Champions

Postavte si McLaren Senna. Lego ukazuje novou kolekci Speed Champions

Podobně jako ve starším 650S Spider je poté mezi ochrannými oblouky stahovací okno, aby mohla posádka jasněji poslouchat projev přeplňovaného osmiválce uprostřed. Volitelně lze Spider vybavit i proskleným dílem střechy s funkcí zatemnění.

Motorizace pochopitelně zůstává stejná jako u kupé 720S – čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 530 kW (720 koní). Čas zrychlení z nuly na 100 km/h zůstává také stejný, a to na 2,9 sekundách. Se střechou dole pak zvládne Spider maximální rychlost 325 km/h, se střechou nahoře až 341 km/h.

McLaren 720S od úpravce Novitec má astronomický výkon. A zajímavou barvu

McLaren 720S od úpravce Novitec má astronomický výkon. A zajímavou barvu

Designovou vychytávkou jsou u Spideru částečně průhledné ochranné oblouky, které mají zlepšit výhled dozadu při manévrování. Jinak dostává otevřený McLaren 720S rovněž nová kola a nabídku dvou nových odstínů karoserie.

Cena 720S Spider startuje na částce 237.000 liber, tedy v přepočtu asi 6,9 milionu Kč.  

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

dnes | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků