McLaren 675LT je lehčí a silnější sourozenec 650S s větším zadkem

McLaren na autosalonu v Ženevě představí vedle limitované edice modelu P1 GTR také novinku řady Sport Series nazvanou 675LT. Vůz technicky vychází z modelu McLaren 650S, ale má o 34 mm prodlouženou záď – odtud označení LT, tedy Long Tail.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový McLaren je o 100 kg lehčí a i když to tak nevypadá, je proti modelu 650S zásadně přepracován. Například motor má polovinu dílů nových

Jedná se především o vzpomínku na legendární McLaren F1, který se také vyráběl v prodloužené karoserii kvůli zlepšení aerodynamiky. Stejně jako předchůdce je novinka zároveň lehčí. McLaren proti modelu 650S ušetřil na verzi 675LT celkem 100 kg. Suchá hmotnost modelu 675LT tak činí 1230 kg.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Přepracován byl přední nárazník, který dostal větší spoiler a optimalizovaný tvar vstupů vzduchu, čímž se údajně zvýšil přítlak na přední nápravě. Nově tvarovaný je i zadní nárazník s difuzorem a například zadní aerodynamická brzda je o 50 % větší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kladl se důraz na snižování hmotnosti, takže v základu není ani klimatizace. Můžete si ji ale objednat. Síla motoru 3,8 l bi-turbo putuje na zadní kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku

McLaren modernizoval i motor. Přeplňovaný osmiválec 3,8 l dostal na z poloviny nové součásti, snížilo se tření, jiný je tvar spalovací komory, nový je výfuk a vyměněna byla i turbodmychadla. Motor má i nové, lehčí vačkové hřídele a ojnice.

Fotogalerie: V Goodwoodu ožívají legendy F1 a Le Mans

Fotogalerie: V Goodwoodu ožívají legendy F1 a Le Mans

Výsledkem je výkon 675 koní v 7100 ot./min. a točivý moment 700 Nm v 5500 - 6500 ot./min. McLaren 675LT zvládne zrychlení na stovku za 2,9 sekundy, dvoustovkou jede za 7,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 330 km/h. Nové Ferrari 488 GTB tak získalo vážného soupeře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků