McLaren 675LT je lehčí a silnější sourozenec 650S s větším zadkem

McLaren na autosalonu v Ženevě představí vedle limitované edice modelu P1 GTR také novinku řady Sport Series nazvanou 675LT. Vůz technicky vychází z modelu McLaren 650S, ale má o 34 mm prodlouženou záď – odtud označení LT, tedy Long Tail.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový McLaren je o 100 kg lehčí a i když to tak nevypadá, je proti modelu 650S zásadně přepracován. Například motor má polovinu dílů nových

Jedná se především o vzpomínku na legendární McLaren F1, který se také vyráběl v prodloužené karoserii kvůli zlepšení aerodynamiky. Stejně jako předchůdce je novinka zároveň lehčí. McLaren proti modelu 650S ušetřil na verzi 675LT celkem 100 kg. Suchá hmotnost modelu 675LT tak činí 1230 kg.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Přepracován byl přední nárazník, který dostal větší spoiler a optimalizovaný tvar vstupů vzduchu, čímž se údajně zvýšil přítlak na přední nápravě. Nově tvarovaný je i zadní nárazník s difuzorem a například zadní aerodynamická brzda je o 50 % větší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kladl se důraz na snižování hmotnosti, takže v základu není ani klimatizace. Můžete si ji ale objednat. Síla motoru 3,8 l bi-turbo putuje na zadní kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku

McLaren modernizoval i motor. Přeplňovaný osmiválec 3,8 l dostal na z poloviny nové součásti, snížilo se tření, jiný je tvar spalovací komory, nový je výfuk a vyměněna byla i turbodmychadla. Motor má i nové, lehčí vačkové hřídele a ojnice.

Fotogalerie: V Goodwoodu ožívají legendy F1 a Le Mans

Fotogalerie: V Goodwoodu ožívají legendy F1 a Le Mans

Výsledkem je výkon 675 koní v 7100 ot./min. a točivý moment 700 Nm v 5500 - 6500 ot./min. McLaren 675LT zvládne zrychlení na stovku za 2,9 sekundy, dvoustovkou jede za 7,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 330 km/h. Nové Ferrari 488 GTB tak získalo vážného soupeře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků