McLaren 675LT je lehčí a silnější sourozenec 650S s větším zadkem

McLaren na autosalonu v Ženevě představí vedle limitované edice modelu P1 GTR také novinku řady Sport Series nazvanou 675LT. Vůz technicky vychází z modelu McLaren 650S, ale má o 34 mm prodlouženou záď – odtud označení LT, tedy Long Tail.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový McLaren je o 100 kg lehčí a i když to tak nevypadá, je proti modelu 650S zásadně přepracován. Například motor má polovinu dílů nových

Jedná se především o vzpomínku na legendární McLaren F1, který se také vyráběl v prodloužené karoserii kvůli zlepšení aerodynamiky. Stejně jako předchůdce je novinka zároveň lehčí. McLaren proti modelu 650S ušetřil na verzi 675LT celkem 100 kg. Suchá hmotnost modelu 675LT tak činí 1230 kg.

Tajné | Zajímavosti | BMW | Ford | Audi | Volkswagen | Mercedes-Benz | Byznys | Renault | Hyundai | Toyota | Ferrari | Porsche | Bentley | Maserati

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Přepracován byl přední nárazník, který dostal větší spoiler a optimalizovaný tvar vstupů vzduchu, čímž se údajně zvýšil přítlak na přední nápravě. Nově tvarovaný je i zadní nárazník s difuzorem a například zadní aerodynamická brzda je o 50 % větší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kladl se důraz na snižování hmotnosti, takže v základu není ani klimatizace. Můžete si ji ale objednat. Síla motoru 3,8 l bi-turbo putuje na zadní kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku

McLaren modernizoval i motor. Přeplňovaný osmiválec 3,8 l dostal na z poloviny nové součásti, snížilo se tření, jiný je tvar spalovací komory, nový je výfuk a vyměněna byla i turbodmychadla. Motor má i nové, lehčí vačkové hřídele a ojnice.

Retro | Sport | Fascinace

Fotogalerie: V Goodwoodu ožívají legendy F1 a Le Mans

Výsledkem je výkon 675 koní v 7100 ot./min. a točivý moment 700 Nm v 5500 - 6500 ot./min. McLaren 675LT zvládne zrychlení na stovku za 2,9 sekundy, dvoustovkou jede za 7,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 330 km/h. Nové Ferrari 488 GTB tak získalo vážného soupeře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků