McLaren 675LT je lehčí a silnější sourozenec 650S s větším zadkem

McLaren na autosalonu v Ženevě představí vedle limitované edice modelu P1 GTR také novinku řady Sport Series nazvanou 675LT. Vůz technicky vychází z modelu McLaren 650S, ale má o 34 mm prodlouženou záď – odtud označení LT, tedy Long Tail.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový McLaren je o 100 kg lehčí a i když to tak nevypadá, je proti modelu 650S zásadně přepracován. Například motor má polovinu dílů nových

Jedná se především o vzpomínku na legendární McLaren F1, který se také vyráběl v prodloužené karoserii kvůli zlepšení aerodynamiky. Stejně jako předchůdce je novinka zároveň lehčí. McLaren proti modelu 650S ušetřil na verzi 675LT celkem 100 kg. Suchá hmotnost modelu 675LT tak činí 1230 kg.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Přepracován byl přední nárazník, který dostal větší spoiler a optimalizovaný tvar vstupů vzduchu, čímž se údajně zvýšil přítlak na přední nápravě. Nově tvarovaný je i zadní nárazník s difuzorem a například zadní aerodynamická brzda je o 50 % větší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kladl se důraz na snižování hmotnosti, takže v základu není ani klimatizace. Můžete si ji ale objednat. Síla motoru 3,8 l bi-turbo putuje na zadní kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku

McLaren modernizoval i motor. Přeplňovaný osmiválec 3,8 l dostal na z poloviny nové součásti, snížilo se tření, jiný je tvar spalovací komory, nový je výfuk a vyměněna byla i turbodmychadla. Motor má i nové, lehčí vačkové hřídele a ojnice.

Fotogalerie: V Goodwoodu ožívají legendy F1 a Le Mans

Fotogalerie: V Goodwoodu ožívají legendy F1 a Le Mans

Výsledkem je výkon 675 koní v 7100 ot./min. a točivý moment 700 Nm v 5500 - 6500 ot./min. McLaren 675LT zvládne zrychlení na stovku za 2,9 sekundy, dvoustovkou jede za 7,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 330 km/h. Nové Ferrari 488 GTB tak získalo vážného soupeře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků