McLaren 540C je nový nejlevnější model značky

Není to tak dlouho, co jsme tu měli nejlevnější vůz automobilky McLaren, model 570S Coupé. Jenže McLaren v Číně představil ještě levnější verzi označenou jako McLaren 540C. Jestli to takhle rychle půjde dál, v září ve Frankfurtu uvidíme McLaren 64 HTP...
Seznam kapitol
  1. McLaren 540C
  2. Fotogalerie: McLaren 540C

McLaren 540C je dalším modelem řady Sports Series, kam patří i silnější 570S. Novinku pohání prakticky stejný osmiválec 3,8 l se dvěma turby naladěný na 540 koní výkonu v 7500 ot./min. a 540 Nm točivého momentu v rozmezí 3500 až 6500 ot./min. Stovku zvládne za 3,5 sekundy a rozjede se na 320 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I když je McLaren 540C aktuálně nejlevnější a nejslabší model v nabídce, s cenovkou okolo 4 800 000 korun je pořád dražší než konkurenční Porsche 911 Turbo

Cena nového McLarenu 540C je stanovena na 126 000 liber, což podle aktuálního kurzu dělá zhruba 4 800 000 korun. Jen pro srovnání, například základní Porsche 911 Turbo o výkonu 520 koní stojí 4 670 000 korun. McLaren se tak skutečně dostává na dostřel úplně nové skupině zákazníků.

McLaren F1 (1992-1998): Nejrychlejší na světě

McLaren F1 (1992-1998): Nejrychlejší na světě

Nové auto od McLarenu opět používá karbonový monokok a díky tomu má hmotnost jen 1311 kg, což je, aspoň podle údajů McLarenu, o asi 150 kg méně než v případě nejbližších soupeřů. Je pravda, že například Audi R8 nebo již zmíněné Porsche 911 Turbo se pohybují s pohotovostní hmotností kolem 1500 kg.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

I když lze najít drobné technické změny, v zásadě jsou modely 540C a 570S velmi podobné. Slabší 540C má také dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku a různé možnosti nastavení odezvy pohonné jednotky včetně elektronicky řízeného diferenciálu a funkce vektorování točivého momentu. Stejně jako u silnějšího 570S, i McLaren 540C by se měl později objevit v nabídce ve verzi s otevírací střechou.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. McLaren 540C
  2. Fotogalerie: McLaren 540C
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků