McLaren 540C je nový nejlevnější model značky

Není to tak dlouho, co jsme tu měli nejlevnější vůz automobilky McLaren, model 570S Coupé. Jenže McLaren v Číně představil ještě levnější verzi označenou jako McLaren 540C. Jestli to takhle rychle půjde dál, v září ve Frankfurtu uvidíme McLaren 64 HTP...
Seznam kapitol
  1. McLaren 540C
  2. Fotogalerie: McLaren 540C

McLaren 540C je dalším modelem řady Sports Series, kam patří i silnější 570S. Novinku pohání prakticky stejný osmiválec 3,8 l se dvěma turby naladěný na 540 koní výkonu v 7500 ot./min. a 540 Nm točivého momentu v rozmezí 3500 až 6500 ot./min. Stovku zvládne za 3,5 sekundy a rozjede se na 320 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I když je McLaren 540C aktuálně nejlevnější a nejslabší model v nabídce, s cenovkou okolo 4 800 000 korun je pořád dražší než konkurenční Porsche 911 Turbo

Cena nového McLarenu 540C je stanovena na 126 000 liber, což podle aktuálního kurzu dělá zhruba 4 800 000 korun. Jen pro srovnání, například základní Porsche 911 Turbo o výkonu 520 koní stojí 4 670 000 korun. McLaren se tak skutečně dostává na dostřel úplně nové skupině zákazníků.

McLaren F1 (1992-1998): Nejrychlejší na světě

McLaren F1 (1992-1998): Nejrychlejší na světě

Nové auto od McLarenu opět používá karbonový monokok a díky tomu má hmotnost jen 1311 kg, což je, aspoň podle údajů McLarenu, o asi 150 kg méně než v případě nejbližších soupeřů. Je pravda, že například Audi R8 nebo již zmíněné Porsche 911 Turbo se pohybují s pohotovostní hmotností kolem 1500 kg.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

I když lze najít drobné technické změny, v zásadě jsou modely 540C a 570S velmi podobné. Slabší 540C má také dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku a různé možnosti nastavení odezvy pohonné jednotky včetně elektronicky řízeného diferenciálu a funkce vektorování točivého momentu. Stejně jako u silnějšího 570S, i McLaren 540C by se měl později objevit v nabídce ve verzi s otevírací střechou.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. McLaren 540C
  2. Fotogalerie: McLaren 540C
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků