McLaren 540C je nový nejlevnější model značky

Není to tak dlouho, co jsme tu měli nejlevnější vůz automobilky McLaren, model 570S Coupé. Jenže McLaren v Číně představil ještě levnější verzi označenou jako McLaren 540C. Jestli to takhle rychle půjde dál, v září ve Frankfurtu uvidíme McLaren 64 HTP...
Seznam kapitol
  1. McLaren 540C
  2. Fotogalerie: McLaren 540C

McLaren 540C je dalším modelem řady Sports Series, kam patří i silnější 570S. Novinku pohání prakticky stejný osmiválec 3,8 l se dvěma turby naladěný na 540 koní výkonu v 7500 ot./min. a 540 Nm točivého momentu v rozmezí 3500 až 6500 ot./min. Stovku zvládne za 3,5 sekundy a rozjede se na 320 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I když je McLaren 540C aktuálně nejlevnější a nejslabší model v nabídce, s cenovkou okolo 4 800 000 korun je pořád dražší než konkurenční Porsche 911 Turbo

Cena nového McLarenu 540C je stanovena na 126 000 liber, což podle aktuálního kurzu dělá zhruba 4 800 000 korun. Jen pro srovnání, například základní Porsche 911 Turbo o výkonu 520 koní stojí 4 670 000 korun. McLaren se tak skutečně dostává na dostřel úplně nové skupině zákazníků.

McLaren F1 (1992-1998): Nejrychlejší na světě

McLaren F1 (1992-1998): Nejrychlejší na světě

Nové auto od McLarenu opět používá karbonový monokok a díky tomu má hmotnost jen 1311 kg, což je, aspoň podle údajů McLarenu, o asi 150 kg méně než v případě nejbližších soupeřů. Je pravda, že například Audi R8 nebo již zmíněné Porsche 911 Turbo se pohybují s pohotovostní hmotností kolem 1500 kg.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

I když lze najít drobné technické změny, v zásadě jsou modely 540C a 570S velmi podobné. Slabší 540C má také dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku a různé možnosti nastavení odezvy pohonné jednotky včetně elektronicky řízeného diferenciálu a funkce vektorování točivého momentu. Stejně jako u silnějšího 570S, i McLaren 540C by se měl později objevit v nabídce ve verzi s otevírací střechou.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. McLaren 540C
  2. Fotogalerie: McLaren 540C
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků