MB Roadcars EOS: nástupce McLarenu F1?

Britská sportovní automobilka MB Roadster s ruční výrobou předvedla novou studii supersportovního vozu, který by mohl být nástupcem úspěšného McLarenu F1. Premiéra prototypu by měla být na podzim roku 2005 a sériová verze by měla brázdit silnice a okruhy začátkem roku 2006.

Celé auto s označením EOS bude vážit pouze 1 000 kilogramů, přičemž na celohliníkovém rámu bude karbonové šasi. Před zadními koly bude hřímat přeplňovaný osmiválec s výkonem okolo 368 kW (500 k) a jeho sílu by měla přenášet šestisptupňová převodovka na zadní nápravu. Přední kola budou mít rozměry 245/35 R19 a zadní 335/30 R20. Vedení nic neslibuje, aby nedopadli jako u Bugatti Veyron, ale propočty odhadují sprint z klidu na 100 km/h za 3,5 s a maximální rychlost přes 320 km/h.

Uvnitř kokpitu budou podobně jako u McLarenu F1 tři sedačky, s pozicí řidiče samozřejmě uprostřed. Rozměry supersportu budou: 4 262 x 1 986 x 1 040 milimetrů a rozvor náprav bude 2 600 milimetrů. S předpokládanou výrobou 20 aut ročně se bude cena za jeden model začínat na 435 000 eurech. Celý projekt zatím stojí, protože MB Roadcars hledá strategického investora.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků