Mazdu CX-8 s třemi řadami sedadel lze už v Japonsku objednat

Mazda začala přijímat předobjednávky na svůj nový sportovně-užitkový vůz. Zatím není známo, jestli se model CX-8 dostane také na jiné trhy.

Nové sportovně-užitkové SUV Mazda CX-8 se pomalu dostává na trh. Tedy alespoň na ten japonský, kde již automobilka přijímá předobjednávky na model. Oficiální prodej má začít 14. prosince. 

Novinka se celkem výrazně podobá sourozenci s označením CX-9. Má ale menší rozměry. Co mají ale oba modely stejné, je rozvor náprav. Zájemce s velkou rodinou ale hlavně potěší prostorná kabina. Automobil tak může nabídnout až tři řady sedadel. Do třetí řady se prý pohodlně usadí také dospělý člověk do výšky 170 centimetrů. 

Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního?

Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního?

Při využití všech třech řad sedadel nabídne vůz ještě celkem slušný zavazadlový prostor o objemu 239 litrů. Pokud poslední řadu nevyužijete, objem se zvýší až na 572 litrů. 

Pod kapotou najdete turbodiesel s objemem 2,2 litru a výkonem 140 kW. Šestistupňová automatická převodovka pracuje ve spojení s náhonem na přední kola. Na výběr je ale také varianta s pohonem všech kol. 

Zatím se Mazda nezmínila, zda bude tento model k mání i mimo japonský trh. Pravděpodobně se tak ale nestane minimálně na trzích, kde automobilka již nabízí svůj další SUV model CX-9. 

Více fotografií v naší galerii: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 81 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků