První kolo zaměřené na dynamiku celkem jasně vyhrála Mazda. Teď přichází kolo druhé, v rámci kterého se podrobněji podíváme na vnitřní prostor. Ano, realita je přesně taková, jakou všichni očekáváte.
Kapitoly článku:
Mazda6 Wagon je auto, které vyniká především po stránce jízdy. V testované konfiguraci s motorem Skyactiv-D o objemu 2,2 litru, s výkonem 110 kW (150 k), s manuální převodovkou a pohonem všech kol to v prvním kole našeho srovnávacího testu ukázala více než jasně. Prakticky ve všem porazila papírově rychlejší Škodu Superb Combi osazenou naftovým dvoulitrem, manuálem i pohonem všech kol.
Jenže teď tu máme kolo druhé, kde se podrobněji podíváme na vnitřní prostor. Ano, jestli chcete ušetřit čas, rovnou prozradíme, že zde dopadlo všechno tak, jak asi čekáte. Škoda Superb je prostornější. Pravda, neporazí japonský kombík úplně v každém ohledu, ale celkově nabídne ve druhé řadě podstatně více místa a samozřejmě disponuje i větším zavazadelníkem.
Dynamické vlastnosti hrály do karet Mazdě, prostor by měl být silnou stránkou Superbu. A tak tomu v praxi také je
Už podle první tabulky ale nejde o nic překvapivého. Škoda Superb Combi totiž přerůstá svého japonského soupeře ve všech směrech. Jak se sami můžete přesvědčit níže, Superb je delší, širší, vyšší a má výrazně větší rozvor náprav. Byla by vyloženě ostuda, kdyby tyto proporce nedokázal přetavit v prostornější interiér.
Škoda Superb Combi vs. Mazda6 Wagon: Vnější rozměry |
Model |
Škoda Superb Combi |
Mazda6 Wagon |
Rozdíl |
Délka (mm) |
4856 |
4805 |
51 |
Šířka bez zrcátek (mm) |
1864 |
1840 |
24 |
Výška (mm) |
1577 |
1477 |
100 |
Rozvor náprav (mm |
2841 |
2750 |
91 |
Kdo hledá vnitřní prostor, bere Superb
Automobilky Škoda i Mazda přistoupily ke stavbě svých kombíků z úplně jiných úhlů. Mazda si zakládá na své tezi, že „jezdec a kůň mají být jedno“ (neboli „jinba ittai“) a podle toho výsledek také vypadá. Lépe se řídí, lépe jezdí, ale má také své nevýhody. Třeba dlouhá kapota nutně musí znamenat posunutí celé kabiny více dozadu, což tedy nakonec vede k menšímu prostoru pro posádku.
To v Mladé Boleslavi vsadili na jinou (a nutno podotknout, že léty prověřenou) kartu. Zákazníky ve velké míře zajímá prostor vzadu i litry v zavazadelníku. Superb má naproti Mazdě kratší kapotu, už podle subjektivních pocitů cítíte, že coby řidič sedíte blíže přední nápravě a že za svými zády vezete obrovský kus auta. Je to tak trochu jako u autobusu, jenže výsledky tato praxe má. Můžete věnovat více z automobilu posádce. Jak už bylo zmíněno, Superb je navíc celkově delší. A také vyšší.
První řada nepřináší úplně zásadní rozdíly. Mazda je zde širší, Superb vyšší. Za to ve druhé řadě Škoda poráží nejen japonského soupeře rozdílem třídy
V první řadě sedadel Mazda porazí Superb co do vnitřní šířky, ale naopak s nabídkou prostoru pro hlavu je na tom hůře. Obecně můžeme říci, že vpředu jsou oba dva soupeři téměř shodní. To hlavní se odehrává vzadu.
Druhou řadou sedadel Superb Mazdu neporáží. To by bylo příliš slabé slovo. Škoda (nejen) tento japonský kombík nabídkou podélného prostoru pro zadní cestující regulérně deklasuje. Minimum, které jsme v Superbu naměřili, je pořád ještě větší než to, co vykázala Mazda6 v případě, že se do auta posadil řidič vysoký 190 cm. Rozdíly v podélném směru se ve všech měřených položkách pohybují kolem deseti centimetrů a to je vážně hodně. Superb navíc nabídne delší sedák, více místa pro hlavu a nakonec také o centimetr větší šířku v úrovni loktů.
Kdo hledá vůz, ve kterém bude vozit ve druhé řadě někoho velmi důležitého, nemá lepší volbu, než to, co představuje Škoda Superb Combi. Jedním dechem ale musím dodat, že ani Mazda nenabízí vzadu vyloženě málo místa. V kontextu mladoboleslavského „autobusu“ to tak možná nevypadá, ale realita není o tom, že by Mazda6 byla vzadu malá. Skutečnost je taková, že Mazda nabízí místa tak akorát, zatímco Superb ho nabídne až přehnaně moc. Je otázka priorit každého zákazníka, co mu je milejší.
Škoda Superb Combi vs. Mazda6 Wagon: Rozměry prostoru pro cestující (cm) |
Model |
Škoda Superb Combi |
Mazda6 Wagon |
První řada sedadel |
|
|
Šířka v úrovni loktů |
150 |
153 |
Minimální prostor pro hlavu |
93 |
92 |
Maximální prostor pro hlavu |
101 |
100 |
Délka sedáku |
48 |
49 |
Délka opěradla |
64 |
64 |
Rozsah podélného seřízení sedadla řidiče |
25 |
24 |
Rozsah výškového seřízení sedadla řidiče |
8 |
8 |
Druhá řada sedadel |
|
|
Šířka v úrovni loktů |
150 |
149 |
Prostor pro hlavu |
100 |
97 |
Délka sedáku |
47 |
46 |
Délka opěradla |
64 |
71 |
Minimální prostor pro nohy |
23 |
13 |
Prostor pro nohy za řidičem vysokým 178 cm |
35 |
21 |
Prostor pro nohy za řidičem vysokým 190 cm |
27 |
18 |
Maximální prostor pro nohy |
47 |
36 |
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5