Mazda6 Wagon vs. Škoda Superb Combi: Prostorem Superb vrací úder

První kolo zaměřené na dynamiku celkem jasně vyhrála Mazda. Teď přichází kolo druhé, v rámci kterého se podrobněji podíváme na vnitřní prostor. Ano, realita je přesně taková, jakou všichni očekáváte.
Seznam kapitol
  1. Kdo hledá vnitřní prostor, bere Superb
  2. Zavazadelník: Další velký trumf

Mazda6 Wagon je auto, které vyniká především po stránce jízdy. V testované konfiguraci s motorem Skyactiv-D o objemu 2,2 litru, s výkonem 110 kW (150 k), s manuální převodovkou a pohonem všech kol to v prvním kole našeho srovnávacího testu ukázala více než jasně. Prakticky ve všem porazila papírově rychlejší Škodu Superb Combi osazenou naftovým dvoulitrem, manuálem i pohonem všech kol.

Testy | Škoda | Kombi | Srovnávací testy | Mazda | Škoda Superb

Škoda Superb Combi 4x4 vs. Mazda6 Wagon AWD: Dynamika, brzdy

Jenže teď tu máme kolo druhé, kde se podrobněji podíváme na vnitřní prostor. Ano, jestli chcete ušetřit čas, rovnou prozradíme, že zde dopadlo všechno tak, jak asi čekáte. Škoda Superb je prostornější. Pravda, neporazí japonský kombík úplně v každém ohledu, ale celkově nabídne ve druhé řadě podstatně více místa a samozřejmě disponuje i větším zavazadelníkem. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dynamické vlastnosti hrály do karet Mazdě, prostor by měl být silnou stránkou Superbu. A tak tomu v praxi také je

Už podle první tabulky ale nejde o nic překvapivého. Škoda Superb Combi totiž přerůstá svého japonského soupeře ve všech směrech. Jak se sami můžete přesvědčit níže, Superb je delší, širší, vyšší a má výrazně větší rozvor náprav. Byla by vyloženě ostuda, kdyby tyto proporce nedokázal přetavit v prostornější interiér. 

Škoda Superb Combi vs. Mazda6 Wagon: Vnější rozměry
Model Škoda Superb Combi Mazda6 Wagon Rozdíl
Délka (mm) 4856 4805 51
Šířka bez zrcátek (mm) 1864 1840 24
Výška (mm) 1577 1477 100
Rozvor náprav (mm 2841 2750 91

Kdo hledá vnitřní prostor, bere Superb

Automobilky Škoda i Mazda přistoupily ke stavbě svých kombíků z úplně jiných úhlů. Mazda si zakládá na své tezi, že „jezdec a kůň mají být jedno“ (neboli „jinba ittai“) a podle toho výsledek také vypadá. Lépe se řídí, lépe jezdí, ale má také své nevýhody. Třeba dlouhá kapota nutně musí znamenat posunutí celé kabiny více dozadu, což tedy nakonec vede k menšímu prostoru pro posádku.

Testy | Video | Škoda | Statistiky | Sportovní auta | Kombi | Seat | Škoda Octavia

Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi

To v Mladé Boleslavi vsadili na jinou (a nutno podotknout, že léty prověřenou) kartu. Zákazníky ve velké míře zajímá prostor vzadu i litry v zavazadelníku. Superb má naproti Mazdě kratší kapotu, už podle subjektivních pocitů cítíte, že coby řidič sedíte blíže přední nápravě a že za svými zády vezete obrovský kus auta. Je to tak trochu jako u autobusu, jenže výsledky tato praxe má. Můžete věnovat více z automobilu posádce. Jak už bylo zmíněno, Superb je navíc celkově delší. A také vyšší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První řada nepřináší úplně zásadní rozdíly. Mazda je zde širší, Superb vyšší. Za to ve druhé řadě Škoda poráží nejen japonského soupeře rozdílem třídy

V první řadě sedadel Mazda porazí Superb co do vnitřní šířky, ale naopak s nabídkou prostoru pro hlavu je na tom hůře. Obecně můžeme říci, že vpředu jsou oba dva soupeři téměř shodní. To hlavní se odehrává vzadu.

Druhou řadou sedadel Superb Mazdu neporáží. To by bylo příliš slabé slovo. Škoda (nejen) tento japonský kombík nabídkou podélného prostoru pro zadní cestující regulérně deklasuje. Minimum, které jsme v Superbu naměřili, je pořád ještě větší než to, co vykázala Mazda6 v případě, že se do auta posadil řidič vysoký 190 cm. Rozdíly v podélném směru se ve všech měřených položkách pohybují kolem deseti centimetrů a to je vážně hodně. Superb navíc nabídne delší sedák, více místa pro hlavu a nakonec také o centimetr větší šířku v úrovni loktů.

Kdo hledá vůz, ve kterém bude vozit ve druhé řadě někoho velmi důležitého, nemá lepší volbu, než to, co představuje Škoda Superb Combi. Jedním dechem ale musím dodat, že ani Mazda nenabízí vzadu vyloženě málo místa. V kontextu mladoboleslavského „autobusu“ to tak možná nevypadá, ale realita není o tom, že by Mazda6 byla vzadu malá. Skutečnost je taková, že Mazda nabízí místa tak akorát, zatímco Superb ho nabídne až přehnaně moc. Je otázka priorit každého zákazníka, co mu je milejší. 

Škoda Superb Combi vs. Mazda6 Wagon: Rozměry prostoru pro cestující (cm)
Model Škoda Superb Combi Mazda6 Wagon
První řada sedadel    
Šířka v úrovni loktů  150 153
Minimální prostor pro hlavu 93 92
Maximální prostor pro hlavu 101 100
Délka sedáku  48 49
Délka opěradla  64 64
Rozsah podélného seřízení sedadla řidiče 25 24
Rozsah výškového seřízení sedadla řidiče 8 8
Druhá řada sedadel    
Šířka v úrovni loktů  150 149
Prostor pro hlavu  100 97
Délka sedáku  47 46
Délka opěradla  64 71
Minimální prostor pro nohy 23 13
Prostor pro nohy za řidičem vysokým 178 cm 35 21
Prostor pro nohy za řidičem vysokým 190 cm 27 18
Maximální prostor pro nohy 47 36

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kdo hledá vnitřní prostor, bere Superb
  2. Zavazadelník: Další velký trumf
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků