Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Říká se, že když dva dělají totéž, není to totéž. Mazda6 a Škoda Superb to jednoznačně dokazují. I když oba míří do stejného segmentu, v praxi se od sebe dost výrazně liší.
Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit
Seznam kapitol
  1. Škoda Superb Combi 4x4 vs. Mazda6 Wagon AWD: Úvod
  2. Uvnitř vládne Superb, Zavazadelník: Další velký trumf
  3. Dojmy z interiérů, Není 150 koní, jako 150 koní
  4. Rychlejší má být Superb, jenže...,
  5. Jízda: Téměř jednoznačné vítězství Mazdy
  6. Kolik za to?, Vítězem se stává...
  7. Škoda Superb Combi 4x4 vs. Mazda6 Wagon AWD: Fotogalerie

Kolik za to?

Co se výbavy týká, do testu nám nedorazily úplně shodné specifikace, což je dáno hlavně cenovou politikou jako takovou. Mazda obecně preferuje jednoduché ceníky, kde moc příplatků nenajdete, pokud ale chcete u Mazdy6 konkrétně pohon všech kol, ceník se vám ještě dále zjednoduší. Testovaná varianta s motorem o výkonu 110 kW (150 k) je dostupná pouze s manuálem, pouze s karoserií kombi a pouze ve výbavě Attraction. Za tohle všechno si pak Mazda naúčtuje 804 900 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chcete pohon všech kol? U Mazdy si moc vybírat nemůžete. Konkrétně motor 2.2 Skyactiv-D (110 kW) je dostupný pouze s karoserií kombi a pouze ve výbavě Attraction. Pokud vám ta nabídkou svých prvků nestačí, musíte sáhnout po výkonnějším dieselu, který je ale spojen rovnou a s automatem. Nebo musíte ke Škodě...

Ve výbavě toho je ale už poměrně hodně. Třeba automatická klimatizace, přednárazový systém, diodová světla, diodové mlhovky, parkovací asistent, dešťový a světelný senzor, tempomat nebo sledování mrtvého úhlu. Dokoupit lze pár drobností typu metalízy za (14 900 Kč) nebo navigace, kterou si u Mazdy cení na 12 500 Kč. Škoda jde na věc (v tomto testu už poněkolikáté) jinak.

Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

Nabídka jednotlivých verzí u modelu Superb je dlouhá jak týden před výplatou, výčet dalších příplatkových prvků připomíná svou délkou takový ten příběh, ve kterém jezdil Atrej na létajícím labradorovi (nebo co to bylo za psa). Pro zákazníky to znamená především výrazně širší možnosti výběru. Konkrétně kombi (koupit si ale můžete s pohonem 4x4 i liftback) s testovaným motorem a pohonem všech kol je dostupné hned ve třech výbavách - Ambition, Style a Laurin & Klement, což byl případ našeho vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
U Škody pochodí zájemce o kombi střední třídy s pohonem všech kol, dieselem a manuálem lépe. Superb Combi je v této specifikaci dostupný ve třech výbavách. Testovaný exemplář dorazil v té nejdražší s cenou od 940 900 Kč

Nejlevnější Superb Combi 2.0 TDI 4x4 koupíte za 815 900 Kč ve výbavě Ambition, srovnatelnou výbavou s nabízenou Mazdou je Style za 865 900 Kč. Standardně dostanete o palec větší kola, elektricky nastavitelná přední sedadla, bezklíčkové odemykání a startování nebo dvouzónovou klimatizaci. Za sledování mrtvého úhlu musíte připlatit 10 000 Kč, navigace stojí 9 000 Kč. Obecně ale můžeme říci, že na tom jsou oba soupeři po stránce ceny více méně podobně.

Vítězem se stáva...

Takže si to shrňme: Superb Combi je větší a nabízí také více místa uvnitř, je pohodlný na dlouhých trasách a nepatrně úspornější. Mazda6 kontruje lepší dynamikou, komfortnějším a jistějším podvozkem a především tím, že se lépe řídí. A podle mého názoru také lépe vypadá. To vše při podobné ceně. Kdo je tedy vítězem?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Upřímně, oba dva mají takové kvality, že je možné vítězství kteréhokoliv z nich docela dobře obhájit. Nám ale více k srdci nakonec přirostla Mazda

Jak řekl kolega Jiří, tohle není jednoduchý test. Když na to přijde, celkem bez problémů lze obhájit vítězství každého z těchto soupeřů. Bude to znít jako nebetyčné klišé, ale o tom, zda u vás v garáži skončí Superb, nebo zda to bude Mazda, nakonec rozhodnou hlavně osobní priority nebo prostě sympatie k té které značce.

Kdo se chce za volantem alespoň trochu pobavit, ten sáhne po Mazdě, kdo jde po prostoru, ten zvolí Superb. Svým způsobem můžeme vyhlásit jako výsledek pěknou remízu. Ale nebuďme alibisti. Jeden z těchto dvou nám, tedy přesněji mé osobě, musel být sympatičtější. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pokud mám mluvit za sebe, respektive pokud bych si měl vybrat jedno z těchto dvou aut, bude to Mazda. Přestože si dnes některé automobilky myslí, že zákazníci požadují od svých vozů všemožné věci od obřího prostoru, přes chromy v interiéru, suché zipy v zavazadelníku, až po internety a televize na středovém displeji, já jsem pořád toho názoru, že auto má především dobře jezdit. A to zvládá Mazda lépe.

Na Mazdě je také sympatická skutečnost, že svému hlavnímu trumfu, tedy řízení a jízdním vlastnostem, zas tak moc neobětovala. Pořád jde o auto dost prostorné na to, abyste do něj naložili celou rodinu a hromadu krámů, pořád je dost pohodlné, aby vás neobtěžovalo neduhy českých silnic a pořád je dost úsporné na to, aby vám náklady za naftu nezruinovaly rodinný rozpočet. Superb je přece jen více zaměřen na „komfortní stěhování“ a z toho plynou drobné kompromisy, které pozná hlavně řidič. Ale popravdě řečeno, kdyby mi nakonec z nějakého důvodu místo Mazdy zaparkoval před domem Superb, fakt bych se z toho samotným neštěstím nezhroutil. 

Technické údaje: Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AWD

  • Rok • stupeň výbavy 2015 • Attraction
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem vznětový • 2 191 cm3
  • Vrtání • zdvih 86,0 mm • 94,3 mm
  • Stupeň komprese 14,0:1
  • Nejvyšší výkon 110 kW (150 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 4 500 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 380 Nm při 1 800 až 2 600 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,5 s
  • Nejvyšší rychlost 201 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 522 l • 1 648 l
  • Objem palivové nádrže 52 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 589 kg • 2 120 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 6,1 • 4,4 • 5,0 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 750 mm
  • Rozměr pneumatik 255/55 R17
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 805 × 1 840 × 1 475 mm

Technické údaje: Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4x4

  • Rok • stupeň výbavy 2016 • Laurin & Klement
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem vznětový • 1 968 cm3
  • Vrtání • zdvih 81,0 mm • 95,5 mm
  • Stupeň komprese 16,2:1
  • Nejvyšší výkon 110 kW (150 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 3 500 až 4 000 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 340 Nm při 1 750 až 3 000 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,1 s
  • Nejvyšší rychlost 213 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 660 l • 1 950 l
  • Objem palivové nádrže 66 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 625 kg • 2 265 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 5,5 • 3,9 • 4,5 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 841 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 584 mm • 1 572 mm
  • Rozměr pneumatik 235/45 R18
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 856 × 1 864 × 1 477 mm

Škoda Superb

Škoda Superb je vlajkovou lodí značky Škoda. Na prodloužené koncernové platformě nabízí bezkonkurečně nejlepší prostor pro nohy ve střední třídě a boduje i systémem Twindoor.

Facelift 2019 • Hybridní plug-in • První jízda Superb Scout • Ceník a výbava • Test Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 • Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Škoda Superb Combi 4x4 vs. Mazda6 Wagon AWD: Úvod
  2. Uvnitř vládne Superb, Zavazadelník: Další velký trumf
  3. Dojmy z interiérů, Není 150 koní, jako 150 koní
  4. Rychlejší má být Superb, jenže...,
  5. Jízda: Téměř jednoznačné vítězství Mazdy
  6. Kolik za to?, Vítězem se stává...
  7. Škoda Superb Combi 4x4 vs. Mazda6 Wagon AWD: Fotogalerie
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

dnes | Jan Mička | 4 příspěvky
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků