Podle našeho měření je ale situace zcela opačná. Testovaná Mazda (modrá křivka) byla naopak rychlejší, přičemž s rostoucí rychlostí se rozdíl zvětšoval

Podle našeho měření je ale situace zcela opačná. Testovaná Mazda (modrá křivka) byla naopak rychlejší, přičemž s rostoucí rychlostí se rozdíl zvětšoval

Svého českého soupeře Mazda nakonec porazila také při testování brzd. Superb (červená křivka) ztrácel metry postupně, nemalou část ale nakonec odevzdal těsně před zastavením. Podobné věci se děly také třeba u dříve testovaného Volkswagenu Passat

Svého českého soupeře Mazda nakonec porazila také při testování brzd. Superb (červená křivka) ztrácel metry postupně, nemalou část ale nakonec odevzdal těsně před zastavením. Podobné věci se děly také třeba u dříve testovaného Volkswagenu Passat

174
Fotogalerie

Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Kapitoly článku:


Kolik za to?

Co se výbavy týká, do testu nám nedorazily úplně shodné specifikace, což je dáno hlavně cenovou politikou jako takovou. Mazda obecně preferuje jednoduché ceníky, kde moc příplatků nenajdete, pokud ale chcete u Mazdy6 konkrétně pohon všech kol, ceník se vám ještě dále zjednoduší. Testovaná varianta s motorem o výkonu 110 kW (150 k) je dostupná pouze s manuálem, pouze s karoserií kombi a pouze ve výbavě Attraction. Za tohle všechno si pak Mazda naúčtuje 804 900 Kč.

_DSC0271.jpg_DSC0280.jpg_DSC0282.jpg_DSC0283.jpg_DSC0277.jpg_DSC0278.jpg
Chcete pohon všech kol? U Mazdy si moc vybírat nemůžete. Konkrétně motor 2.2 Skyactiv-D (110 kW) je dostupný pouze s karoserií kombi a pouze ve výbavě Attraction. Pokud vám ta nabídkou svých prvků nestačí, musíte sáhnout po výkonnějším dieselu, který je ale spojen rovnou a s automatem. Nebo musíte ke Škodě...

Ve výbavě toho je ale už poměrně hodně. Třeba automatická klimatizace, přednárazový systém, diodová světla, diodové mlhovky, parkovací asistent, dešťový a světelný senzor, tempomat nebo sledování mrtvého úhlu. Dokoupit lze pár drobností typu metalízy za (14 900 Kč) nebo navigace, kterou si u Mazdy cení na 12 500 Kč. Škoda jde na věc (v tomto testu už poněkolikáté) jinak.

Nabídka jednotlivých verzí u modelu Superb je dlouhá jak týden před výplatou, výčet dalších příplatkových prvků připomíná svou délkou takový ten příběh, ve kterém jezdil Atrej na létajícím labradorovi (nebo co to bylo za psa). Pro zákazníky to znamená především výrazně širší možnosti výběru. Konkrétně kombi (koupit si ale můžete s pohonem 4x4 i liftback) s testovaným motorem a pohonem všech kol je dostupné hned ve třech výbavách - Ambition, Style a Laurin & Klement, což byl případ našeho vozu.

_DSC0285.jpg_DSC0294.jpg_DSC0295.jpg_DSC0296.jpg_DSC0292.jpg_DSC0293.jpg
U Škody pochodí zájemce o kombi střední třídy s pohonem všech kol, dieselem a manuálem lépe. Superb Combi je v této specifikaci dostupný ve třech výbavách. Testovaný exemplář dorazil v té nejdražší s cenou od 940 900 Kč

Nejlevnější Superb Combi 2.0 TDI 4x4 koupíte za 815 900 Kč ve výbavě Ambition, srovnatelnou výbavou s nabízenou Mazdou je Style za 865 900 Kč. Standardně dostanete o palec větší kola, elektricky nastavitelná přední sedadla, bezklíčkové odemykání a startování nebo dvouzónovou klimatizaci. Za sledování mrtvého úhlu musíte připlatit 10 000 Kč, navigace stojí 9 000 Kč. Obecně ale můžeme říci, že na tom jsou oba soupeři po stránce ceny více méně podobně.

Vítězem se stáva...

Takže si to shrňme: Superb Combi je větší a nabízí také více místa uvnitř, je pohodlný na dlouhých trasách a nepatrně úspornější. Mazda6 kontruje lepší dynamikou, komfortnějším a jistějším podvozkem a především tím, že se lépe řídí. A podle mého názoru také lépe vypadá. To vše při podobné ceně. Kdo je tedy vítězem?

_DSC0252.jpg_DSC0265.jpg
Upřímně, oba dva mají takové kvality, že je možné vítězství kteréhokoliv z nich docela dobře obhájit. Nám ale více k srdci nakonec přirostla Mazda

Jak řekl kolega Jiří, tohle není jednoduchý test. Když na to přijde, celkem bez problémů lze obhájit vítězství každého z těchto soupeřů. Bude to znít jako nebetyčné klišé, ale o tom, zda u vás v garáži skončí Superb, nebo zda to bude Mazda, nakonec rozhodnou hlavně osobní priority nebo prostě sympatie k té které značce.

Kdo se chce za volantem alespoň trochu pobavit, ten sáhne po Mazdě, kdo jde po prostoru, ten zvolí Superb. Svým způsobem můžeme vyhlásit jako výsledek pěknou remízu. Ale nebuďme alibisti. Jeden z těchto dvou nám, tedy přesněji mé osobě, musel být sympatičtější. 

_DSC0249.jpg_DSC0254.jpg_DSC0255.jpg_DSC0256.jpg_DSC0266.jpg_DSC0267.jpg

Pokud mám mluvit za sebe, respektive pokud bych si měl vybrat jedno z těchto dvou aut, bude to Mazda. Přestože si dnes některé automobilky myslí, že zákazníci požadují od svých vozů všemožné věci od obřího prostoru, přes chromy v interiéru, suché zipy v zavazadelníku, až po internety a televize na středovém displeji, já jsem pořád toho názoru, že auto má především dobře jezdit. A to zvládá Mazda lépe.

Na Mazdě je také sympatická skutečnost, že svému hlavnímu trumfu, tedy řízení a jízdním vlastnostem, zas tak moc neobětovala. Pořád jde o auto dost prostorné na to, abyste do něj naložili celou rodinu a hromadu krámů, pořád je dost pohodlné, aby vás neobtěžovalo neduhy českých silnic a pořád je dost úsporné na to, aby vám náklady za naftu nezruinovaly rodinný rozpočet. Superb je přece jen více zaměřen na „komfortní stěhování“ a z toho plynou drobné kompromisy, které pozná hlavně řidič. Ale popravdě řečeno, kdyby mi nakonec z nějakého důvodu místo Mazdy zaparkoval před domem Superb, fakt bych se z toho samotným neštěstím nezhroutil. 

Technické údaje: Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AWD

Rok • stupeň výbavy
2015 • Attraction
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 2 191 cm3
Vrtání • zdvih
86,0 mm • 94,3 mm
Stupeň komprese
14,0:1
Nejvyšší výkon
110 kW (150 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
380 Nm při 1 800 až 2 600 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
9,5 s
Nejvyšší rychlost
201 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
522 l • 1 648 l
Objem palivové nádrže
52 l
Hmotnost: provozní • celková
1 589 kg • 2 120 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
6,1 • 4,4 • 5,0 l/100 km
Rozvor náprav
2 750 mm
Rozměr pneumatik
255/55 R17
Rozměry: délka × šířka × výška
4 805 × 1 840 × 1 475 mm

Technické údaje: Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4x4

Rok • stupeň výbavy
2016 • Laurin & Klement
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 968 cm3
Vrtání • zdvih
81,0 mm • 95,5 mm
Stupeň komprese
16,2:1
Nejvyšší výkon
110 kW (150 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
3 500 až 4 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
340 Nm při 1 750 až 3 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
9,1 s
Nejvyšší rychlost
213 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
660 l • 1 950 l
Objem palivové nádrže
66 l
Hmotnost: provozní • celková
1 625 kg • 2 265 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
5,5 • 3,9 • 4,5 l/100 km
Rozvor náprav
2 841 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 584 mm • 1 572 mm
Rozměr pneumatik
235/45 R18
Rozměry: délka × šířka × výška
4 856 × 1 864 × 1 477 mm

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud