Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Říká se, že když dva dělají totéž, není to totéž. Mazda6 a Škoda Superb to jednoznačně dokazují. I když oba míří do stejného segmentu, v praxi se od sebe dost výrazně liší.
Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit
Seznam kapitol
  1. Škoda Superb Combi 4x4 vs. Mazda6 Wagon AWD: Úvod
  2. Uvnitř vládne Superb, Zavazadelník: Další velký trumf
  3. Dojmy z interiérů, Není 150 koní, jako 150 koní
  4. Rychlejší má být Superb, jenže...,
  5. Jízda: Téměř jednoznačné vítězství Mazdy
  6. Kolik za to?, Vítězem se stává...
  7. Škoda Superb Combi 4x4 vs. Mazda6 Wagon AWD: Fotogalerie

Jízda: Jednoznačné vítězství Mazdy

Porovnání jízdních vlastností Škody Superb a Mazdy6 má stejně jasného vítěze, jako tomu bylo u prostoru v interiéru. Jenže zatímco tam válel Superb, na silnici válí Mazda. Technikům se podařilo stvořit skvělý kompromis mezi hbitými jízdními vlastnostmi a prvotřídním komfortem. Je to trochu s podivem, ale Mazda6 postavená na klasických tlumičích zvládá ostrou i klidnou jízdu lépe než Superb s nastavitelnými tlumiči. Při tom je jedno, co si zrovna u Škody aktivujete.

Škoda Octavia Combi RS230: Jak zrychluje a jak brzdí?

Škoda Octavia Combi RS230: Jak zrychluje a jak brzdí?

Nejde ale pouze o dynamiku jako takovou a brzdy. Když jsem si s odstupem rekapituloval dojmy a poslouchal namluvené záznamy, najednou mi z toho všeho vypadlo, že má Mazda lepší vše, na co si vzpomenete. Řízení? Citlivější, tužší, strmější. Převodovka? Přesnější s kratšími drahami. Reakce na plyn? Bezprostřednější. Chování v zatáčkách? Jistější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Současné modely značky Mazda jsou považovány za auta s vytříbenými jízdními vlastnostmi. V přímém srovnání se Škodou Superb se tato skutečnost znovu potvrdila. Nedá se nic dělat, japonské kombi prostě jezdí lépe a především se lépe řídí

Když na to přijde, můžete si jedním snadným stiskem také vypnout stabilizaci a užít si třeba na zasněženém letišti trochu zábavy. Zejména v kontextu pohonu všech kol se to hodí (ano, Mazdu6 AWD na sněhu k driftům fakt moc přemlouvat nemusíte). Škoda, jak známo, vám běžným způsobem stabilizaci vypnout nedovolí. Na letišti tak můžete s autem házet ze strany na stranu, do hodin ho budete minimálě na suchém podkladu dostávat jen velmi obtížně. 

Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT

Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT

Superb není špatný, to ani náhodou. Je velmi dobrý, ale ve všem, co se týká řízení, na Mazdu ztrácí. Někdy více, někdy méně, vždy alespoň trochu. Je to převážně daň za snahu nabídnout co největší prostor v interiéru. Musím se ale přiznat k tomu, že bych asi mluvil jinak, kdybych neměl možnost vyzkoušet Mazdu6 v rámci přímého porovnání.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Superb Combi také nabídne kvalitní jízdní vlastnosti, ale na Mazdu to nestačí. Superb ovšem lépe zvládá cestování na dlouhé trasy, kde naplno oceníte tišší interiér a přece jen nižší spotřebu. A samozřejmě také gigantický vnitřní prostor

Superb má svůj vysoký standard, který je přesně ušitý na míru cílovým zákazníkům. Mazda, ačkoliv už to zdaleka není novinka, je pořád jízdně jednoznačně nejlepší. A nevadí, že v průběhu jejího působení na trhu postupně přišel nový Passat, nové (i když už také pár let staré) Mondeo a Škoda Superb.

Abych to zjednodušil. Dokud jedete po dálnici, budete si pochvalovat Superb. Ten totiž lépe zvládá konstantní jízdu na dlouhé vzdálenosti. Kromě toho, že je tišší, je také úspornější. Při dálničním tempu zhruba 140 km/h si řekl o 6,6 l/100 km. Mazda na té stejné trase při tom stejném tempu potřebovala o tři deci více. Jakmile opustíte klid rovných dálnic, bude vás více bavit Mazda. 

Sice se v podélném směru trochu houpe, ale na vaše pokyny reaguje s příjemnou lehkostí a ochotou. Superb je na řidiče chladný a bez emocí, Mazda6 je regulérně zábavná, přestože má pořád pouze 150 naftových koní pod kapotou. A nakonec i na dálnici umí být hodně příjemná. Jen dostala hůře odhlučněný podvozek. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Superb

Škoda Superb je vlajkovou lodí značky Škoda. Na prodloužené koncernové platformě nabízí bezkonkurečně nejlepší prostor pro nohy ve střední třídě a boduje i systémem Twindoor.

Facelift 2019 • Hybridní plug-in • První jízda Superb Scout • Ceník a výbava • Test Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 • Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Škoda Superb Combi 4x4 vs. Mazda6 Wagon AWD: Úvod
  2. Uvnitř vládne Superb, Zavazadelník: Další velký trumf
  3. Dojmy z interiérů, Není 150 koní, jako 150 koní
  4. Rychlejší má být Superb, jenže...,
  5. Jízda: Téměř jednoznačné vítězství Mazdy
  6. Kolik za to?, Vítězem se stává...
  7. Škoda Superb Combi 4x4 vs. Mazda6 Wagon AWD: Fotogalerie
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

dnes | Jan Mička | 5 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků