Podle našeho měření je ale situace zcela opačná. Testovaná Mazda (modrá křivka) byla naopak rychlejší, přičemž s rostoucí rychlostí se rozdíl zvětšoval

Podle našeho měření je ale situace zcela opačná. Testovaná Mazda (modrá křivka) byla naopak rychlejší, přičemž s rostoucí rychlostí se rozdíl zvětšoval

Svého českého soupeře Mazda nakonec porazila také při testování brzd. Superb (červená křivka) ztrácel metry postupně, nemalou část ale nakonec odevzdal těsně před zastavením. Podobné věci se děly také třeba u dříve testovaného Volkswagenu Passat

Svého českého soupeře Mazda nakonec porazila také při testování brzd. Superb (červená křivka) ztrácel metry postupně, nemalou část ale nakonec odevzdal těsně před zastavením. Podobné věci se děly také třeba u dříve testovaného Volkswagenu Passat

174
Fotogalerie

Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Kapitoly článku:


Uvnitř vládne Superb

Jestliže se Mazda6 v něčem se Škodou Superb tak docela měřit nemůže, pakt to je prostor v interiéru, kde Superb na sto procent těží ze své základní koncepce šité na míru právě kabině. V první řadě sedadel Mazda porazí Superb co do vnitřní šířky, ale naopak s nabídkou prostoru pro hlavu je na tom hůře. Obecně ovšem můžeme říci, že vpředu jsou na tom oba soupeři podobně. To hlavní se odehrává vzadu.

Škoda Superb Combi vs. Mazda6 Wagon vs. Ford Mondeo Kombi vs. VW Passat Variant: Rozměry prostoru pro cestující (cm)
Model Škoda Superb Combi Mazda6 Wagon Ford Mondeo Kombi VW Passat Variant
První řada sedadel        
Šířka v úrovni loktů  150 153 156 154
Minimální prostor pro hlavu 93 92 - -
Maximální prostor pro hlavu 101 100 99 101
Délka sedáku  48 49 48 52
Délka opěradla  64 64 63 64
Rozsah podélného seřízení sedadla řidiče 25 24 - -
Rozsah výškového seřízení sedadla řidiče 8 8 - -

Druhou řadou sedadel Superb Mazdu neporáží. To by bylo příliš slabé slovo. Škoda (nejen) tento japonský kombík zejména nabídkou podélného prostoru pro zadní cestující regulérně deklasuje. Minimum, které jsme v Superbu naměřili, je pořád ještě větší než to, co vykázala Mazda6 v případě, že se do auta posadil řidič vysoký 190 cm.

_DSC0362.jpg_DSC0360.jpg_DSC0361.jpg_DSC0370.jpg_DSC0371.jpg_DSC0387.jpg_DSC0383.jpg_DSC0384.jpg_DSC0372.jpg_DSC0373.jpg
Posaz za volantem je v Mazdě příjemnější, pokud vás ale zajímá hlavně prostor, pak není co řešit. Superb poráží úplně všechny své konkurenty a Mazda6 není výjimkou, přestože ani ona rozhodně uvnitř prostorovou nouzí netrpí

Rozdíly v podélném směru se ve všech měřených položkách pohybují kolem deseti centimetrů a to je vážně hodně. Superb navíc nabídne delší sedák, více místa pro hlavu a nakonec také o centimetr větší šířku v úrovni loktů.

Kdo hledá vůz, ve kterém bude vozit ve druhé řadě někoho velmi důležitého, nemá lepší volbu, než to, co představuje Škoda Superb Combi. Jedním dechem ale musím dodat, že ani Mazda nenabízí vzadu vyloženě málo místa. V kontextu mladoboleslavského „autobusu“ to tak možná nevypadá, ale realita není o tom, že by Mazda6 byla vzadu malá. Skutečnost je taková, že Mazda nabízí místa tak akorát, zatímco Superb ho nabídne skoro až přehnaně moc. Je otázka priorit každého zákazníka, co mu je milejší. 

Škoda Superb Combi vs. Mazda6 Wagon vs. Ford Mondeo Kombi vs. VW Passat Variant: Rozměry prostoru pro cestující (cm)
Model Škoda Superb Combi Mazda6 Wagon Ford Mondeo Kombi VW Passat Variant
Druhá řada sedadel        
Šířka v úrovni loktů  150 149 155 153
Prostor pro hlavu  100 97 95 101
Délka sedáku  47 46 50 49
Délka opěradla  64 71 65 67
Minimální prostor pro nohy 23 13 - -
Prostor pro nohy za řidičem vysokým 178 cm 35 21 23 28
Prostor pro nohy za řidičem vysokým 190 cm 27 18 - -
Maximální prostor pro nohy 47 36 - -

Zavazadelník: Další velký trumf

Téměř jednostrannou záležitostí je nakonec i prostor v zavazadelníku. Superb Combi má větší vstupní otvor, umí výše vyklopit páté dveře, nabídne delší ložnou plochu, zkrátka toho odveze více. Dokazují to už základní údaje, kdy Mazda disponuje objemem zavazadelníku 522 l / 1648 l (mimochodem přítomnost pohonu všech kol objem nijak neomezí), zatímco Superb má ve svých kolonkách napsané hodnoty 660 litrů a 1950 litrů.

_DSC0366.jpg_DSC0368.jpg_DSC0367.jpg_DSC0389.jpg_DSC0390.jpg_DSC0392.jpg
Další zbraň těžkého kalibru má Superb zcela vzadu. Obrovský zavazadelník nabídne lepší přístup a více propracovaných praktických detailů. Běžně stěhovavého zákazníka ale dostatečně uspokojí i Mazda

Co se týká čísla po sklopení zadních opěradel, tam není moc co řešit. Do něj se výrazně promítne více místa pro druhou řadu. Po stránce základního objemu ale nakonec není rozdíl tak velký, jak to na první pohled vypadá. Naopak se najdou disciplíny, kde Mazda svého soupeře porazí.

Superb získává svůj objem výškou pod roletku, kde je rozdíl plných třináct centimetrů. Šířkou mezi podběhy se Mazda Škodě vyrovná, maximální šířku dokonce dokáže nabídnout podstatně větší. Škoda využila prostory za podběhy pro uzavíratelné schránky, Mazda je nechala otevřené. Když budete chtít naložit všechno možné harampádí a na závěr uložit napříč kočárek, budou se tyto prostory hodit.

Nová Škoda Superb Combi splnila svůj základní cíl. Pokud jde o vnitřní prostor, mladoboleslavský kombík jednoznačně vítězí nejen nad Mazdou6. Jenže jak známo, na litru v kufru auta nejezdí. A když začnete blíže zkoumat jízdní vlastnosti, zjistíte, že se karta otáčí ve prospěch Mazdy. 

Škoda Superb Combi vs. Mazda6 Wagon vs. Mondeo Kombi vs. Passat Variant: Rozměry prostoru pro zavazadla (cm)
Model Škoda Superb Combi Mazda6 Wagon Ford Mondeo Kombi VW Passat Variant
Šířka mezi podběhy 101 101 113 101
Šířka v nejširším místě 108 144 139 147
Výška po roletu 58 45 46 48
Šířka vstupního otvoru 109 104 109 108
Výška vstupního otvoru 90 81 71 72
Výška otevření pátých dveří 186 178 179 190
Délka ložné plochy 111 108 108 111
Max. délka nákladu (k přednímu sedadlu spolujezdce) 230 225 235 226
Výška nakládací hrany 59 56 61 63

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud