Mazda6: novinka na českém trhu

Zbrusu nová Mazda6 byla minulý týden v ČR i SR uvedena do prodeje. Přečtěte si zajímavé informace z představení vozu, podívejte se na technické údaje, výbavu a ceny.
Mazda6: novinka na českém trhu
Seznam kapitol
  1. Představení novinky v Česku a na Slovensku
  2. Motory, výbava, ceník

Ano, je to tak, střední třídu profoukl nový svěží vítr. Rozlučme se konečně s populární řadou 626, tuto číslici v těchto dnech nahrazuje agilní a svěží „šestka“, která napovídá o nové strategii značky. Nepředbíhejme však a zůstaňme u nás v „Československu“, kde byla minulý týden Mazda6 uvedena na trh. Odehrálo se tak v pondělí 8. července, a to na dvou místech – v Hradci nad Moravicí a slovenském Prešově. O velkoleposti akce nelze pochybovat, stejně tak jako o docela solidním marketingovém tahu výrobce.

I z nudného firemního setkání lze totiž udělat zajímavou reklamní kampaň. Jak? Vezměte 30 naprosto totožných „šestek“ v modrém provedení sedan a vydejte se na pouť po moravských luzích a hájích, odlesk letního slunce ve čtvrtkilometrové modře zářící koloně vyvolá dostatečný obdiv u kolemjdoucích. O dotvoření atmosféry hodné opravdové show si pozvěte významné rádio (v tomto případě Hellax), které bude na pohyb celé kolony upozorňovat a recept na opravdu pompézní self-promotion je na světě. Takhle nějak to v okolí Ostravy a Opavy minulý týden vypadalo.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Z profilu Mazda6 nevybočuje z designu současných sedanů
střední třídy, přičemž zachovává oblé tvary.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Mazda6 se nabízí celkem ve třech karosářských provedeních:
liftback, sedan a kombi.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kombi je na první pohled velmi povedené.

To na Slovensku byli o něco skromnější, na prešovské náměstí vjelo „pouze“ 12 kousků, které tam byly tamnějším obyvatelům představeny, aby se poté přesunuly na romantickou cestu do Vysokých Tater. Tam se totiž na druhý den uskutečnily testovací jízdy. Slovenští dealeři tak měli dostatek prostoru na to, aby se s novou mazdou seznámili, a to i v drsnějších podmínkách.

O automobilu jako takovém jsme už na AutoRevue psali, ostatně přehled souvisejících článků je toho důkazem, shrnutím pár základních faktů ale určitě nic nezkazíme. Poslední generace Mazdy 626 se začala vyrábět v roce 1997, vrásky však začaly po pěti letech rychle naskakovat a střední proud modelové řady potřeboval novou krev. A tak vznikla na zcela novém základu „šestka“, která představuje milník v životě značky a je prvním z modelů zcela nové generace, které by měly změnit vnímání automobilky Mazda u zákazníků a přinést změnu i v prodejních výsledcích, jak ve svém projevu uvedl Mark Fields, americký šéf automobilky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Nový dynamický a sportovní vzhled je vesměs hodnocen pozitivně. Konzervativní, usedlý a celkem nudný design předchůdce byl zašlapán dravostí a temperamentem, který hodně připomíná konkurenci od Mitsubishi či Lexusu. Příslibem možného úspěchu je i číslo 4000. Tolik se totiž přesně prodalo nových „šestek“ v prvním týdnu prodeje v Japonsku. To je také jedno z míst, kde byl vůz představen světu. Mazda oplývá opravdu zajímavou filozofií. Jelikož myslí na všechny nejdůležitější trhy, jež by také chtěla svou novinkou potěšit, představení vozu proběhlo následovně – v Tokiu spatřil světlo světa sportovně střižený sedan, v americkém Detroitu liftback (Mazdou označovaný jako hatchback), a ženevský autosalon byl svědkem premiéry praktického kombi Wagon. Hezky to mají ti Japončíci nalajnováno.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení novinky v Česku a na Slovensku
  2. Motory, výbava, ceník
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků