Mazda6 MPS je blíže k produkci (první info)

I když se původně říkalo, že Mazda s ostrým sedanem Mazda6 MPS znovu nepřijde, vypadá to, že vše bude jinak. Poté co představila na konci minulého roku studii tohoto vozu, přichází i první přesnější informace, co nabídne produkční verze.

Ta bude vybavena novým motorem. Starší turbo 2,3 DiSi vezme za své a pod kapotou má být přeplňovaný čtyřválec 2,5, který lze najít u běžného modelu. Ten projde řadou úprav a výsledný výkon má přesáhnout 280 koní. Samozřejmostí bude i u nové generace MPS trvalý náhon na všechna kola, zadní samosvorný diferenciál, upravené sportovní odpružení a posílené brzdy.

Na rozdíl od minulé generace projde zásadnější úpravou i výfukový systém, který nebude končit ve velkých koncovkách výfuku, které jsou jen vizuálním šidítkem.

Pokud vše dopadne jak má, bude Mazda6 MPS opravdu zajímavým nástrojem pro rychlou jízdu. Současná Mazda6 si totiž zachovala hmotnost minulé generace, což je pozitivní a vůči většině konkurence něco nevídaného. Pokud automobilka uchová i cenu jako u minulé generace, což se s ohledem na cenovou politiku běžné Mazdy6 dá očekávat, bude zde opravdu zajímavé auto pro sportovně založené řidiče.

MPS_Concept_1.jpg MPS_Concept_2.jpg
Mazda 6 MPS Concept
 

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud