Mazda6 MPS: auto ve znamení Zoom Zoom

Mazda6 MPS: auto ve znamení Zoom Zoom

„Vysoce výkonný“ – takový je hlavní motiv evropského konceptu Mazda6 MPS, který bude mít svou světovou premiéru na autosalonu v Paříži. Designéři se soustředili na ještě větší potěšení z jízdy, vylepšení dynamických vlastností, jedinečný styl a vnější i vnitřní design. Tento koncept 4x4 je skutečně tím nejvyšším, co Mazda6 nabízí a současně potvrzuje poselství Zoom-Zoom.

Koncept Mazda6 MPS byl vytvořen evropským centrem vývoje a designu v německém Oberurselu. Aby odrážel atmosféru sportovního vozu kombinovanou s vysokou dynamikou, je přední maska vybavena novou verzí pěti-bodové mřížky a dále též otvory pro nasávání vzduchu, které jsou podobné těm, jimiž je vybaveno supersportovní coupe RX-8.  Rozšířený přední nárazník a zadní spoiler sehrávají jak svou aerodynamickou úlohu při vylepšení dynamické stability vozu, tak zlepšují celkový vzhled již tak dokonalého automobilu. Decentně rozšířené blatníky kolem kol obutých do 18´´ pneumatik Michelin Pilot Sport dále podtrhují na první pohled patrný sportovní charakter vozu. Sportovní vzezření vozu zdůrazňuje i nová barva karoserie nazvaná  „silver storm“ (stříbrný blesk) s cílem dosáhnout vysokého pocitu kvality spolu s jemným leskem.

Nový přeplňovaný motor s přímým vstřikováním paliva o objemu 2.3 litru dosahuje výjimečně nízkých hodnot emisí, nízké spotřeby paliva a vysokého výkonu. Jeho výkon činí 206 kW (280 k) při 6 500 ot/min a maximální kroutící moment 360 Nm dosahuje při 3 500 ot/min, čímž se koncept Mazda6 MPS kvalifikuje do kategorie opravdových sportovních vozů. Přesto vyhovuje všem odpovídajícím předpisům požadujícím nízké hodnoty emisí.  V Evropě je to úroveň Euro IV; v USA a Japonsku jsou plněny standardy ULEV.

K účinnému přenosu výkonu motoru na vozovku u konceptu Mazda6 MPS slouží zcela nový trakční systém. Je použit systém 4WD použitý u modelu Mazda6, který je zde kombinován s aktivním řízením přenosu kroutícího momentu. Výsledkem je elektronicky řízený systém dělení kroutícího momentu 4WD, který je vhodný pro vysoce výkonné vozy a zabezpečuje velmi přesný kontakt pneumatik s vozovkou, a to dokonce i při vysokých rychlostech. Aktivní řízení kroutícího momentu jak na přední, tak na zadní kola, zajišťuje výjimečně plynou jízdu a bezpečné řízení stability. Navíc systém LSD (Limited Slip Differential – diferenciál s omezeným prokluzem) dále zvyšuje schopnost konceptu přesně a rychle zatočit tím, že eliminuje při tomto manévru ztráty výkonu. Mazda6 MPS je vybavena šesti-stupňovou manuální převodovkou, která svou konstrukcí odpovídá přebytku kroutícího momentu. Úměrně výkonu motoru, byl zkrácen chod řadicí páky, což umožňuje přesné a rychlé řazení.

Radost ze řízení v duchu Zoom-Zoom kulminuje díky jedinečnému ovládání konceptu Mazda6 MPS. Aby bylo možné přenést vysoký výkon motoru na vozovku, byla dále zdokonalena a přesněji odladěna přední dvojitá lichoběžníková náprava a též zadní náprava typu multi-link. Tuhost všech částí, včetně karoserie, byla ještě zvýšena, aby zajistila dokonalé manévrovací schopnosti vozu se zcela přesnou odezvou na řízení. Paprsková kola z lehké hliníkové slitiny ve spojení s 18´´ pneumatikami Michelin Pilot Sport s vysokou přilnavostí dále podtrhují výjimečné jízdní vlastnosti tohoto konceptu. Vedle elektronicky řízeného systému 4WD je koncept dále vybaven systémem řízení jízdní stability DSC a systémem ABS.

Interiér vozu byl vytvořen se speciálním důrazem na kvalitu materiálů. Základem interiéru je černá barva, otáčkoměr kombinuje tmavě-modrou spolu s kovovými číslicemi, tak aby byla podtržena funkční krása.  Vnitřní ovladače jsou v hliníkovém provedení, tak aby působily autenticky. Zatímco vysoce-kvalitní kožená sedadla v černo-bílé barevné kombinaci dodávají interiéru vozu na elegantním ladění.  Aby se zvýšilo pohodlí a sportovní pocit z vozu, přichází Mazda6 MPS s dálkovým systémem otevírání dveří a vůz se startuje pouhým stisknutím tlačítka.

Rozměry a hmotnost:

  • Celková délka mm: 4670
  • Celková šířka mm: 1780
  • Celková výška mm: 1435
  • Rozvor mm: 2675

Motor:

  • Typ: MZR 2.3 DI-Turbo
  • Objem cm3: 2300
  • Maximální výkon (kW/ot/min): 206kW (280k) při 6 500 ot/min
  • Maximální kroutící moment (Nm/ot/min): 360 Nm při 3 500 ot/min
  • Převodovka: šestistupňová manuální převodovka + Torque Sprit 4WD
  • Brzdy přední: kotoučové vzduchem chlazené
  • Brzdy zadní: kotoučové

Náprava:

  • přední: dvojité lichoběžníkové
  • zadní: multi-link

Pneumatiky a kola:

  • pneumatiky přední/zadní: 245/40 ZR18
  • kola přední/zadní: 18” x 8” litá kola

bazar

Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 69 489 km
Cena: 360 000 Kč
Mazda CX-3 1,5
Rok výroby: 2016
Stav: 46 147 km
Cena: 400 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2014
Stav: 58 876 km
Cena: 460 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2008
Stav: 306 373 km
Cena: 130 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2003
Stav: 180 016 km
Cena: 70 000 Kč
Mazda 3 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 198 739 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků