Kapitoly článku:
Slovo na závěr
Mazda6 neztratila ani po třech letech nic, co by znamenalo vyklizení jejích pozic na trhu vozů střední třídy. Po menším faceliftu, který byl dobře zvolen a nijak nezasáhl povedený design, přibylo i pár technických vylepšením. Mazda je i ve svém téměř základním provedení komfortním vozem, který najde místo u rodin i autem, které díky perfektním benzínovým motorům, dobrému řazení, podvozku a brzdám, dokáže nabídnout i něco více, než pouze jednostranné využití. Šestka je i v půlce svého prodejního života schopna konkurovat nejnovějším vozům střední třídy. Díky dobrému poměru cena/užitná hodnota, může oslovit i ekonomičtěji smýšlející řidiče. A pokud se vám zdá dvoulitr málo, můžete sáhnout po ostré verzi MPS, kdy za 1,1 milionu korun získáte pohon 4x4 a 265 koní výkonu, což je u střední třídy perfektní poměr. Mazda nabízí hodně místa, slušný kufr, dobrý motor, dobré svezení a zajímavou cenu. Chyby se na ní hledají jen těžko.
Plusy:
- perfektní motor, řazení a brzdy
- výborné jízdní vlastnosti
- prostorný interiér a slušný kufr
- špičkové zpracování
Mínusy:
- mírně přeposilované řízení
Základní výbava Touring: ABS, EBD, EBA, DSC, TCS, airbagy řidiče a spolujezdce, boční přední airbagy, okenní airbagy vepředu i vzadu, tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, aktivní předpínače bezpečnostních pásů, bezpečnostní uchycení pedálů, bezpečnostní opěrky hlav vepředu i vzadu, ISOFIX, imobilizér, dvojí zamykání, boční ochrané lišty a vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, termoreflexní tónovaná okna, vyhřívané zadní sklo, 16" kola z lehkých slitin s pneu 205/55, obložení z titanu, kožený volant a hlavice řadící páky, černé látkové čalounění, výškově stavitelné sedadlo řidiče, zadní a přední loketní opěrka, posilovač řízení, dálkově ovládáne centrální zamykání, ukazatel vnější teploty, digitální hodiny, automatická klimatizace, multifunkční volant, tempomat, el. ovládání oken vepředu i vzadu, el. ovládáná vnější zpětná zrcátka, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, variabilní cyklovač stěračů, radio s CD přehrávačem.
Příplatková výbava: Metalický lak (+ 13 420), koberce (+ 1 980)
Cena v základní výbavě: 699 900 Kč
Cena testovaného modelu: 715 300 Kč
Technické parametry
(Hodnoty udávané výrobcem)
Motor
- Objem: 1999 cm3
- Největší výkon: 108 kW (147 koní) při 6500 ot./min
- Největší točivý moment: 184 Nm při 4000 ot./min
- Palivo: minimální požadavek Natural 95
Provozní vlastnosti
- Max. rychlost: 211 km/h
- Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
- Spotřeba paliva (l/100 km): 10,8/6/7,8
- Objem palivové nádrže: 62 l
Podvozek
- Rozměr kol: 6,5Jx16
- Rozměr pneumatik: 205/55 R16
Hmotnosti
- Pohotovostní hmotnost: 1385 kg
- Užitečná hmotnost: 470 kg
Vnější rozměry
- Délka: 4680 mm
- Šířka: 1780 mm
- Výška: 1435 mm
- Rozvor náprav: 2675 mm
Vnitřní rozměr
- Základní objem zavazadlového prostoru: 492 l
- Maximální objem zavazadlového prostoru po sklopení sedaček: 1 662 l
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5