Mazda6 2,0 16V: když auto zraje jako víno (velký test)

79 komentářů

9. února • 16:08

Zdravím,
jsem si vědom, že se do přímých srovnání novináři neradi pouští, ale dala by se tato mazda nějak poorovnat s accordem 2.0?
Jde mi o jízdní vlastnosti a motor. Čekal bych, že accord na tom bude kapku lépe. Děkuji.
J.

doubt
20. listopadu • 2:41

Díky za test. Mám motor ještě z doby před faceliftem a je to úplně to samé, jen má o něco hrubší chod. A taky mi jeho projev vyhovuje ... horší je to občas s posádkou :)

halo
18. listopadu • 22:55

Idem kupovat nove auto..Rozmyslam aj nad nad Mazdou 6 s tymto motorom. Ako som vsak vycital s diskusie, ASI ste majitelom Alfy. Tak by ma zaujimalo aku mate...A teraz sa dostavam k mojej otazke. Dostal som dobru ponuku na pol roka staru Alfu 156 2.0 JTS s TI paketom. Chcem sa teda spytat, co by ste mi poradil. Je ten motor v Alfe lepsi ako v Mazde? Viem ze je vykonnejsi, ale ci je celkovo "lepsi"??? A ktore auto ako celok je (zase) lepsie? Dakujem za odpoved.

Radek Ondrášík
18. listopadu • 23:38

To je velmi složitá otázka a myslím, že vám na ni nedám jednoznačnou odpověď. V této chvíli nejsem majitelem Alfy Romeo, ale v minulosti jsem mimo jiné vlastnil i 156 2.5 V6. Myslím, že tyto auta jsou nesrovnatelné. Mazda nabízí jasně více komfortu a prostoru. Místem pro posádku počínaje a místem pro zavazadla konče. Alfa ma skutečně malý kufr s velmi malým nakládacím otvorem a s velmi malým místem na zadních sedačkách. V tomto Mazda vede zcela jasně. Co se týče daných motorů, tedy nynějšího dvoulitru u Mazdy a 2.0 JTS, k tomu snad jen to, že dvoulitr Alfy s přímým vstřikem je jaksi tupější a celá Alfa s ním není již tak dynamická, jako se starším TwinSparkem. Což ostatně potvrzují i majitelé. Alfa je na druhou stranu velká stylovka a je zaměřena pro velké potěšení řidiče. Motor má svůj specifický zvuk, auto je poměrně tvrdě naladěné, obzválště ve spojení se Sport Packety. Ovšem i Mazda6 patří mezi vizuálně sportovní auta. Myslím, že se to chce pořádně provést danými vozy a uvědomit si, zda jste ochoten obětovat prostornost a větší praktičnost za o něco lepší pocit z jízdy a lepší sportovní vyžití. Další stránkou je ztráta ceny daných vozů v České republice. Přece jen, pokud se podíváte na jetá vozidla daných značek, Mazda si dokáže udržet vyšší cenu, než Alfa, což opět je třeba zvážit. Dalším faktem je spotřeba, s Alfou se vám bude jen ztěží jezdit za spotřeby Mazdy, dle zkušeností známých, ta spotřeba bude u Alfy o 10-20% větší, než u Mazdy.
Osobně vám asi neřeknu jasný závěr, ono výběr vozu je velmi individuální záležitost a každý potřebuje něco jiného. Já mám svého favorita a osobně bych věděl co vybrat.

Murphy
19. listopadu • 22:24

Ještě dodejme, že Alfa 156 je originál a M6 její povedená prostornější kopie

jiros
20. listopadu • 0:19

ještě bych doplnil, že M6 je také nesrovnatelně spolehlivější  Pokud bych byl ve tvojí situaci, volil bych jednoznačně M6 s dvoulitrem!

Dan
18. listopadu • 20:17

O tom ze je auto nepripustne hlucne a malych nerovnostech vylozene nervozni ani zminka. Autor je asi fanousek...

Radek Ondrášík
18. listopadu • 20:24

O nervoznosti, nebo o hlučnosti se nezmiňuji, protože jsem toto nezaznamenal. Hlučnost je v testu zmíněna, ale byla zcela běžná a ničím výrazná. O nervoznosti na nerovnostech bych také nemluvil. Spíš bych řekl, že Mazda tyto povrchy dokázala perfektně vyžehlit a díky mírně přeposilovanému řízení nebyly nijak citelné ani kočičí hlavy.

Dan
18. listopadu • 20:47

Mozna zalezi na zvyku. Oproti BMW 3 jsem byl nemile prekvany hlukem i chovanim v malych rychlostech na nerovnostech i pres to ze jsem samezrejme necekal ze Mazda bude srovnatelna. Bohuzel to byl krome levneho dojmu z palubky nejsilnejsi negativni zazitek.

Permon
9. prosince • 11:58

je dost mozne, ze jste jel v M6 pred faceliftem. Testovany vuz je po faceliftu a prave hlucnost byla snizena, zaroven bylo zmeneno nastaveni tlumicu. Takze Vami popisovane nedostatky byly reseny. To ze je mazda6 pred faceliftem hlucna, to je pravda.

Radek Ondrášík
18. listopadu • 20:53

Hlučnost mi skutečně nepřišla ve srovnání s konkurenty střední třídy jiná. A co se týče nerovností, nevím, měl jsem pneu 205/55 R16, Bridgestone Turazna a s nerovnostmi jsem problem neměl. Myslím ale, že rozdíl v hlučnosti proti BMW by neměl být nijak velký a co se týče zdolávání nerovností v malých rychlostech také ne. Každopádně, naše zkušensti budou nejpíše rozdílné. A určitě to nemusítě přikládat fandovství. Já jsem fanda všech aut

Fidel Castrol
18. listopadu • 15:45

Umístění palubního počítače a tlačítek jeho ovládání je opravdu bomba!! Tohle vymysleli v Iževském mašinostrojitělném zavódu a Mazda to za drobný peníz převzala? Marně hledám otáčkoměr na stropě a spínací skříňku v kufru u rezervy.

Rongy
18. listopadu • 14:44

Ad. motor: Podobný charakter motoru má i Elantra 2.0i CVVT 105kW. Ačkoli se jedná o motor s proměnným časováním ventilů, začíná se výrazněji projevovat rovněž až kolem 3500-4000ot. Podle mě je to takhle naladěné schválně kvůli spotřebě a emisím.
Ad. Octavia TDi 66kW: Jede i přes 200km/hod. I ze svého Accentíka 1.3i jsem dostal, no dobře, jenom  195km/hod, ale těch pět by to ještě dalo, ale končí mi tam tachometr...
Ad. Tdi: Ačkoliv jsem příznivcem benzínových motorů, tak po 1000km s novou Audi A4 1.9TDi 85kW, jsem byl unešen pružným zrychlením. Fakt pohoda. Kdyby z těch dýmovnic nešly takový jedy, asi bych je měl taky rád.. 

JirkaK
18. listopadu • 22:33

Jo, TDI 66 kW jede přes dvěstě... Stejně jako favorit 180 a stodváca 170... Auta se mění, řidiči zůstávají.

Kuba
19. listopadu • 0:53

TDI jede pres dveste celkem v pohode. staci najit dostatecne vysokou skalu
PS: nekdy si najdete kolik je tech tacho 200 v realu (nebo si to zmerte treba pomoci GPS) ja jedu svym vozem realnych 200 az kdyz jedu asi 212 tacho. takze trochu strizlivosti soudruzi :)

Rongy
18. listopadu • 23:42

jj, prý je to tak, ale nezkoušel jsem to osobně. Nevím proč by to neměla dát, když to skoro jde i s mojim méně výkonným,  nízkoobjemovým benzíňákem..

fabka2004
18. listopadu • 14:32

ma tam byt 10,5 ? len info

TomAnt
18. listopadu • 12:29

To s tou opierkou ma pobavilo...
Nech sa na mna pan autor nehneva, ale tak, ako ma na fotke sklopene sedadlo, co caka ze kde bude mat opierku?
Asi by bolo dobre sa naucit aspon zakladny spravny posed v aute... Nam nas trener vodicov v praci, ako aj na kurzoch bezpecnej jazdy a skole smyku vo Vysokom Myte stale zdoraznovali, ze sedadlo vodica ma byt co najkolmejsie, z roznych dovodov (auto lepsie citim, omoho skor napriklad pripadny smyk, tlak na brzdovy pedal je kvalitativne lepsi atd atd) a v neposlednom rade, ak je sedadlo kolmo, tak aj ta hlavova opierka plni svoju funkciu...
Pride mi to rovnako demagogicke, ako keby si autor clanku posunul sedaldo uplne dozadu a nasledne v clanku vycital autu, ze nedociahne na plynovy pedal a volant... To je argument asi na takej urovni...
Inac pekny clanok, aj zaujimava diskusia ohladom motorov :)
A ked uz sa hadate na temu diesel benzin, vyskusajte si niekedy niekto, ak budete mat moznost, motor s Millerovym cyklom a Lysholmovym kompresorom, ktory je v Mazde Xedos 9... benzin so zatahom odspodu... velmi dobre sa mi s nim jazdi :)

Radek Ondrášík
18. listopadu • 13:34

To máte jistě pravdu, že sedadlo nemám moc kolmě, ale já to porovnávám se všemi vozy se kterými jezdím a u této Mazdy jsem měl v této poloze problémy. V jiných ne. To samé ale platilo v případě kolmějšího posezu. To, že se má jezdit v kolmé pozici vím a pokud nejezdím přejezdové trasy tak ji mám poměrně kolmě. Ovšem je také třeba říci, že v kolmé pozici jezdí malé procento řidičů a většina řidičů si hledá pohodlné usazení. A v případě, že jsem si toto pohodlné usazení našel, měl jsem s opěrkou problémy. V jiných vozech jsem tyto problémy neměl. Navíc poznatek o tom, že ty opěrky nejsou to pravé jsem našel i u dlouholetých majitelů a i od kolegů, kteří danou Mazdu také zkoušeli. Proto si myslím, že právě díky srovnání s jinými vozy při stejném posezu je to poměrně dobrý argument.

TomAnt
18. listopadu • 13:55

Tento argument beriem (porovnanie pri rovnakom posede v inych autach), skoda ze nezaznel priamo v clanku :)

Radek Ondrášík
18. listopadu • 14:08

Ano, příště to určitě zmíním. Ono jde totiž o to, že když testuji auto střední třídy, veškeré srovnání, výhody a nevýhody jsou brány na stejnou třídu. Pokud srovnávám s vozem jiné třídy, vždy na to upozorním, aby bylo jasno. Proto, dejme tomu, když bych napsal, že v M6 je málo místa, není to myšleno absolutně, ale na danou třídu atd.

Lubos
18. listopadu • 13:51

suhlasim, opierku nie su to prave. ako som spominal o prispevok vyssie, aj vyskove nastavenie je nedostatocne. Mam 185 cm a aj pri najvyssej polohe opierky mi spoza nej trci 1/3 hlavy :)
Ak by mal niekto 195 cm, tak ju bude mat na krku a pri pripadnej nehode mu moc nepomoze, skor naopak

Lubos
18. listopadu • 13:34

s tym posedom mas pravdu, ale aspon pre mna - cim sedim kolmejsie, tym je to menej pohodlne  . V kazdom pripade nie su opierky hlavy v M6 dobre vyriesene, mohli by byt aspon nastavitelne (su iba vyskovo, aj to nedostatocne). Este nieco som zazil v Mazde 2, kde aj pri kolmom nastaveni sedadla je opierka hlavy strasne daleko - akurat na zlomenie väzov 

kruch
18. listopadu • 10:41

Ty sedadla me zklamaly, u me v aute se taky nemuzu oprit, a na delsi trasy je to utrpeni..
A rodinne auto to v tehle motorizaci rozhodne neni, protoze neni moc zenskejch co maji radi sportovni jizdu, kterou ten motor zjevne vyzaduje a ke ktery svadi
Zajimalo by me teda jestli ma Mazda "rodinne" diesely? Jinak Mazda 6 kombi je pro me nejhezci kombi soucasnosti.

kruch
18. listopadu • 10:40

Ty sedadla me zklamaly, u me v aute se taky nemuzu oprit, a na delsi trasy je to utrpeni..
A rodinne auto to v tehle motorizaci rozhodne neni, protoze neni moc zenskejch co maji radi sportovni jizdu, kterou ten motor zjevne vyzaduje a ke ktery svadi
Zajimalo by me teda jestli ma Mazda "rodinne" diesely?

Lubos
18. listopadu • 11:02

ano, Mazda ma "rodinne" diesle

kruch
18. listopadu • 11:11

No jo, asi je treba brat to ze "do 3500 otacek se nedeje nic" s rezervou, protoze - myslim - lepsi 16V motory davaji v 2000-2500 otackach 85-90% tocivyho momentu, takze predpokladam ze i u Mazdy 6 se preci jenom bude neco dit, a neni potreba hned panikarit a zajimat se o diesel
Btw, jak si ty diesely u Mazdy stoji ve srovnani treba s Toyotou?

Lubos
18. listopadu • 11:19

Mam moznost porovnavat, ale iba dieselove verzie pred faceliftom (nove este nie su v SR/CR). Oproti 2.2 D-CAT v Toyote sa nechytaju (ale to asi ziadne 4-valcove diesle mozno okrem BMW - ale neskusal som) ani vykonom, ani spotrebou a ani kultivovanostou. Na druhej strane su celkom slusne, trosku hlucnejsie (ale to bude odhlucnenim interieru M6 - ktory sa mal po facelifte zlepsit). Porovnal by som ich s dieselom od Hondy, co sa tyka pocitu a vykonu, ale su viac pocut a aj vibracie su vacsie.
Vseobecne sa diesel v M6 da pekne tocit az do 4500 otacok, potom vykon prudko pada. Prudky narast vykonu okolo 2000 otacok sa nekona (ako u PD od VW), skor plynuly zatah v celom spektre pouzitelnych otacok. Ja osobne som spokojny a to mam slabsiu verziu - 89kW/310 Nm.
Privital by som aj test novych dieselov - 105 kW/360Nm - ked budu na trhu, nebolo by od veci urobit nejaky test. Aj ked na druhej strane - najlepsie je si auto otestovat sam :)

Lubos
18. listopadu • 11:05

a sedadla - Mazda by s nimi mohla nieco urobit. Kratke sedaky, kratke operadla, tvarovanie je OK. Verzie GT (v SR/CR Sport) maju sedadla z verzie MPS, ktore vyzeraju uplne inak. Ale su iba kozene. Na zapade sa da takato verzia objednat aj s dieselami.
Ak by som znova kupoval M6, tak iba s tymito sedadlami, lebo povodne mi moc nevyhovuju.

qeez
18. listopadu • 10:10

Ale ovšem, pan Ondrašík ví naprosto přesně jak který motor má rád vytáčení do omezovače, a proto mu jeho ex vysokootáčková Alfa po pár dnech v rukou skončila s prasklou hlavou...

Radek Ondrášík
18. listopadu • 10:11

To si mne asi s někým pletete, mému autu nepraskla hlava

GTI
18. listopadu • 10:16

hele radku ste si s goesem aspon podobni, nebo si vas pletou jen tak z dlouhe chvile?

qeez
18. listopadu • 10:26

Ještě k těm fotkám, S1 je sice není žádná špička, ale tohle vypadá jako by to bylo focené lepším mobilním telefonem žákem ZŠ. Což tak se trošku naučit fotit Radku?
A scény podobné http://www.autorevue.cz/obrazky/2005/11listopad/mazda6/mist04.jpg bych si odpustil.

puck
21. listopadu • 13:44

tak to je iny zahul

PájaTHC
18. listopadu • 16:28

Qeez: Co se ti na té fotce nelíbí? dokonalé vyvážení bílé, bezchybná kompozice, záběr má velkou informační hodnotu...  jinak auto a zejména motor raději nekomentuji

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
18. listopadu • 19:04

Konečně někdo, kdo umí ocenit mistrovské dílo

Radek Ondrášík
18. listopadu • 10:23

Ja se za sebe neschovávám, jen mne překvapilo tvrzení dotyčné osoby o prasklé hlavě. To je vše. A neřešme zde otázky kdy a jak se komu porouchalo jeho auto. Díky za pochopení.

lexus.rx
18. listopadu • 9:00

se docela bavím nad touto zajímavou diskuzí.....jsem tedy pochopil, že až si budu příště kupovat další auto tak se mam hlavně zajímat který je o vteřinu rychlejší v pružném zrychlení...........fakt, duležitý údaj

ITTI
18. listopadu • 13:03

...no tak třeba při předjíždění to není od věci...zrychlení z 0 - 100 je k hovnu

-LK-
18. listopadu • 8:02

Ta dostala pás z černé mřížky, ve kterém naleznete imitace nasávaní vzduchu pro brzdy ohraničené chromovaným rámečkem.

No tak teď už jen chybí, aby Mazda na kryt motoru místo 2.0i 16V dávala tu správnou imitaci a bylo tam "6.0i V12 biturbo", do levnějších modelů by se mohla dávat třeba imitace navigace (taková ta plastiková deska potištěná screenshotem reálného programu, něco jako bývá v prodejně nábytku)

Řepík
17. listopadu • 22:45

Moc se omlouvám, ale bohužel mi to nedá - po spoustě kvalitních fotek, které jsem tady v článcích za poslední dobu prohlédnul, musím říci, že fotky u tohoto článku jsou příšerné.
Můžu se prosím zeptat, jaký foťák používáte? Díky.
 
P.S. Jinak celková úroveň článku se mi líbí, chválím!

Radek Ondrášík
17. listopadu • 22:50

Ano vím o tom, že nejsou chloubou, ale nedisponujeme potřebnou kvalitní technikou, ale na tom se intenzivně pracuje. Bohužel toto bylo foceno v mírném oparu za ne zrovna dobrých světelných podmínek. Co šlo rozumným způsobem opravit, to jsem udělal. Jinak je to kompakt Canon S1.

Řepík
17. listopadu • 23:14

Díky za odpověď   Značka přístroje by byla dobrá (sám má taky Canon  ), ale s modelem je to opravdu trochu horší, v dnešní době... .

Radek Ondrášík
17. listopadu • 23:27

On je pohodový, ale má rád jasné podmínky. Jakmile jsou někde odlesky, nebo část více osvětlená, neumí s tím dělat. Použitálná citlivost je max ISO100, pak už to šumí. Také mne to mrzí, protože právě u Mazdy bylo fakt krásné počasí a podmínky pro pěkné fotky.

Marv
17. listopadu • 22:28

Nechapu fascinaci autora motorem, jaka dvoji tvar motoru? Elasticita na 4 60 -100 10 s a to pri 6 - ti stupnove prevodovce mluvi za vse o jeho schopnostech, auto proste nejede. Realne takova charakteristika znamena nutnost drzet motor na 4000 otacek, tedy nutnost casteho razeni aby bylo dosazeno obstojne dynamiky.

Radek Ondrášík
17. listopadu • 22:44

A proč se dívat na tu elasticitu na čtverku a ne na trojku? Díváte se na to moc "naftovým" pohledem a pohledem "zátahu od spodu", což není u takových motorů ten správný pohled.

A samozřejmě se o tom zmiňuji, že je třeba pro dobrou dynamiku motor vytáčet a o tom to je. Je to prostě pravý šestnáctiventil, který má rád otáčky. V nízkých vás odmění dobrou spotřebou a ve vysokých velmi dobrou dynamikou. A přestože má 60-100 na čtverku za 10 s, kdy např. 2.0 TDI to má 5,8 s na 200 km/h to má o 2 sekundy rychleji. Tady jde vidět, že celková dynamika, když se neomezí rychlostní stupně a dovolí se autu jet v jeho optimálních otáčkách je lepší.

Tyto motory dnes postupně ustupují trednům, kdy se vyžaduje "zátah od spodu" což je na jednu stranu příjemné pro komfortní jízdu, ale ani konkurenční motory přílišnou dynamikou neoplývají a musí se také velmi často řadit. Tyto motory prostě nikdy nebudou disponovat oslnivou dynamikou v otáčkách pod 3 000. Kažodpádně pro řidiče, pro které není auto jenom věc pro převoz z bodu A do bodu B je takový motor živou vodou a příjemnou změnou, proti trendům posledních let.

Marv
17. listopadu • 23:11

16-ti ventil bohuzel takto konstrukcne omezen je, ale nekteri vyrobci dovedou u atmosferickeho motoru pri pouziti 16 - ti ventilove techniky dosahnout lepsich parametru, co se tyce elasticity pri obdobnem zrychleni jako Mazda - priklad 2,0 FSI VW, proc tedy fascinace timto motorem, navic hodnota 184 Nm z 2 litru objemu neni oslniva? Zrychleni na 3. prevodovy stupen z 60-100 prilis nevypovida o elasticite. Elasticita neni pouze atributem pro komfortni jizdu. Realne pokud ve svem voze - A 4 1.9 TDI 130k jedu v clenitem terenu proti Mazde 323 F 2,0 140k meho kamarada, tak je absolutne bez sance, nez se proste jeho vuz vyhrabe s nizkych otacek tak to jiz v uzkem spektru mezi 4,5-7 tisic, kdy vuz jede nedozene.   

Radek Ondrášík
17. listopadu • 23:34

Myslím, že problém bude v řazení. U Mazdy nehorí "čekání na vyhrabání se z nízkých otáček" otáčky tam jsou přesně takové, jaký zvolím rychlostní stupeň. Jistě, pokud pojedu na čtverku v té Mazdě a vy ve vaší Audi také a pojedeme 60 tak pak jistě, budete rychlejší, ale proto je tam ta převodovka a šest stupňů, aby v jakékoli rychlosti šly dosáhnout ty nejlepší otáčky. Vaši situaci se známým bohužel neznám a nevím, co to způsobilo. Ale mohu jasně říct, že dynamika, kterou běžně měříme a měříme ji dogmaticky stejně pro všechny vozy prostě Mazdě nesedla. Podívejte se na srovnání dynamiky např. tohoto motoru a auta s 2.0 TDI. Ten nafťák má všechny hodnoty, které uvádíme jako pružně zrychlení výrazně lepší, ale pokud měříme holé časy na 100, 160 a 200, kdy není zrychlení omezeno zařazeným stupňem, je situace trochu jiná. Nemůžete po benzínovém šestnáctiventilu chtít, aby měl stejné zrychlení na vyšší rychlostní stupeň jako naftový motor, už jen proto, že ten naftový motor má výkon i točivý moment posazený daleko více. Je to stejné, jako bych po vašem naftovém motoru chtěl, aby měl stejně dobré zrychlení 80-140 na trojku, jako Mazda, také by vyhořel už jen proto, že by tolik na trojku asi nedal.

Pokud jde o reálné situace, elasticita na určitý rychlostní stupeň vůbec neříká, jakou může mít auto absolutní hodnotu elasticity, tedy tu hodnotu, která je pro praxi nejdůležitější, tedy tu, kdy auto neomezíme zvoleným rychlostním stupněm.

Marv
17. listopadu • 23:57

To bychom zabredli do diskude benzin vs. diesel. Nekdo ma rad holky a druhy zase vdolky, je to spise o vkusu toho ci onoho soudruha. Nic to vsak nemeni na faktu, ze vykonove parametry a namerene hodnoty jsou pro motor Mazdy v kategorii atmosferickych dvoulitru spise prumerem a nevidim duvod oznacovat tento motor za skvely.
P.S.Pozadavek na zrychleni od 80-140 na trojku na me TDI mit nemusite protoze z 80 - 120 se dostane na 5. za 7,5 s a na 5. lze pokracovat az do 200(pri 6-ti supnove prevodovce) a na IV. jsem tento manevr chopen provest za 6s,  Mazda 2.0 zvladne za shruba stejny cas jako ja na V. stejny manevr na III. ovsem ve 140 na III. koncite. 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ryba
18. listopadu • 11:21

synku, zapominas na to, ze mas turbo. Kdyby dali turbo do ty mazdy, tak ses v prdeli. Nemachruj s traktorem, vis prd, co to je jizda s vysokootackovym japoncem. Jinak dobra recenze a preji autorovi pevny nervy s podobnejma kretenama:)

Marv
18. listopadu • 13:54

Jenze ho tam do bezne 2,0 nedavaji  a proto se s ni musi majitel v nizkych otackach do 4 tisic trapit. Nejde o zadne machrovani s traktorem. O jizde s vysokootackovym japoncem neco vim,nekolik jsem jich ridil, dvoulitr od mazdy pouze ve 3, treba takova Honda Accord 2,0 zrychluje lepe nez Mazda6 a je taky pruznejsi a to pri pouziti 5- ti stupnove prevodovky. Priste prosim bez vulgarismu. 

Kuba
19. listopadu • 0:47

hele sokoliku, ja mam taky japonsky dvoulitr, konkretne Primeru. projev je takovy jako psal recenzent, proste benzinovy 16ventil - u me do 4 tisic pohodova jizda (pozor nikoliv lina ale pohodova) jak jde pres 4 tisice tak to proste zacina brutalne tahnout. ale do tech 4 bych to rozhodne nenazval trapeni. omezovac na 7,5 t, neni problem pri predjizdeni na dvojku. a ten zvuk je super. stejne vetsinou jezdim vyssi kvalty, jizda do pohody. po dalnici pri 140ti to jede tak 3,5 t otacek coz je pohodova jizda - nemam problem do kopce, nemusim radit. kdyz specham nebo predjizdim okresky tak si holt podradim kvuli akceleraci a pak to celkem lita. TDi me proste nesedne, navic to smrdi a ma divnej zvuk. spotrebu mam tak 8 litru prumer, nejezdim economy run ani nejsem schumacher, kombinace praha dalnice okres tak po tretinach. nez me tu nekdo zacne napadat ze ropakum nerozumim jake jsou to uzasne motory tak jel sem snad vsechny motorizace octavek - benzinem 1.6, social diesel 66 pocinaje a TDi 120 (130? nevim melo to cip) KW konce. ale taky imprezu 260k benzin, S6 4,2 litru benzin, Ford Explorer 5litr. dokonce aj slavnou Fobiji 1,2 HovnoToPojede . benzin mi proste prijde lepsi. mimochodem uz ste nekdy videli letadlo na naftu? teda krome SU25K :)
nekdo rad diesel (kadle kadle od vw) nekdo kultivovany projev benzinu. kazdemu co jeho jest. ale ropaky beru na milost jedine s filtrem pevnych castic, pristup ala vw jedine za prilatek 20 tacu je alibismus. karcinogeny jsou previt. btw nejlepsi pohon ma stejne lexus RX 400h, tam se muze jit veskera germanska produkce zahrabat zpatky do stredni doby kamenne

Kelvin
29. listopadu • 20:23

Co mas za Primerku? Ja mam 2.0 SPORT (typ P11C z roku 2000) s CVT-M6. Pekny svezenicko. Jak psal autor o Mazde6, pohodova jizda s pri 2000 otacek s automatem, tak sportovni pri pseudomanualnim razeni 6-ti stupnu K tomu jeste zadni naprava multilink. No uplne jsem mu propad

Radek Ondrášík
18. listopadu • 14:15

Máte jistě pravdu, že jsou motory, které umí táhnout i odspodu, proto ta "dvojí tvář" kdy auto jede velmi dobře (nahoře) a kdy auto moc nejede (dole), což jsem v článku zmínil. Moje radost prostě pramení z toho, že takových motorů moc není, jeho charakter je myslím přesně popsán a nesnažil jsem se psát, že lepší dynamika na daný objem neexistuje, to jistě ne. Ten motor mi totiž připoměl někdejší léta a motory Hondy, kdy do přepnutí vačky se také téměř nic nedělo a díky dvojímu časování se dalo jet na spotřebu se slabou dynamikou, nebo se dalo jet se slušnou dynamikou, ovšem s vyšší spotřebou. A přesně toto je tento motor. Můžete si zvolit režim. Pojedete na spotřebu a v případě nutnosti podřadíte, u Hondy byste dal třeba za čtyři, zde dáte za tři a jedete a pak v těchto otáčkách je již abolustní hodnota zrychlení srovnatelná s jinými vozy. Jen se dosahuje na nižší rychlostní stupně. A tak jako u téměř všech aut, najdou se auta s lepší i horší dynamikou. Mazda s tímto motorem není určitě rekordman, ale také se nikde neztratí a s konkurenčními dvoulitry bude hrát vyrovnanou partii. Ovšem u žádného benzínového dvoulitrového šestnáctiventilu nedosáhnete ani vzdáleně dynamiky naftových turbomotorů na vyšší rychlostní stupeň. To je také známá věc. Stejně jako jen ztěží najdete naftové motory, které vám vytočí dvojku na 120, trojku na 150.

Radek Ondrášík
18. listopadu • 0:03

Určitě souhlasím, vše má své výhody a nevýhody. U tohoto motoru si stojím za tím, že je prostě skvělý. Jistě výsledná dynamika je na úrovni jiných naftových či benzínových dvoulitrů, ale jeho projev je dnes už málo vídaný. Mám rád tento typ motorů a proto mi takto sedl.

Hrdina Jan
17. listopadu • 23:18

Že by neřadil tak jak se sluší k takovému motoru??? myslim majitele 323.

Marv
17. listopadu • 23:24

Jel co to dalo - vytacel do omezovace.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lolon
18. listopadu • 12:08

Zaujimave, svojho casu, ked som este vlastnil 323 1.8 BA nemala taka A6 1.9TDi (96kW) sancu - vyskusane v kopcovitom terene na vychode slovenska. Moznoze ale A4 je s tym motorom lepsia - zeby hmotnost? ;)

Hrdina Jan
17. listopadu • 23:30

"nez se proste jeho vuz vyhrabe s nizkych otacek tak to jiz v uzkem spektru mezi 4,5-7 tisic, kdy vuz jede nedozene" Tak to jsem myslel, že neřadil správně.
Jinak hnát auto do omezovače taky není všechno. Otáčky sice nespadnou tak nízko a ten další kvalt se chytne líp(třeba do lepšího krouťáku), ale nic se nemá přehánět.

Hrdina Jan
17. listopadu • 23:36

Jo, ale hlavně nechci říct, že benzín musí za každou cenu předjet dýmovnici. Aby tady nevznik takovej názor.

Murphy
17. listopadu • 22:41

Naprosto souhlasim - moje Skoda Octavia SLX 1.9 Tdi 66kW to na 5.stupen ze 60 na 100 zvladne mnohem rychleji... Mam tam proste lepsi motor - TDI rulezz  ().

jaj
17. června • 20:24

Porovnávať disiel s benzínom je sranda ;)
Diesel ťahá od asi 1200-3500 otáčok, benzín ťahá od 3000-6000-8000 ;) jednoznačne na benzín nemá obyčajný diesel ;), diesel od BMW ten už má silu a benzíny majú s ním problém ;)Benzín vytočíš v 2 stupni na 6-7 tis, skus to spraviť na TDi a máš po výkone ;)

DanculD
18. listopadu • 10:10

A za kolko zvladne to skvele TDI (90k) 0-100km/h ??? Alebo 0-200km/h, ehm, to asi nikdy, alebo priamym padom z kopca

911
17. listopadu • 22:49

paneboze preji panu redaktorovi pevne nervy
jinak pekny test

GTI DSG
17. listopadu • 22:45

machrovani s TDI kluci vy fakt nevice co se sebou ale jinak nic ve zlem...

Hrdina Jan
17. listopadu • 21:27

"Podřadil jsem o 3 stupně" Takže to jako třeba z 5 na 2 ? Kdyby ta 5 byla na cca 2000ot/min(kde to podle autora vůbec, ale vůbec nejede), tak by jel cca 70km/h. V tu chvíli podřadí na 2, která by měla přez 6000ot/min, takže ten báječnej zátah tam mohl být tak 1s a omezovač. Nechápu takový způsob jízdy.Nebo spíš takové dokazování, že to auto jede.

Radek Ondrášík
17. listopadu • 21:47

Já v tom problém nevidím. Situací, kdy se podřazuje o více, než jeden stupeň je velké množství. Třeba při jízdě v obci jedete 50 na pětku, šestku a na konci chcete rychle akcelerovat, tak podřadíte na dvojku, trojku. Na tom nic není. Ono je to napsáno právě pro tu demonstraci rozsahu toho motoru, že je možno jet nudně a pomalu na spotřebu a kdykoli podřadit a vyrazit kupředu.
Druhou situací, kdy to dokážete využit je bleskové předjetí. Při něm je důležité se dostat co nejblíže maximu výkonu, což při podřazení o jeden či dva stupně nemusí stačit.

Je to demnostrace možnosti rozsahu otáček motoru. Motor si to přede jak na 1400 otáček na šestku po rovině, tak na 7000 otáček na vytočenou dvojku. A pokud byste si s tím motorem sjel, určitě byste na to přišel sám, že ten motor si s takovým zacházením velmi dobře rozumí.

Myslím, že problém je spíše v tom, kam směřují dnešní motory, tedy zátah odspodu, snaha o to, aby se nemuselo řadit atd. což v šestce asi nenajdete. Je to typický příklad vysokootáčkového motoru, který pro dynamiku potřebuje určité otáčky a čím vyšší, tím je to lepší. Dost podobné je to např. v Hondě. A ta 1 s, o které píšete je velmi důležitá, ta dvojka vám to auto rozhýbe výrazně rychleji a to i s přeřazením, než tam dát jen trojku. Ale je třeba se s tím motorem naučit jezdit. Pokud budete jezdit bez podřazování a to výrazného, bude dynamika velmi slabá, protože tomu motoru nedopřejete to, co potřebuje.

Hrdina Jan
17. listopadu • 22:35

Souhlasím, ale.... Myslím, že to na tu "1s" opravdu vystřelí, ale zatu jednu sekundu ten autobus nepředjedete a stejně se bude muset řadit za 3. Celkově to vyjde podle mého líp pro moji verzi. Ta 3 z cca 5000 ot/min vystřelí taky suprově, poletí třeba do 140Km/h, a o zbytečném"přetáčení" motoru se asi bavit nebudeme.Názory, že točení motoru do omezovače mu neškodí a proto tam je prostě neberu. Ten tam je proto, aby nedocházelo k úplným "prasárnám".

Radek Ondrášík
17. listopadu • 22:47

Ono se to chce podívat na výkonou křivku daného motoru a pak zjistit, kam až má smysl motor vytáčet, zda je lepší točit 5000-7000 nebo 4500-6500, záleží jak pak ten výkon po jeho maximu klesá. Pokud se dívám na výkonovou křivku k tomuto motoru, vyplatí se vytáčet až k sedmi tisícům, protože je tam pořád více výkonu, než v otáčkách, které by auto získalo po přeřazení. Každopádně není problém jet s tímto motorem 50 na šestku a nic se neděje, jistě, ne do prudkého kopce. A z te šestky podřadit na trojku je také o 3 stupně a otáčky na tu trojku budou v pohodě i pro delší dobu, než jednu sekundu.

Hrdina Jan
17. listopadu • 22:54

Kolik pak točí ten motor na 6 při 50km/h?? Není to nahodou zase trošičku opačný extrém oproti přetáčení????
Já nechci rejpat za každou cenu. Beru,že ten motor prostě jede nahoře,ale nic se nemá přehánět.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
17. listopadu • 22:57

To opravdu netuším, ale bude to okolo 1200 otáček +-. Berte to jako příklad. Na tu šestku můžete jet 80, točit budete 2000 otáček a podřadit o tři stupně na trojku, která bude mít těsně pod 4000 otáček, což už jde. Prostě u tohoto motoru není opravdu problém motor podřadit o tři stupně.

Brus
17. listopadu • 21:36

na mazde 323 (1.8 16v 115hp) se mi obcas stava pri predjizdeni ze podradim z 5 na 2.... jedu na petku a dojizdim treba autobus ktery jede 70kdyz uz jedu taky 70 tak vim, ze kdyz dam 2 tak to muzu vytocit az do cca 105 a takhle se pred nej dostanu nejrychleji. A v pripade ze to auto ma 6ku tak si to dovedu predstvit jeste relneji

neregistrovany Newli
17. listopadu • 19:55

 Nevite, zda uz je k mani (mam na mysli testovaci jizdu)? Neplanuje se test tohoto kousku?

Radek Ondrášík
17. listopadu • 20:28

Ano, dvě Mazdy MPS jsou již v ČR a to v Praze na Spořilově.

Cynik
19. listopadu • 12:05

Ta MPS me dost zajima, divim se, ze se o ni nikde skoro nepise - nevite, kolik tak zhruba bude stat a jaky bude mit vykon?

Radek Ondrášík
19. listopadu • 12:16

Již jsme o ni na Autorevue psali: http://www.autorevue.cz/Automobilka/AR.asp?ARI=3898

Radek Ondrášík
19. listopadu • 12:10

Víme Výkon je 265 koníku, trvalý náhon na všechna kola, plná výbava mimo pár "drobností" ceníková cena 1 099 000 Kč s DPH.

Cynik
19. listopadu • 14:57

Tak to je vyborna cena za takovy vykon. Diky za info a doufam, ze bude test

jiros
17. listopadu • 22:42

A bude test? Přimlouvám se za něj!

Doporučujeme

Články odjinud