Mazda5 1,8 16V: kompaktní lego na čtyřech kolech (velký test)

15 komentářů

Roman
25. prosince • 15:44

Kdy už konečně proběhne test s motory MZR-CD?

Petr
19. prosince • 10:44

Je to

Petr V
19. prosince • 14:24

Dobra recenze, nicmene nevim, co si mam o autu myslet. Malo odkladacich prostor, motor zadny lumen, dynamika jizdy hodne prumerna, odhlucneni pro vyssi otacky nic moc, jenom 5-stupnova prevodovka, zavazadelnik na urovni 'maleho Scenika',...
No nevim, to uz se mi vic pozdava nova Zafira - za stejny prachy dostanu motor o stejnem objemu ale o nejakych 7 KW vice a zavazadlovy prostor pres 600 l,...
Dokonce i takovej Scenic Grand lze poridit za podobny prachy s 2 l motorem...
Mozna by nebylo od veci udelat srovnavaci test techto vozu, to ze je Mazda nova je perfektni, nicmene je verejnym tajemstvim ze novy typ = nove problemy a je lepsi kupovat typ auta tak aspon 1,5-2 roky stary, az 'testeri' vychytaji mouchy ...

 

Radek Ondrášík
19. prosince • 18:05

Je třeba se na to podívat z více pohledů. Mazda5 vám v základní verzi (pomineme, že testovaná byla N1) nabídne 7 míst s malým kufrem, což je ale u všech podobných vozů. Pokud 7 míst nepotřebujete a stačí vám pouze 5, "vyhodíte" jednu řadu a již máte srovnatelný kufr. Pokud vás nepojede ani 5, ale třeba 3 nebo 4, tak sklopíte prostřední sedák a máte místa jako ve voze vyšší střední třídy. Ta variabilita je příkladná. Taková Multipla, nebo Honda FRV šla cestou třech sedaček v přední řadě a také nabídne 6 míst k svezení, ovšem je třeba říct, že pokud se dopředu posadí tři dospělí, má řidič poměrně velké problémy. Proto říkám, že variabilita je špičková a asi jen tak nemá konkurenci.

Co se týká odkládacích míst, to je menší slabina, bohužel. Na druhou stranu všechny potřebné a komfortní plochy tam jsou. Mapy dáte do kaslíku u spolujezdce, stejně jako peněženku. Nápoje můžete uchytit na mnoho míst a pro klíče atd. je místo mezi sedadly. I když jsem zmínil ten nedostatek malých odkládacích prostorů, není to nijak tragické, ale na danou třídu s ohledem na to, že auto má plnit funkci rodinného vozu a vozu, kde se převáží více osob, které potřebují odkládat různé drobnosti je jich málo. Ovšem je třeba zmínit, že ani uvedená konkurence na tom není nijak lépe.

Co se týká motoru, ano 1.8 je takový pohodový motor, který postačí i při větším zatížení, ale žádný drak to není. Dvoulitr by se k ní hodil více a také by se hodil motor který by měl jak maximum výkonu, tak točivého momentu níže. Myslím, že v součtu, tedy pohodlí, variabilita, spotřeba, výkon, výbava, cena, design, kvalita zpracování atd. je to vůz na špici dané třídy. Zda je úplně první, druhý to nelze nikdy říct zcela jasně, protože naladění podvozku, charakteristika motoru atd. je subjektivní. Fakticky ovšem za konkurenci nezaostává a velmi často se v jednotlivých disciplinách pohybuje okolo prvního místa.

Každopádně se můžete těšit na testy dalších MPV vozů a určitě vzájemné srovnání pak řekne více.

Petr V
20. prosince • 14:19

Uz se na srovnavaci recenzi tesim. Je mi ovsem jasne, ze co recenzent, to nazor a srovnani je ryze subjektivni.
Promita se do toho casto i osobni zkusenost s tim ci onim vyrobcem, obecne povedomi o znacce (napr. se traduje ze kvalita japonskych motoru je daleko pred kvalitou motoru evropskych automobilek, nicmene v soucasnosti, kdy se temer 'vse' vyrabi v Evrope a dovozy z Japonska se zacinaji stavat vyjimkou uz to tak nemusi platit na 100%). Tez vyrobcem uvadene parametry nemusi platit tak uplne (napr. by me zajimalo, ktere automobilky nejvice nadsazuji parametry motoru, napr. jsem v jedne zkusebne motoru slysel, jak chlapek tvrdil o koncernovych motorech - myslel tim VW - ze udavane parametry jsou schopny udrzet pouze pri urcite teplote - tvrdil tak do cca 10 stupnu C a pouze tak 20 sec., pak - po zahrati - to jde dost prudce dolu - podstatne prudceji nez u ostatnich vyrobcu) apod.
Bylo by pekne, kdyby se k temto informacim bylo jak dostat - napr, aby zdejsi recenzenti testovane vozy otestovali 'na brzde' ve zkusebne motoru (tusim, ze cena takoveho testu by 'neco' stala, pricermz to neco odhaduji od 5000 Kc vyse). Nicmene bychom alespon dostali nezkreslene udaje, ktere by nam pomohli udelat si nazor na zaklade OBJEKTIVNE zjistenych dat. Nekdo mozna namitne, ze by jsme tak ziskali informaci jenom typu:
"Auto znacky X, vyrobni cislo Y ma skutecne parametry :..."
nicmene i toto by byla info uzitecna ...

Yaroukh
19. prosince • 16:27

ten srovnavaci test Mazda5 vs. Zafira vysel na Auto.cz, Mazda vyhrala

Yaroukh
19. prosince • 16:35

http://www.auto.cz/?article=1239

Yaroukh
19. prosince • 16:26

pokud vim, "lumen" se tyka (nadprumerne) inteligence :o)

Petr
19. prosince • 10:44

Je

Mirek-607
18. prosince • 19:35

Pochvala za servisni naklady a ceny nekterych spotrebnich dilu. Jen tak dal ;)

Jinak pekny test az na tu druhou radu s peti misty, co poskytuje vsem trem dost mista

David Simonek
18. prosince • 14:43

Mohu se zeptat, kde je to presne foceno? Nikde ani noha. Diky

Radek Ondrášík
18. prosince • 20:58

Je to foceno u Masarykova okruhu v Brně

Filomena
18. prosince • 13:36

 preco?

Péťa
18. prosince • 12:55

To nějak nechápu - máte to ve verzi N1, ale na konci článku uvádíte ceny s DPH?

dmx
18. prosince • 12:38

Základem variability je druhá řada sedaček, která nabízí pět míst k sezení a upřímně řečeno, všem třem nabízí dostatek prostoru ...

hmm tak teraz neviem ma druha rada 5 ci 3 miesta?

Doporučujeme

Články odjinud