Mazda3 zaplavila svět. Už byly vyrobeny tři miliony kusů tohoto vozu

Nenápadná Mazda3 slaví velký úspěch. Společnost Mazda Motor Corporation oznámila v Hirošimě, že kumulativní počet vyrobených vozidel Mazda3 dosáhl před měsícem hranici tří milionů kusů.

Mazdě3 na to stačilo jen sedm let a deset měsíců, tak krátký čas uplynul od zahájení výroby modelu první generace.

Mazda3 je dnes nejlépe prodávaným modelem značky. Tvoří až jednu třetinu prodejů Mazdy. Prosazuje se po celém světě, prodává se přibližně v 90 zemích. Její tvůrci od první chvíle, kdy ji uvedli na trh, naslouchali zákazníkům. A dokázali vždy chytře zareagovat na jejich požadavky.

Podle Hirotaky Kanazawi, senior manažera pro vývoj a výzkum společnosti Mazda, „zosobňuje tři elementy DNA značky: jedinečný design, výjimečnou funkčnost a citlivé ovládání spojené se skvělými jízdními vlastnostmi. Boduje osobitým designem, výjimečnou funkčností a jízdními vlastnostmi“.

Vyrábí se na třech místech – v továrně Hofu v Japonsku (tady se vyrábějí všechny evropské modely), v továrně Changan Ford Mazda Automobile (CFMA) v čínském Nanjingu a v továrně AutoAlliance Thailand (AAT).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Mazda3 s pořadovým číslem tři miliony byla vyrobena v továrně Hofu. Je to japonská verze pětidveřového hatchbacku s motorem Mazda 2,0 MZR, systémem i-Stop v bílém provedení Crystal White Pearl Mica.
 
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků