Mazda3 nově s nafťákem 1.6 l

Od dubna rozšíří nabídku motorů v Mazdě 3 naftový čtyřválec o objemu 1,6 l. Tento motor s výkonem 81 kW při 4000 ot. a maximálním točivým momentem 240 Nm při 1750 ot. se bude nabízet jak v hatchbacku, tak v sedanu. Ceny jsou známy již od uvedení na trh, v hatchbacku stojí nafťák v základní výbavě Comfort (v ceně je i klimatizace) 559 900 korun, v sedanu pak ve výbavě Touring E bez stokoruny šest set tisíc. Standardní výbava je bohatá, nechybí šest airbagů, ABS, již zmíněná klimatizace či okna a zrcátka v elektrice.

Potenciální uživatele budou zajímat i ekonomické parametry motoru, tedy spotřeba. Ta je skutečně velmi nízká, ve městě 6,2 l, mimo město 4,3 l a kombinovaná pak 5 l/100 km. Ani dynamika neurazí, na stovku se Mazda3 rozjede za 11,3 s, maximálka činí 185 km/h. Motor plní emisní normu Euro 3, od léta se bude dodávat standardně filtr pevných částic, čímž splní náročnější normu Euro 4. Motor je společným dílem Fordu a PSA, takže jej najdete např. ve Focusu C-MAX jako 1.6 TDCi či v automobilech Citroenu a Peugeotu jako 1.6 HDI.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 48 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků