Mazda3 nově s nafťákem 1.6 l

Od dubna rozšíří nabídku motorů v Mazdě 3 naftový čtyřválec o objemu 1,6 l. Tento motor s výkonem 81 kW při 4000 ot. a maximálním točivým momentem 240 Nm při 1750 ot. se bude nabízet jak v hatchbacku, tak v sedanu. Ceny jsou známy již od uvedení na trh, v hatchbacku stojí nafťák v základní výbavě Comfort (v ceně je i klimatizace) 559 900 korun, v sedanu pak ve výbavě Touring E bez stokoruny šest set tisíc. Standardní výbava je bohatá, nechybí šest airbagů, ABS, již zmíněná klimatizace či okna a zrcátka v elektrice.

Potenciální uživatele budou zajímat i ekonomické parametry motoru, tedy spotřeba. Ta je skutečně velmi nízká, ve městě 6,2 l, mimo město 4,3 l a kombinovaná pak 5 l/100 km. Ani dynamika neurazí, na stovku se Mazda3 rozjede za 11,3 s, maximálka činí 185 km/h. Motor plní emisní normu Euro 3, od léta se bude dodávat standardně filtr pevných částic, čímž splní náročnější normu Euro 4. Motor je společným dílem Fordu a PSA, takže jej najdete např. ve Focusu C-MAX jako 1.6 TDCi či v automobilech Citroenu a Peugeotu jako 1.6 HDI.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků