Mazda3 nově s nafťákem 1.6 l

Od dubna rozšíří nabídku motorů v Mazdě 3 naftový čtyřválec o objemu 1,6 l. Tento motor s výkonem 81 kW při 4000 ot. a maximálním točivým momentem 240 Nm při 1750 ot. se bude nabízet jak v hatchbacku, tak v sedanu. Ceny jsou známy již od uvedení na trh, v hatchbacku stojí nafťák v základní výbavě Comfort (v ceně je i klimatizace) 559 900 korun, v sedanu pak ve výbavě Touring E bez stokoruny šest set tisíc. Standardní výbava je bohatá, nechybí šest airbagů, ABS, již zmíněná klimatizace či okna a zrcátka v elektrice.

Potenciální uživatele budou zajímat i ekonomické parametry motoru, tedy spotřeba. Ta je skutečně velmi nízká, ve městě 6,2 l, mimo město 4,3 l a kombinovaná pak 5 l/100 km. Ani dynamika neurazí, na stovku se Mazda3 rozjede za 11,3 s, maximálka činí 185 km/h. Motor plní emisní normu Euro 3, od léta se bude dodávat standardně filtr pevných částic, čímž splní náročnější normu Euro 4. Motor je společným dílem Fordu a PSA, takže jej najdete např. ve Focusu C-MAX jako 1.6 TDCi či v automobilech Citroenu a Peugeotu jako 1.6 HDI.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků