Mazda3 MPS, opravdu žhavý hatch konečně u nás

Trvalo to velmi dlouho, než japonská automobilka Mazda uvedla ostrý hatchback Mazda3 na náš trh. Každopádně od této chvíle si můžete objednat asi nejrychlejší hot hatch s předním náhonem. Zaplatíte za něj na první pohled nemalých 799 900 Kč, ovšem na při bližším zkoumání zjistíte, že za tyto peníze získáte něco vskutku originálního.

Pod kapotou se nachází přeplňovaný čtyřválec 2,3 DISI, který disponuje výkonem 191 kW (260 k) a točivým momentem 380 Nm. Jedná se tak o nejvýkonnější předokolku této kategorie. Stovku zvládne za velmi dobrých 6,1 s a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h.

O tom, že trojkové MPS je opravdu ostré nářadí hovoří i standardně dodávaný samosvorný diferenciál, který se postará o lepší trakci jak při rozjezdu, tak při výjezdech ze zatáček. MPS tak nasazuje laťku opravdu vysoko, protože podobnou technikou v současnosti nedisponuje žádný konkurent (krom speciálních edicí Renaultu Mégane Sport).

Svým charakterem se MPS postaví opravdovým hot hatchům. Zapomeňte tedy na Octavii RS, Golf GTI, Seat Leon FR a další hračky pro šedivějící tatíky. Dosavadní králové v podobě Opelu Astry OPC, Renaultu Megane Sport nebo Seatu Leon Cupry tak dostávají opravdu zdatného soupeře.

A jak naznačují první ostré testy, které se zaměřují na pravý účel těchto vozů a tedy nehodnotí jízdní komfort na dálnicí a velikost kufru, pak dostává MPS opravdu mnoho plusových bodů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda3 MPS
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků