Mazda3 MPS, opravdu žhavý hatch konečně u nás

Trvalo to velmi dlouho, než japonská automobilka Mazda uvedla ostrý hatchback Mazda3 na náš trh. Každopádně od této chvíle si můžete objednat asi nejrychlejší hot hatch s předním náhonem. Zaplatíte za něj na první pohled nemalých 799 900 Kč, ovšem na při bližším zkoumání zjistíte, že za tyto peníze získáte něco vskutku originálního.

Pod kapotou se nachází přeplňovaný čtyřválec 2,3 DISI, který disponuje výkonem 191 kW (260 k) a točivým momentem 380 Nm. Jedná se tak o nejvýkonnější předokolku této kategorie. Stovku zvládne za velmi dobrých 6,1 s a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h.

O tom, že trojkové MPS je opravdu ostré nářadí hovoří i standardně dodávaný samosvorný diferenciál, který se postará o lepší trakci jak při rozjezdu, tak při výjezdech ze zatáček. MPS tak nasazuje laťku opravdu vysoko, protože podobnou technikou v současnosti nedisponuje žádný konkurent (krom speciálních edicí Renaultu Mégane Sport).

Svým charakterem se MPS postaví opravdovým hot hatchům. Zapomeňte tedy na Octavii RS, Golf GTI, Seat Leon FR a další hračky pro šedivějící tatíky. Dosavadní králové v podobě Opelu Astry OPC, Renaultu Megane Sport nebo Seatu Leon Cupry tak dostávají opravdu zdatného soupeře.

A jak naznačují první ostré testy, které se zaměřují na pravý účel těchto vozů a tedy nehodnotí jízdní komfort na dálnicí a velikost kufru, pak dostává MPS opravdu mnoho plusových bodů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda3 MPS
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků