Mazda3 MPS, nejvýkonnější hot hatch již za dva týdny

Nynější generace modelů snad všech automobilek vrátily na silnice po létech nudy celou plejádu ostrých vozů nižší střední třídy. Přestože se ještě před pár léty zdálo, že dvousetkoňové GTI je etalonem, vše je dávno pryč.

Golf GTI, Astra GTC 2,0T, Clio Sport nebo Civic Type-R dnes lákají zákazníky právě magickými 147 kilowatty, ovšem to je dnes již druhá liga. Nad nimi se totiž tyčí Focus ST a Megane Sport a nad tím vším s náskokem Opel Astra OPC a vynechat nesmíme ani novou Audi S3. Když vynecháme samostatnou šestiválcovou ligu, máme zde bohatý výběr vozů, který uspokojí snad každého.

A do rozbouřených vod bez jasně definovaného vítěze přichází Mazda se svým modelem. Jmenuje se Mazda3 MPS a přináší nejen výkon, který dle mnohých přes jednu nápravu nelze dostat na asfalt, ale i dravý vzhled a famózní dynamiku.

Již před více než půl rokem jsme vás informovali o chystané novince z dílny japonské Mazdy (celý článek). Hatchaback nižší střední třídy Mazda3 se totiž dočká ostrého provedení. A to nebude jen tak obyčejné, ale směřuje na samotný vrchol svého segmentu.

Nemá smysl zdržovat se popisem designu, ten je ostatně patrný z fotografií. Pod kapotou se totiž ukrývá doslova vymazlený čtyřválec MZR 2,3 DISI. Ve spolupráci s opravdu velkým turbem dosahuje výkonu 191 kW (260 k) a točivého momentu 380 Nm. A to vše směřuje přes šestistupňový manuál na přední kola.

Pokud máte pochybnosti o tom, že se tento výkon dá u předokolky využít jste vedle. Mazda3 MPS totiž zvládne sprint na stovku za fantastických 6,1 s, tedy ve stejném čase, jako BMW 130i. Přední náhon se tak v pohodě vyrovnává s přenosem výkonu zadní osy (byť svou roli hraje i zpřevodování, hmotnost a další faktory) a to má ještě o pět koníků méně.

O tom, jak bude tento dravec zvládnutelný v zatáčkách, rozhodnou až reálné testy, ovšem již nyní to vypadá na to, že Japonci převálcují veškerou evropskou produkcí a nasadí laťku opravdu vysoko.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mazda3 MPS
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků