Mazda3, facelift pro dynamického japonce

Povedený a sportovně střižený model nižší střední třídy Mazda3 se dočkal faceliftu. Oživený vzhled, inovované motory, nová převodovka a mnoho dalšího mají přilákat nové zákazníky. Jaká je tedy "trojka" po faceliftu?
Mazda3, facelift pro dynamického japonce

Auto, které výrazně zvýšilo odbyt japonské automobilky se tak dočkalo typického oživení, které nenápadně naznačuje, že život této generace se přehoupl do druhé poloviny. Mazda3 se dočkala od svého nástupu na světový trh velmi dobrých prodejů. Za svůj život se prodalo přes 920 000 vozů tohoto modelu a před nedávnem musela automobilka navýšit výrobu, aby uspokojila poptávku.

Mazda jde ve faceliftu modelu 3 v klasických stopách. Omlazená trojka dostala novou přední mřížku chladiče a také nový přední a zadní nárazník. Nové jsou i zadní světlomety s černým podbarvením a nové přední mlhovky v novém designu. Pro sedan jsou nyní nově, dle stupně výbavy, k dispozici zadní LED světlomety. Nová je i nabídka kol z lehké slitiny v rozměrech od patnácti, do sedmnácti palců. Potěší i nová paleta odstínu karosérie.

Ani interiér se nevyhnul drobným změnám a to hlavně v oblasti dekorací. Palubní desku lze nyní objednat v novém černém odstínu, nebo s titanově šedými prvky. Budíky přístrojové desky jsou nově lemovány stříbrnými obroučkami. Stříbrné dekorace lze pak najít i na dalších prvcích palubní desky a středového panelu.

Mazda3 pro zlepšení komfortu nabídne modifikovaný systém otevírání víka kufru u sedanu, centrální zamykání dveří a blokování oken, nový zvukový systém Bose, audiosystém s integrovaným pevným diskem o kapacitě 20 GB, novou zvukovou izolaci motoru a střechy, nové materiály v interiéru, které dokáži lépe pohltit zvuk a mnoho dalšího.

Mazda zapracovala také na pohonných jednotkách. Ty se nyní vyznačují nižší spotřebou. Dvoulitrový motor pak nabídne vyšší točivý moment a benzínovému motoru 1,4 bylo upraveno časování ventilů. Dvoulitr navíc dostane novou šestistupňovou manuální převodovku a šestnáctistovka inovovaný čtyřstupňový automat. Ostatní modely si musí vystačit s manuální pětistupňovou převodovku.

Technické parametry

Hatchback

 

MZR 1,4

MZR 1,6

MZR 2,0

MZ-CD 1,6

MZ-CD 1,6

Obsah motoru (ccm)

1 349

1 598

1 999

1 560

1 560

Výkon (kW/k)

62/84

77/105

110/150

66/90

80/110

Točivý moment

122

145

187

215

240

 

 

 

 

 

 

Zrychlení 0-100 (s) MT/AT

14,5

11,2/12,6

9,1

12,2

11,6

Maximální rychlost (km/h) MT/AT

169

182/174

202

174

182

Spotřeba (l/100 km) MT/AT

Město

8,6

8,9/10,2

10,6

6

6,1

Mimo město

5,6

5,7/6,4

6,4

4

4,1

Kombinace

6,7

6,9/7,8

7,9

4,7

4,8

Sedan

 

MZR 1,6

MZR 2,0

MZ-CD 1,6

Obsah motoru (ccm)

1 598

1 999

1 560

Výkon (kW/k)

77/105

110/150

80/110

Točivý moment

145

187

240

 

 

 

 

Zrychlení 0-100 (s) MT/AT

11,2/12,6

209

185

Maximální rychlost (km/h) MT/AT

185/177

9,1

11,5

Spotřeba (l/100 km) MT/AT

Město

8,9/10

10,6

6,1

Mimo město

5,7/6,2

6,4

4,1

Kombinace

6,9/7,6

7,9

4,8

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků