Mazda3, facelift pro dynamického japonce

Povedený a sportovně střižený model nižší střední třídy Mazda3 se dočkal faceliftu. Oživený vzhled, inovované motory, nová převodovka a mnoho dalšího mají přilákat nové zákazníky. Jaká je tedy "trojka" po faceliftu?
Mazda3, facelift pro dynamického japonce

Auto, které výrazně zvýšilo odbyt japonské automobilky se tak dočkalo typického oživení, které nenápadně naznačuje, že život této generace se přehoupl do druhé poloviny. Mazda3 se dočkala od svého nástupu na světový trh velmi dobrých prodejů. Za svůj život se prodalo přes 920 000 vozů tohoto modelu a před nedávnem musela automobilka navýšit výrobu, aby uspokojila poptávku.

Mazda jde ve faceliftu modelu 3 v klasických stopách. Omlazená trojka dostala novou přední mřížku chladiče a také nový přední a zadní nárazník. Nové jsou i zadní světlomety s černým podbarvením a nové přední mlhovky v novém designu. Pro sedan jsou nyní nově, dle stupně výbavy, k dispozici zadní LED světlomety. Nová je i nabídka kol z lehké slitiny v rozměrech od patnácti, do sedmnácti palců. Potěší i nová paleta odstínu karosérie.

Ani interiér se nevyhnul drobným změnám a to hlavně v oblasti dekorací. Palubní desku lze nyní objednat v novém černém odstínu, nebo s titanově šedými prvky. Budíky přístrojové desky jsou nově lemovány stříbrnými obroučkami. Stříbrné dekorace lze pak najít i na dalších prvcích palubní desky a středového panelu.

Mazda3 pro zlepšení komfortu nabídne modifikovaný systém otevírání víka kufru u sedanu, centrální zamykání dveří a blokování oken, nový zvukový systém Bose, audiosystém s integrovaným pevným diskem o kapacitě 20 GB, novou zvukovou izolaci motoru a střechy, nové materiály v interiéru, které dokáži lépe pohltit zvuk a mnoho dalšího.

Mazda zapracovala také na pohonných jednotkách. Ty se nyní vyznačují nižší spotřebou. Dvoulitrový motor pak nabídne vyšší točivý moment a benzínovému motoru 1,4 bylo upraveno časování ventilů. Dvoulitr navíc dostane novou šestistupňovou manuální převodovku a šestnáctistovka inovovaný čtyřstupňový automat. Ostatní modely si musí vystačit s manuální pětistupňovou převodovku.

Technické parametry

Hatchback

 

MZR 1,4

MZR 1,6

MZR 2,0

MZ-CD 1,6

MZ-CD 1,6

Obsah motoru (ccm)

1 349

1 598

1 999

1 560

1 560

Výkon (kW/k)

62/84

77/105

110/150

66/90

80/110

Točivý moment

122

145

187

215

240

 

 

 

 

 

 

Zrychlení 0-100 (s) MT/AT

14,5

11,2/12,6

9,1

12,2

11,6

Maximální rychlost (km/h) MT/AT

169

182/174

202

174

182

Spotřeba (l/100 km) MT/AT

Město

8,6

8,9/10,2

10,6

6

6,1

Mimo město

5,6

5,7/6,4

6,4

4

4,1

Kombinace

6,7

6,9/7,8

7,9

4,7

4,8

Sedan

 

MZR 1,6

MZR 2,0

MZ-CD 1,6

Obsah motoru (ccm)

1 598

1 999

1 560

Výkon (kW/k)

77/105

110/150

80/110

Točivý moment

145

187

240

 

 

 

 

Zrychlení 0-100 (s) MT/AT

11,2/12,6

209

185

Maximální rychlost (km/h) MT/AT

185/177

9,1

11,5

Spotřeba (l/100 km) MT/AT

Město

8,9/10

10,6

6,1

Mimo město

5,7/6,2

6,4

4,1

Kombinace

6,9/7,6

7,9

4,8

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků