Mazda2 je Skyactiv v kapesním balení [první jízdní dojmy]

Technologie Skyactiv se tak dlouho zmenšovaly, až dospěly do vyloženě kapesního balení v podobě nové Mazdy2. Dokáže tohle auto zaujmout v konkurenci u nás tolik propírané Fabie?
Mazda2 je Skyactiv v kapesním balení [první jízdní dojmy]
Seznam kapitol
  1. Úvod, Pěkná, ne-li přímo atraktivní, Interiér je skromný
  2. V základu 280 litrů, Zapomeňte na downsizing
  3. Baví vás řídit?, K dispozici už teď, Verdikt, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Baví vás řídit?

Obvyklým argumentem pro koupi něčeho z produkce Mazdy jsou jízdní vlastnosti a i tohle malé auto vás zaujme především kvůli podvozku, respektive jízdním vlastnostem.

Svůj podíl na tom má už zmíněná nízká hmotnost auta, ale také torzní tuhost karoserie, která se zvýšila o 22 procent, stejně jako zvětšený rozchod kol na obou nápravách. Mezigeneračně se změnilo i řízení. Původní převod měl hodnotu 15,1:1, to současné je ostřejší (poměr 14,7:1).

Při ostrém stylu jízdy funguje Mazda2 výborně. Je komunikativní, velmi jistá, přehnaně se nenaklání, prostě umí být zábavná. Běžný uživatel samozřejmě tohle asi úplně neocení, ale i takovému řidiči (nebo řidičce) má dvojka co nabídnout. Podvozek posazený na patnáctkách výborně pohlcuje nerovnosti. Na ostré rázy od kol zapomeňte, a to i v případech, že vezmete nějakou pěknou jarní díru. Do města ideál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na jedné straně velmi jisté jízdní vlastnosti, na straně druhé vysoký komfort. Co víc si přát...

Řidiče potěší i manuální řazení. To je přesné a lehké. Automatická převodovka také nefunguje špatně, ale stačí jen velmi málo a okamžitě podřazuje a skoro se zdá, že motor až zbytečně vytáčí. Než na dálnici zařadí šestku, dlouho si to rozmýšlí a jednotlivé změny převodů také občas nejsou stoprocentně plynulé. Zájemci mohou využít ještě tlačítko Sport, které zařídí, že automat bude řadit až za šesti tisíci.

Mazda: teprve před třiceti lety dostala automobilka jméno

Mazda: teprve před třiceti lety dostala automobilka jméno

Z pohledu řidiče stojí za pozornost určitě také ergonomie. Mazda2 má klasický japonský volant. Jednoduchý, tříramenný, který perfektně padne do ruky. Přístrojový štít je přehledný, stejně jako všechny ostatní ovladače. Mimochodem na to, jak je auto malé, má poměrně velká zpětná zrcátka.

Také Mazda pak nasadila do výbavy řadu různých asistentů. Můžete zde mít head-up displej, kontrolu jízdních pruhů, automatické přepínání dálkových světel, sledování mrtvého úhlu a přijíždějící dopravy nebo systém nouzového brzdění fungující od 4 do 30 km/h. Drobnosti typu tempomatu nebo asistentu rozjezdu do kopce jsou samozřejmostí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

K dispozici už teď

Mazda2 bude hrát roli zajímavé a technicky velmi dobře fungující alternativy k zavedené konkurenci. Navíc ani cena není úplně špatná. Základní verze má palubní počítač, dálkově ovládaný centrál, elektricky ovládaná všechna okna, rádio, elektrická zpětná zrcátka a hlavně použitelný motor. Za takové provedení zaplatíte 259 900 Kč. 

Verdikt

Mazda2 není o prostoru v interiéru, litrech v zavazadelníku nebo nízké „ceně od“, na to tu máme jiné experty. Tohle auto je hlavně o velmi povedené technice zabalené do designově zajímavé karoserie a jízdních schopnostech, které ocení jak zájemci o klidné a pohodlné cestování (klidně i na delší trasy), tak ti, kteří nechtějí pouze cestovat z bodu A do bodu B. Sečteno a podtrženo, kapesní provedení Skyactivu fugnuje velmi dobře. 

Technické údaje: Mazda 2 Skyactiv-G 1.5

  • Rok 2015
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/16 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 1 496 cm3
  • Vrtání • zdvih 74,5 mm • 85,8 mm
  • Stupeň komprese 12,0:1
  • Nejvyšší výkon 55 kW (75 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 6 000 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 135 Nm při 3 800 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 12,1 s
  • Nejvyšší rychlost 171 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 5 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 280 l • 950 l
  • Objem palivové nádrže 44 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 045 kg • 1 500 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 6,1 • 3,9 • 4,7 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 570 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 495 mm • 1 485 mm
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 060 × 1 695 × 1 495 mm
Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Pěkná, ne-li přímo atraktivní, Interiér je skromný
  2. V základu 280 litrů, Zapomeňte na downsizing
  3. Baví vás řídit?, K dispozici už teď, Verdikt, Technické údaje
  4. Fotogalerie
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků