Mazda2 je Skyactiv v kapesním balení [první jízdní dojmy]

Technologie Skyactiv se tak dlouho zmenšovaly, až dospěly do vyloženě kapesního balení v podobě nové Mazdy2. Dokáže tohle auto zaujmout v konkurenci u nás tolik propírané Fabie?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Pěkná, ne-li přímo atraktivní, Interiér je skromný
  2. V základu 280 litrů, Zapomeňte na downsizing
  3. Baví vás řídit?, K dispozici už teď, Verdikt, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Technologie Skyactiv už mnohokrát potvrdily, že to bylo pro Mazdu dobré rozhodnutí. Japonská automobilka připravila nové motory, lehkou konstrukci karoserie a velmi povedený podvozek. Výborně jezdí jak řada šest, tak třeba crossover CX-5. A ne jinak tomu je v případě nejnovější Mazdy2, která taktéž využívá těchto technologií.

Nejmenší japonský hatchback je už na první pohled zajímavé auto. Tam, kde konkurenti neustále zmenšují motory a nasazují turba, najdete relativně velký čtyřválec s atmosférickým plněním. Tam, kde se ostatní přetahují o milimetry v interiéru a litry v zavazadelníku, najdete karoserii do jisté míry podřízenou designu.

Nová Mazda2 a základní technická data: S čím jde proti Fabii?

Nová Mazda2 a základní technická data: S čím jde proti Fabii?

Mazda2 si jde vlastní cestou. Na českém trhu určitě nebude v prodejních statistikách šlapat na paty Fabii nebo korejské i20, ale pro všechny, kteří z nějakého důvodu nechtějí zapadnout ve středním proudu, to bude velmi zajímavá volba.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design navazuje na Mazdy poslední doby. Výsledek vypadá velmi dynamicky.

Pěkná, ne-li přímo atraktivní

Proporce Mazdy2 jsou zajímavé, což byl také účel. Designéři navrhli na poměry tohoto segmentu poměrně dlouhou kapotu a dokonce si dovolili posunout přední sloupek o osm centimetrů směrem vzad. Podle Mazdy by to mělo zlepšit výhled z auta a především tahle volba zařídí zajímavý design.

Ten pak u lépe vybavených verzí podtrhnou také diodová hlavní světla, což v kategorii malých automobilů není úplně běžná záležitost. Tedy alespoň prozatím. Nabídka obsahuje deset barev karoserie, přičemž především dvě nové (Dynamic Blue a Smoky Rose) vypadají na autě opravdu dobře.

Mazda2 v číslech

Karoserie je lehčí o 7 % a zároveň tužší o 22 %, A sloupek posunut o 80 mm vzad, přední náprava se posunula o 80 mm vpřed, hmotnost začíná na 970 kg, prostor pro ramena vpředu byl zvětšen o 12 mm, mezi předními sedadly je navíc 20 mm, zavazadelník nabídne v základu 280 litrů, všechny motory v nabídce mají 4 válce a objem 1,5 litru, nejúspornější benzin jede za 4,5 l/100 km v kombinovaném provozu, diesel si vystačí s přídělem 3,4 l/100 km, vrcholná motorizace zvládne stovku za 8,7 s a 200 km/h, v nabídce je 6 výbav a 10 barev karoserie. 

Pokud chcete pěkný vzhled, dostanete maximálně šestnáctipalcová kola, standardem jsou patnáctky. Že ani ty, přestože mají poměrně vysokou pneumatiku, vzhled příliš nekazí, to dokazuje přiložená fotogalerie. Úplným základem jsou patnáctipalcové plechové disky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kabina byla posunuta o osm centimetrů dozadu. Nová dvojka tak dostala poměrně dlouhou kapotu. 

Interiér je skromný

Říká se, že vše souvisí se vším. U aut to platí dvojnásob. A-sloupek odsunutý směrem vzadu zkrátil kabinu, což bylo potřeba nějak kompenzovat. Mazda tudíž zvětšila rozvor náprav a to tím, že posunula přední nápravu o osm centimetrů vpřed.

Vznikl tak prostor pro pedály, které bylo možné také přesunout více vpřed a ve finále tedy řidič sedí blíže k čelnímu oknu. Možná odtud pramení fakt, že budete uvnitř novou Mazdu vnímat jako menší, než doopravdy je. Prostoru totiž vyloženě málo není. Stačí si jen zvyknout.

Jak přesně na tom ale Mazda2 je, to nejlépe prozradí naměřené milimetry. Zde je srovnání se Škodou Fabia a Hyundaiem i20.

Mazda2 vs. Hyundai i20 vs. Škoda Fabia: Prostor pro cestující (cm)
  Mazda2 Hyundai i20 Škoda Fabia
Šířka v úrovni loktů vpředu 141 144 141
Šířka v úrovni loktů vzadu 136 141 139
Max. prostor pro hlavu vpředu 99 98 100
Prostor pro hlavu vzadu 91 93 95
Délka sedáku vzadu 43 47 47

Zatímco ve Fabii jsou sedadla blízko u sebe a relativně daleko od dveří, v Mazdě2 je tomu přesně naopak. Ve srovnání se starou generací automobilka přidala mezi přední sedadla dva centimetry a uvnitř to okamžitě poznáte. Naopak zvykat si budete muset na těsnou blízkost dveří, přestože podle oficiálních údajů se i zde přidávalo. Mezi dveřmi a předními sedadly údajně přibylo šest milimetrů.

Nový Hyundai i20 1.4i vs. nová Škoda Fabia 1.2 TSI

Nový Hyundai i20 1.4i vs. nová Škoda Fabia 1.2 TSI

V Mazdě2 by se měli cítit pohodlně řidiči vysocí až 190 cm. Kvůli tomu automobilka zvětšila možnost nastavování sedadla a volantu. Sedadlo lze posouvat celkem v rozsahu 26 cm, což by mělo být nejvíce ve třídě, volant lze v podélném směru nastavit v rozsahu 9,5 cm, tedy o čtyři centimetry více než u předchozí generace. Mezigeneračně pak byl upraven také tvar dveří a to samozřejmě s ohledem na nastupování a vystupování. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Pěkná, ne-li přímo atraktivní, Interiér je skromný
  2. V základu 280 litrů, Zapomeňte na downsizing
  3. Baví vás řídit?, K dispozici už teď, Verdikt, Technické údaje
  4. Fotogalerie

bazar

Mazda 2 1,3
Rok výroby: 2010
Stav: 38 154 km
Cena: 160 000 Kč
Mazda 3 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 78 671 km
Cena: 118 000 Kč
Mazda CX 7 2,3
Rok výroby: 2009
Stav: 136 905 km
Cena: 180 000 Kč
Mazda 6 2,3
Rok výroby: 2002
Stav: 221 522 km
Cena: 60 000 Kč
Mazda 3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 69 119 km
Cena: 226 000 Kč
Mazda 6 1,8
Rok výroby: 2005
Stav: 204 829 km
Cena: 70 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků