Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT

Na český trh nedávno dorazila nová generace Mazdy2. Jak obstojí v souboji s českým bestsellerem v podobě Škody Fabia? A jak do toho všeho promluví omlazená Kia Rio?
Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT
Seznam kapitol
  1. Představení automobilů: Velká trojice malých vozů
  2. Design, Pracoviště řidiče
  3. Velikost interiéru, Zavazadelník: Jak jinak než Fabia?
  4. Motor: Jednoznačně Mazda, Velmi podobná spotřeba
  5. Jízda v pěti, Kdo má nejlepší podvozek?
  6. Kolik stojí?, Verdikt, Technické údaje
  7. Fotogalerie

Kolik stojí?

Nejlevnější je Kia Rio, nejdostupnější verze stojí už 229 980 Kč. Naše výbava Comfort, která ale má všechno potřebné (klimatizace, elektrická přední okna, rádio, centrál, palubní počítač, ale také drobnost v podobě kotoučových brzd na všech kolech, vyjde na 259 980 Kč. Ano, Rio představuje ono obehrané „hodně muziky za málo peněz“.

Tam, kde končí testované Rio, začíná testovaná Fabia. Za silnější MPI zaplatíte 252 900 Kč, ale ve výbavě Active najdete jenom to opravdu nejdůležitější. Tak například centrál je v základu bez dálkového ovládání, za klimatizaci musíte zaplatit 20 000 Kč, připlácíte i za koberečky (1300 Kč), rádio dostanete za 6500 Kč a tak dále.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pořizovací cena dělá z Ria nejvýhodnější nabídku, na kterou nestačí ani Fabia, ani Mazda. A auto jako takové navíc není vůbec špatné

Naše výbava Style je to nejlepší, co si můžete pořídit, přičemž cena je 289 900 Kč. Ve výbavě najdete klimatizaci Climatronic, elektricky ovládaná vnější zrcátka, elektrická všechna okna, litá kola nebo zadní parkovací senzory.

Nejdražší je Mazda2, ale na konec to není až tak hrozné, jak se na první pohled může zdát. Mazda2 s testovaným motorem (tedy ta základní) začíná na částce 259 900 Kč s výbavou G75. Takové auto sice nemá klimatizaci, ale má rádio s USB, palubní počítač, centrál i s dálkovým ovládáním nebo elektrické stahování všech oken. A to není vůbec špatné vzhledem k tomu, za kolik koupíte Fabii ve výbavě Active.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Když se podíváme na nejdostupnější varianty testovaných motorů u Mazdy2 a Fabie, vítězí jasně Mazda. Už od základu dostanete kromě podstatně lepšího motoru také více výbavy. U vyšších výbav Mazdy a Fabie se ale situace otáčí

Varianta s klimatizací (Emotion) vyjde na 297 900 Kč, testované provedení Challenge pak stojí 314 900 Kč. Auto má navíc vyhřívaná zpětná zrcátka, kožený volant a hlavici řadicí páky, bluetooth a tempomat s omezovačem rychlosti nebo asistent rozjezdu do kopce.

Za poslední dvě jmenované položky musíte připlatit u Fabie dohromady 11 000 Kč i u výbavy Style a MPI se tím pádem dostává za hranici 300 000 Kč. Na druhou stranu trumfem může být automatická klimatizace, kterou vám Mazda dá pouze v nejvyšší výbavě, která se pro testovaný motor vůbec nenabízí.

Hyundai ix20 vs. Škoda Fabia Combi: Opravdu víc než jen kombi?  

Hyundai ix20 vs. Škoda Fabia Combi: Opravdu víc než jen kombi?  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
A vítězem se stává... No ano, není to Škoda Fabia, jak se všeobecně očekávalo, je to Mazda2

Verdikt

Jako vítěze musím vyhlásit Mazdu2. Ano, něco ztrácí co do prostoru ve druhé řadě a v zavazadelníku, ale já jsem toho názoru, že u takto malých aut není prostor vzadu tolik důležitý. Jednoznačně výborná je technika. Motor je úsporný a na poměry základních jednotek velice schopný. Spolu s podvozkem dělá z nejmenší Mazdy v nabídce skvělého univerzála, kterého bych si třeba já osobně dokázal představit u mě před domem a protože nemám žádné ratolesti a ještě to nějakou dobu tak zůstane, další auto bych nepotřeboval. A ano, klidně by mi stačila tahle základní motorizace.

Je pravda, že Mazda2 je o něco dražší, ale záleží na tom, jakou konkrétní výbavu chcete. Když se obejdete bez klimatizace a sáhnete opravdu potom nejlevnějším, tak dostanete za cenu holé Fabie 1.0 MPI auto s daleko lepším motorem a významně bohatší výbavou. A přesně tento moment nakonec rozhodl.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Rio šla do testu jako jednoznačný outsider, jenže tak špatné auto to není. Pro méně náročné řidiče korejský hatchback bohatě postačí. Navíc je prostornější a když budete chtít, umí být i rychlejší

Čestné uznání pak míří na konto omlazeného Ria. Jak už bylo řečeno, pro méně náročného řidiče je to výborná volba, která mu ušetří peníze a přinese více místa ve druhé řadě a lépe využitelný zavazadelník. Pravda, auto jezdí o něco hůře než Fabia a Mazda, ale při běžném cestování není rozdíl zas tak markantní. A jako bonus dostanete výkonnější motor, což se také hodí.

Škodě Fabia tentokrát uteklo vítězství, přestože je rozdíl opravdu těsný. I litrový tříválec umí být schopným motorem a možná by vás překvapilo, jak dobře s ním Fabia jezdí. Do karet tomuto modelu hraje hlavně fakt, že za cenu základní Mazdy2 s testovanou výbavou už můžete mít Fabii 1.2 TSI, která bude živější. Po stránce jízdních vlastností Fabia neztrácí oproti Mazdě prakticky nic, ale stále bude platit to, že je Mazda pohodlnější.

Každopádně boj v kategorii malých automobilů je nesmírně vyrovnaný. A když nesáhnete po Mazdě2, ale vyberete si třeba Rio, Fabii nebo Hyundai i20, chybu neuděláte. A to je pro zákazníka velmi dobrá zpráva.

Technické údaje: Mazda 2 Skyactiv-G 1.5

  • Rok • stupeň výbavy 2015 • Challenge
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 1 496 cm3
  • Vrtání • zdvih 74,5 mm • 85,8 mm
  • Stupeň komprese 12,0:1
  • Nejvyšší výkon 55 kW (75 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 6 000 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 135 Nm při 3 800 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 12,1 s
  • Nejvyšší rychlost 171 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 5 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 280 l • 950 l
  • Objem palivové nádrže 44 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 970 kg • 1 500 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 6,1 • 3,9 • 4,7 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 570 mm
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 060 × 1 983 × 1 495 mm

Technické údaje: Kia Rio 1.25 CVVT

  • Rok • stupeň výbavy 2015 • Comfort
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 1 248 cm3
  • Vrtání • zdvih 71,0 mm • 78,8 mm
  • Stupeň komprese 10,5:1
  • Nejvyšší výkon 62 kW (84 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 6 000 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 121 Nm při 4 000 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 13,4 s
  • Nejvyšší rychlost 167 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 5 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 288 l • 923 l
  • Objem palivové nádrže 43 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 052 kg • 1 560 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 6,3 • 4,2 • 5,0 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 570 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 521 mm • 1 525 mm
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 050 × 1 720 × 1 455 mm

Technické údaje: Škoda Fabia 1.0 MPI

  • Rok • stupeň výbavy 2015 • Style
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 3/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 999 cm3
  • Nejvyšší výkon 55 kW (75 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 6 200 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 95 Nm při 3 000 až 4 300 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 14,7 s
  • Nejvyšší rychlost 172 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 5 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 330 l • 1 150 l
  • Objem palivové nádrže 45 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 980 kg • 1 510 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 5,8 • 4,2 • 4,8 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 470 mm
  • Rozměry: délka × šířka × výška 3 992 × 1 732 × 1 467 mm
Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení automobilů: Velká trojice malých vozů
  2. Design, Pracoviště řidiče
  3. Velikost interiéru, Zavazadelník: Jak jinak než Fabia?
  4. Motor: Jednoznačně Mazda, Velmi podobná spotřeba
  5. Jízda v pěti, Kdo má nejlepší podvozek?
  6. Kolik stojí?, Verdikt, Technické údaje
  7. Fotogalerie
TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 26 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků