Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT

Na český trh nedávno dorazila nová generace Mazdy2. Jak obstojí v souboji s českým bestsellerem v podobě Škody Fabia? A jak do toho všeho promluví omlazená Kia Rio?
Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT
Seznam kapitol
  1. Představení automobilů: Velká trojice malých vozů
  2. Design, Pracoviště řidiče
  3. Velikost interiéru, Zavazadelník: Jak jinak než Fabia?
  4. Motor: Jednoznačně Mazda, Velmi podobná spotřeba
  5. Jízda v pěti, Kdo má nejlepší podvozek?
  6. Kolik stojí?, Verdikt, Technické údaje
  7. Fotogalerie

Jízda v pěti

Pro zajímavost jsme vyzkoušeli i jízdu s plně naloženým automobilem, kdy jednotlivá auta vezla dohromady 410 kg navíc. Jak se dalo očekávat, Fabia už má vzhledem k ostatním celkem problém udržet 130 km/h. Někdy nepomůže ani podřazení na čtyřku, ale nakonec s trochou trpělivosti zvládne i tento lehce extrémní provoz.

Překvapením byla spotřeba, kdy se na stejné trase jako byla ta mimoměstská, tedy většinou při jízdě rychlostí 130 km/h, zastavil palubní počítač na údaji 7,2 l/100 km. Kia i Mazda jsou totiž lepší pouze o jednu desetinu, což je rozdíl naprosto zanedbatelný. Čekal jsem, že si Fabia povede mnohem hůře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V plném obsazení si nejlépe počíná Mazda2. Je nejkomfortnější a motor má s nákladem nejméně problémů

Subjektivní dojmy z jízdy s naloženým vozem jsou ale bez překvapení. Nejlépe se budete cítit v Mazdě, která i tyto jízdní režimy zvládá bez nejmenšího problému. Mazda2 se totiž chová jako větší auto. I v plném zatížení se zdaleka nehoupe tolik jako Kia a především jako Fabia, motor má stále dost síly k tomu, aby držel dálniční limit a nenutil vás tak často přeřazovat. I Rio zvládá stejný styl jízdy dobře, nicméně pořád platí, že s menším komfortem. Především tím akustickým.

Test Škoda Fabia Combi 1.9 TDI (247 k): Některé věci nejsou, jak se zdají  

Test Škoda Fabia Combi 1.9 TDI (247 k): Některé věci nejsou, jak se zdají  

Kdo má nejlepší podvozek?

Už z předchozího se dá odvodit, kdo na tom bude nejlépe z pohledu nastavení podvozku. Je to Mazda, která (a budu se už poněklikáté opakovat) je velmi univerzální. Podvozek je v zatáčkách jistější, ale přesto je komfortnější a lépe tlumí nerovnosti. Částečně to samozřejmě bude dáno i použitými pneumatikami, Fabia dorazila na litých šestnáctkách, ale řekl bych, že kdyby měla stejné pneumatiky jako Mazda, rozdíl se jenom zmenší, celkově se ovšem nic nezmění. Mazda také nabízí perfektní řízení a skvělou převodovku, kam jednotlivé rychlosti zapadají jak piva do hostů na vesnické zábavě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jízda s Mazdou je radost. Podvozek umí být komfortní, ale zároveň také velmi jistý. A mimochodem můžete i vypnout stabilizaci

Fabia mnoho neztrácí co do schopnosti řezat zatáčky a ani řízení není vůbec špatné. Upřímně, dost možná je ještě lepší než v Mazdě, nicméně s komfortem to je horší. Do interiéru se dostává více rázů od kol a karoserie se při přejezdu podélných nerovností dosti houpe. Výrazně horší je ale převodovka. Jak už bylo řečeno, páka není tak dobře po ruce jako v Mazdě, řazení má větší vůle a velmi často se během testu stávalo, že šla při rozjezdech celkem obtížně zařadit jednička.

Mazda2 se představila coby sportovní auto. Do závodů vyrazí příští rok  

Mazda2 se představila coby sportovní auto. Do závodů vyrazí příští rok  

Rio se prezentuje jako schopné auto, ovšem do té doby, dokud s ním nezačnete spěchat. Možná za to mohly horší pneumatiky, nicméně Kia měla nejméně trakce. Z celé trojice pak působila nejméně přesvědčivě zadní náprava, která se nechá snadno rozhodit na příčných nerovnostech. Dokud ovšem pojedete tak, jak se běžně v provozu jezdí, bude vše v naprostém pořádku. Pohodlí je minimálně na stejné úrovni jako ve Fabii, převodovka je o kousíček lepší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fabia jezdí minimálně stejně dobře jako Mazda, ale není tolik pohodlná při běžné jízdě. Rio je z testované trojice na okreskách nejméně jisté a má suverénně nejhorší řízení

Významně horší než u Škody a Mazdy je korejské řízení. Jednoznačně přeposilované, umělé, bez citu. Zkrátka takové, jak ho známe u drtivé většiny dnešních modelů značek Kia a Hyundai. Zajímavé ale je, ačkoliv byste na to po jízdě nevsadili ani pětník, že co do převodu řízení je Rio stejné jako Mazda. V obou případech napočítáte mezi krajními polohami 2 a 3/4 otáčky. Fabia nabízí strmější řízení (2 a 1/2 otáček mezi polohami).

Sečteno a podtrženo, po technické stránce se jako nejlepší jeví jednoznačně Mazda2, která tak dostála našim očekáváním. Tento malý hatchback je zkrátka výborně jezdící univerzál se schopnostmi pohodlné dopravy po městské dlažbě, bez problému zvládne rychlou dálniční jízdu a když ho vezmete na okresky, bude vás to bavit. Mimochodem můžete vypnout stabilizaci. Fabia nabízí de facto totéž, ale s menším komfortem, Rio zaostává při ostřejší jízdě. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení automobilů: Velká trojice malých vozů
  2. Design, Pracoviště řidiče
  3. Velikost interiéru, Zavazadelník: Jak jinak než Fabia?
  4. Motor: Jednoznačně Mazda, Velmi podobná spotřeba
  5. Jízda v pěti, Kdo má nejlepší podvozek?
  6. Kolik stojí?, Verdikt, Technické údaje
  7. Fotogalerie
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 81 příspěvků