Dvoutisícové zdražení Fabie se zážehovými motory (1.0 MPI Active nyní začíná na 243.900 Kč) zase tak hrozné není.

Dvoutisícové zdražení Fabie se zážehovými motory (1.0 MPI Active nyní začíná na 243.900 Kč) zase tak hrozné není.

Překvapí však navýšení cen naftových agregátů o 8.000 korun. Nejlevnější turbodiesel (1.4 TDI/66 kW) vychází na 361.900 korun, silnější provedení se 77 kilowatty začíná na 397.900 korunách částečně i proto, že jej nepořídíte ve výbavě Active.

Překvapí však navýšení cen naftových agregátů o 8.000 korun. Nejlevnější turbodiesel (1.4 TDI/66 kW) vychází na 361.900 korun, silnější provedení se 77 kilowatty začíná na 397.900 korunách částečně i proto, že jej nepořídíte ve výbavě Active.

151
Fotogalerie

Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT

Kapitoly článku:


Velikost interiéru: Tak kdo je doopravdy největší?

Dojmy jsou jedna věc, naměřená realita bývá věcí naprosto odlišnou, někdy dokonce paradoxní. Takže jak nám přišla Mazda2 vpředu jako nejmenší auto, v reálu nabízí nejvíce prostoru co do šířky v úrovni loktů (oproti Fabii je rozdíl 3 cm), boduje ale také v nabídce prostoru pro hlavu. Kia Rio je o něco horší, stále ale nabídne širší interiér než Fabia i více místa pro hlavu.

Druhá řada sedadel je ale doménou modelu Rio, Mazda2 zde naopak ztrácí a to i ve srovnání s Fabií. Zatímco Rio nabídne šířku v úrovni loktů 141 cm, Fabia je o dva centimetry horší a Mazda ztrácí další centimetr. U tolik sledovaného podélného prostoru vzadu si opět přihrává pár bodů na svou stranu Kia. Má totiž za prvé nejdelší sedák, ale přesto nabídne (za druhé) nejvíce centimetrů od jeho hrany k sedadlu řidiče.

Mazda2 vs. Fabia vs. Rio: Prostor pro posádku [cm]
  Kia Rio Mazda2 Škoda Fabia
Šířka v provní loktů vpředu 143 144 141
Šířka v úrovni loktů vzadu  141 138 139
Prostor pro hlavu vpředu min  92 93 92
Prostor pro hlavu vpředu max 98 101 98
Prostor pro hlavu vzadu  94 89 92
Délka sedáku vpředu  49 49 52
Délka opěradla vpředu  65 66 64
Min šířka sedáku vpředu  31 31 32
Délka sedáku vzadu  47 46 47
Délka opěradla vzadu  66 59 61
ŠÍřka prostředního sedáku  27 25 28
Prostor pro nohy vzadu min  11 11 9
Prostor pro nohy za 178 cm řidičem 22 17 21
Prostor pro nohy vzadu max 36 39 34

Mazda má vzadu nejkratší sedák i nejméně místa pro nohy, přestože rozvor náprav je shodný s Kiou Rio. Japonský hatchback tak doplácí na svůj efektní design s dlouhou přední kapotou, kdy je vlastně celý interiér odsunut o pár centimetrů směrem vzad. A je to přesně těch pár centimetrů, které auto ztrácí na své soupeře ve druhé řadě sedadel.

Stručně řečeno, pokud plánujete využívat auto pouze v režimu řidič+spolujezdec, budete spokojeni s Mazdou2. Kdo hledá vůz, se kterým bude vozit také někoho vzadu, ten by měl zavítat do showroomu Kia. Fabia je z pohledu prostoru pro posádku takový kompromis. Ale jak všichni dobře víte, tohle auto sází hlavně na kufr.

fabia_mazda-55.jpgfabia_mazda-36.jpgfabia_mazda-96.jpgfabia_mazda-38.jpg
Nejvíce místa vpředu nabízí Mazda2 těsně následovaná Riem. Naopak ve druhé řadě se budou cestující nejlépe cítit tehdy, pokud usednou do modelu značky Kia

Zavazadelník: Jak jinak než Fabia?

Škoda obecně u svých modelů ráda prezentuje největší zavazadelníky. Marketingově se taková hodnota dobře prodává, obzvláště pak v České kotlině, a ani Fabia není výjimkou. S objemem 330 litrů zválcuje Mazdu2 i Kiu Rio.

Rekordních 330 litrů se týká verze bez rezervy, tedy té standardní. S rezervou, což byl případ testovaného vozu, dostanete 305 litrů. I to je pořád více než dost. Také Mazda2 se standardně prodává pouze se sadou na opravu pneumatik, její objem je ale 280 litrů. Jediný, kdo vám už v základu a bez odmlouvání dá rezervu (dojezdovou), je Kia. Navzdory přítomnosti jednoho kola navíc ale nabídne o osm litrů více než Mazda.

fabia_mazda-106.jpgfabia_mazda-110.jpgfabia_mazda-111.jpg
Zavazdelník Fabie je papírově největší, ale reálně je nejužší, což mimochodem dokazuje i fakt, že se do něj na šířku nevejde krycí plato

S využitelností nabízeného prostoru to ale tak jednoznačné jako s oficiálními čísly není. Fabia má totiž svůj prostor pro zavazadla především vysoký. Na šířku ho překoná Kia i Mazda. Rio pak nabídne i delší ložnou plochu. Nebýt menšího vstupního otvoru, nebylo by o čem debatovat. Když dojde na věc a bude potřeba přepravit něco opravdu dlouhého, znovu zaboduje Kia Rio.

Tuto hodnotu měříme až k sedadlu spolujezdce posunutému zcela vpřed a s opěradlem co nejvíce kolmo. V takovém případě odveze Rio věc dlouhou 178 cm, Mazda2 zvládne 176 cm a Fabia 169 cm.

Podobně jako u předchozí části zaměřené na interiér vychází i tady nejlépe Kia Rio. Má sice o pár litrů menší zavazadelník, ale ten v případě potřeby  snáze využijete. Naopak Mazda2 trochu ztrácí, Fabia je navzdory svému tabulkově rekordnímu objemu opět něco mezi Kiou a Mazdou. 

Mazda2 vs. Fabia vs. Rio: Prostor pro zavazadla [cm]
  Kia Rio  Mazda2 Škoda Fabia
Min. šířka  104 100 96
Max. šířka 112 100 96
Výška po plato  49 55 56
Výška náklad. otvoru 71 83 81
Výška otevření pátých dveří  183 183 192
Max. délka ložné plochy 70 68 71
Výška nakládací hrany 73 75 69
Šířka nakládacího otvoru 95 93 107
Max. délka nákladu k přednímu sedadlu 178 176 169

fabia_mazda-43.jpgfabia_mazda-44.jpgfabia_mazda-47.jpgfabia_mazda-72.jpgfabia_mazda-73.jpgfabia_mazda-74.jpg

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud