Mazda zaznamenala nejlepší duben za 12 let

Hirošima, 24.5. 2004 – Poté, co Mazda za první kvartál zaznamenala prodejní rekordy všech dob, pokračuje v silných prodejích i v dubnu, když prodala 26 074 vozů, což je o 4 500 vozů více než v loňském roce a znamená to tak nejlepší duben za posledních 12 let.

Rekordy všech dob byly v dubnu zaznamenány ve Španělsku, s nárůstem téměř o 68% oproti loňskému roku, v Itálii, kde narostl prodej o téměř 52% v porovnání se stejným měsícem loňského roku a napříč kombinovanými trhy Maďarska, Chorvatska, Slovinska, Makedonie, Bosny, Rumunska, Jugoslávie a Bulharska, kde prodej překročil 1000 vozů za jeden jediný měsíc.

Několik trhů zaznamenalo nejlepší dubnové výsledky za více než osm let, včetně Řecka, o více než 85%, UK nárůst o 43%, Belgie téměř o 33%, Portugalsko o 23% - což je výrazný výsledek s ohledem na skutečnost, že ekonomika v Portugalsku byl nižší o 8% oproti loňsku. A ve Francii poskočil prodej o 22% oproti dubnu loňského roku.

Vynikající výsledky zaznamenalo v dubnu také Dánsko, které zvýšilo prodej o téměř 54%, v Irsku se prodej zvýšil o 28% a v České republice a na Slovensku o 20% v porovnání s loňským dubnem. V Německu, na nejsilnějším evropském trhu, byl prodej 8 225 vozů, což je zvýšení o téměř 12%. V průběhu prvních čtyř měsíců dosáhl podíl na trhu v Německu své nejvyšší úrovně od roku 1991. Tyto výsledky, kombinované s rekordními výsledky prvního kvartálu, přinesly za období leden-duben dvouciferný nárůst na všech evropských trzích. Mazda Motor Europe prodala celkem 100 125 vozů za první čtyři měsíce tohoto roku, což je o 25 411 vozů a o 34% více  než za stejné období v loňském roce.

Několik modelových řad pokračuje velmi dobře a dosáhlo vynikajících dubnových výsledků: 

  • Mazda2 má svůj druhý nejlepší měsíc, prodalo se jí 4 039 vozů – to je o 94% více než v dubnu loňského roku – a dosáhla svého nejvyššího podílu v segmentu od svého uvedení na trh. 
  • Mazda3 měla také svůj druhý nejlepší měsíc od svého uvedení, s prodejem 6 832 vozů dosáhla podílu v segmentu 2,3%. Od ledna bylo v Evropě již prodáno 25 000 vozů Mazda3.
  • Mazda6 je stále populární mezi evropskými zákazníky a s dubnovým prodejem těsně pod 8 000 vozů dosáhla podílu v segmentu 5,2%. Za první čtyři měsíce tohoto roku bylo v Evropě prodáno již téměř 33 000 vozů Mazda6. 
  • Mazda RX-8 obsadila v dubnu 20% segmentu sportovních vozů s prodejem 1 856 vozů. 
  • Mazda B-serie – prodej byl vyšší o téměř 24% oproti předchozímu roku.

„Doplnění Mazdy3 do naší produktové řady mělo velký vliv na naše výkony od začátku tohoto roku,“ řekl Dan Morris, President a CEO Mazda Motor Europe GmbH. „S Mazdou2 pravidelně získáváme, s pokračující popularitou Mazdy6,s  téměř pátou pozicí RX-8 ve svém segmentu, a s úspěchem našich zbývajících modelů,  jsme v tomto roce na cestě překonat naše prodejní cíle v Evropě.“

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků