Mazda zahájila výrobu Mazdy3

Hofu City – 25. června 2003 zahájila Mazda Motor Corporation výrobu svého dalšího vozu nové generace. Nový model se na japonském trhu bude jmenovat „Axela“ a v Evropě „Mazda3“.

Jedná se již od čtvrtý zcela nový model Mazda vyvinutý v souladu s DNA společnosti. Mazda3 bude stavět na úspěchu dosavadních nových modelových řad, které zahrnují oceňovanou Mazdu6 (v Japonsku známou jako Atenza), Mazdu2 (Demio) a Mazdu RX-8. Nejnovější Mazda bude oficiálně představena na 60. Autosalonu ve Frankfurtu v září 2003 a do prodeje v Evropě bude uvedena koncem roku.

Byla vytvořena tak, aby zastínila běžné vozy tohoto segmentu. Mazda3 nabízí zákazníkům tradičního C-segmentu mnohem více jak v oblasti designu, tak dílenského zpracování i výbavy, stejně tak jako v oblasti jízdních vlastností vozu. Nové modely Mazda, vyvinuté a vyrobené s využitím těchto stejných kvalit, pomohly společnosti dosáhnout významného hodnocení od zákazníků i médií,  včetně více než 50 mezinárodních ocenění pro Mazdu6/Atenza a ocenění „International Engine of the Year 2003“ pro rotační motor RENESIS, který pohání novou Mazdu RX-8.

Nová Mazda3 je ztělesněním designového směru, který prezentoval koncept Mazda MX Sportif, který byl představen na autosalonu v Ženevě v březnu tohoto roku. DNA značky Mazda – stylový, naplňující očekávání a duchaplný – se odráží v každém detailu vozu. Klíčové cíle pro novou Mazdu3 zahrnují:

  • vynikající a dobře definovaný design založený na zřetelných a svalnatých proporcích a dynamickém atletismu;
  • nejvyšší úroveň dílenského zpracování a vysoká kvalita zajišťují vysokou hodnotu pro zákazníky;
  • skvěle vyvážená dynamika vozu přináší jedinečné jízdní prožitky, které jsou běžně asociovány s vozy evropské produkce;
  • optimální vnitřní prostor a inovativní řešení prostoru maximalizují využitelnost.

Na rozhodujícím japonském trhu, kde se vůz představí na podzim, bylo označení Axela vytvořeno kombinací anglických slov „accelerate“  (=zrychlit) a „excellent“ (=výborný/znamenitý). Toto jméno bylo vytvořeno, aby komunikovalo mladistvou radost z řízení vozu – zrychlení – s nekonečnými možnostmi representovanými v písmenu „X“.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků