Mazda zahájila výrobu Mazdy3

Hofu City – 25. června 2003 zahájila Mazda Motor Corporation výrobu svého dalšího vozu nové generace. Nový model se na japonském trhu bude jmenovat „Axela“ a v Evropě „Mazda3“.

Jedná se již od čtvrtý zcela nový model Mazda vyvinutý v souladu s DNA společnosti. Mazda3 bude stavět na úspěchu dosavadních nových modelových řad, které zahrnují oceňovanou Mazdu6 (v Japonsku známou jako Atenza), Mazdu2 (Demio) a Mazdu RX-8. Nejnovější Mazda bude oficiálně představena na 60. Autosalonu ve Frankfurtu v září 2003 a do prodeje v Evropě bude uvedena koncem roku.

Byla vytvořena tak, aby zastínila běžné vozy tohoto segmentu. Mazda3 nabízí zákazníkům tradičního C-segmentu mnohem více jak v oblasti designu, tak dílenského zpracování i výbavy, stejně tak jako v oblasti jízdních vlastností vozu. Nové modely Mazda, vyvinuté a vyrobené s využitím těchto stejných kvalit, pomohly společnosti dosáhnout významného hodnocení od zákazníků i médií,  včetně více než 50 mezinárodních ocenění pro Mazdu6/Atenza a ocenění „International Engine of the Year 2003“ pro rotační motor RENESIS, který pohání novou Mazdu RX-8.

Nová Mazda3 je ztělesněním designového směru, který prezentoval koncept Mazda MX Sportif, který byl představen na autosalonu v Ženevě v březnu tohoto roku. DNA značky Mazda – stylový, naplňující očekávání a duchaplný – se odráží v každém detailu vozu. Klíčové cíle pro novou Mazdu3 zahrnují:

  • vynikající a dobře definovaný design založený na zřetelných a svalnatých proporcích a dynamickém atletismu;
  • nejvyšší úroveň dílenského zpracování a vysoká kvalita zajišťují vysokou hodnotu pro zákazníky;
  • skvěle vyvážená dynamika vozu přináší jedinečné jízdní prožitky, které jsou běžně asociovány s vozy evropské produkce;
  • optimální vnitřní prostor a inovativní řešení prostoru maximalizují využitelnost.

Na rozhodujícím japonském trhu, kde se vůz představí na podzim, bylo označení Axela vytvořeno kombinací anglických slov „accelerate“  (=zrychlit) a „excellent“ (=výborný/znamenitý). Toto jméno bylo vytvořeno, aby komunikovalo mladistvou radost z řízení vozu – zrychlení – s nekonečnými možnostmi representovanými v písmenu „X“.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

včera | Vladimír Kadera | 41 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 93 příspěvků