Mazda zahájila výrobu Mazdy3

Hofu City – 25. června 2003 zahájila Mazda Motor Corporation výrobu svého dalšího vozu nové generace. Nový model se na japonském trhu bude jmenovat „Axela“ a v Evropě „Mazda3“.

Jedná se již od čtvrtý zcela nový model Mazda vyvinutý v souladu s DNA společnosti. Mazda3 bude stavět na úspěchu dosavadních nových modelových řad, které zahrnují oceňovanou Mazdu6 (v Japonsku známou jako Atenza), Mazdu2 (Demio) a Mazdu RX-8. Nejnovější Mazda bude oficiálně představena na 60. Autosalonu ve Frankfurtu v září 2003 a do prodeje v Evropě bude uvedena koncem roku.

Byla vytvořena tak, aby zastínila běžné vozy tohoto segmentu. Mazda3 nabízí zákazníkům tradičního C-segmentu mnohem více jak v oblasti designu, tak dílenského zpracování i výbavy, stejně tak jako v oblasti jízdních vlastností vozu. Nové modely Mazda, vyvinuté a vyrobené s využitím těchto stejných kvalit, pomohly společnosti dosáhnout významného hodnocení od zákazníků i médií,  včetně více než 50 mezinárodních ocenění pro Mazdu6/Atenza a ocenění „International Engine of the Year 2003“ pro rotační motor RENESIS, který pohání novou Mazdu RX-8.

Nová Mazda3 je ztělesněním designového směru, který prezentoval koncept Mazda MX Sportif, který byl představen na autosalonu v Ženevě v březnu tohoto roku. DNA značky Mazda – stylový, naplňující očekávání a duchaplný – se odráží v každém detailu vozu. Klíčové cíle pro novou Mazdu3 zahrnují:

  • vynikající a dobře definovaný design založený na zřetelných a svalnatých proporcích a dynamickém atletismu;
  • nejvyšší úroveň dílenského zpracování a vysoká kvalita zajišťují vysokou hodnotu pro zákazníky;
  • skvěle vyvážená dynamika vozu přináší jedinečné jízdní prožitky, které jsou běžně asociovány s vozy evropské produkce;
  • optimální vnitřní prostor a inovativní řešení prostoru maximalizují využitelnost.

Na rozhodujícím japonském trhu, kde se vůz představí na podzim, bylo označení Axela vytvořeno kombinací anglických slov „accelerate“  (=zrychlit) a „excellent“ (=výborný/znamenitý). Toto jméno bylo vytvořeno, aby komunikovalo mladistvou radost z řízení vozu – zrychlení – s nekonečnými možnostmi representovanými v písmenu „X“.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků