Mazda začala prodávat vodíkový sporťák RX-8

16 komentářů

Johnie Walker
16. února • 15:07

Olej se vyměnuje po 20000km ,ale musí se průběžně dolívat,protože u tohto typu motoru to taky něco sežere.
Průměrně je to 1litr oleje v rozmezí mezi 1000 a 3000km.

Hugo
16. února • 17:27

U RX7 to strašně záleželo na stylu jízdy. Pokud se na to šlapalo, tak se po čase skutečně rozsvítila kontrolka oleje a bylo nutné jej dolít. Ale nebylo to tak drastický, docela jsem se lekl, když jsem dřív koupil Felicii 1.6 kolik byla v manuálu napsaná max. spotřeba oleje na 1000 km. Ve skutečnosti to ale nežralo nic.

MildeSorte4
16. února • 10:35

Viete niekto ako často sa mení olej v RX-8 ? Ja som počul, že ca. 5000 km...

andy
16. února • 12:24

Mám zákazníka, najazdil 5000 km a nepotreboval doliať ani kvapku. Olej sa tam mení každých 20.000 km. Ale ak niekto jazdí na 8000-9000 otáčok, tak musí doliať aj do bežného motoru (ak vôbec dosiahne takých otáčok) a samozrejme aj do Wankelu. Spojiť taký motor s vodíkom je fakt odvaha, ale Japonci si to určite otestovali. Škoda, že ma vtedy nezavolali

dudo
16. února • 14:25

keby sa tam pridaval priamo olej do spalovania tak by to auto asi neplnilo normu Euro IV ze ano!?!!?!?

dudo
16. února • 14:25

keby sa tam pridaval priamo olej do spalovania tak by to auto asi neplnilo normu Euro IV ze ano!?!!?!?

likso
16. února • 11:12

no nevím, wankel je v podstatě dvoutaktní motor, ale olej tam není v benzínu made in trabant ale ve zvláštní nádrži a vstřikuje se do válce spolu s benzínem. Takže se tam olej vůbec nemění, ale dolívá se do nádržky při nákupu paliva. Jak to ale míchají s vodíkem mi je záhadou.

Vjace
17. února • 0:31

Dvoutaktni tedy vazne neni... Ma ctyri doby jako kazdy jiny spalovaci motor, jen se vse odehrava kontinualne behem jedne rotace pistu kolem sve osy.
Spotreba oleje je primo umerna prumernym otackam jizdy daneho uzivatele. Vzhledem k tomu, ze je motor vysokootackovy, tak kdyz se najde nejaky Janek, co bude jezdit stale na 8t ot/min, poleje do toho olej jak do fritaku. Ale to by lil kamkoliv, kde by mohl vyuzivat dlouhodobe 8t ot/min (nehlede na znacku).

Vjace
17. února • 0:31

 Dvoutaktni tedy vazne neni... Ma ctyri doby jako kazdy jiny spalovaci motor, jen se vse odehrava kontinualne behem jedne rotace pistu kolem sve osy.
Spotreba oleje je primo umerna prumernym otackam jizdy daneho uzivatele. Vzhledem k tomu, ze je motor vysokootackovy, tak kdyz se najde nejaky Janek, co bude jezdit stale na 8t ot/min, poleje do toho olej jak do fritaku. Ale to by lil kamkoliv, kde by mohl vyuzivat dlouhodobe 8t ot/min (nehlede na znacku).

dudo
16. února • 14:26

keby sa tam pridaval priamo olej do spalovania tak by to auto asi neplnilo normu Euro IV ze ano!?!!?!?

dudo
16. února • 14:26

keby sa tam pridaval priamo olej do spalovania tak by to auto asi neplnilo normu Euro IV ze ano!?!!?!?

MildeSorte4
16. února • 10:34

Viete niekto ako často sa mení olej v RX-8 ? Ja som počul, že ca. 5000 km...

MildeSorte4
16. února • 10:34

Viete niekto ako často sa mení olej v RX-8 ? Ja som počul, že ca. 5000 km...

MildeSorte4
16. února • 10:34

Viete niekto ako často sa mení olej v RX-8 ? Ja som počul, že ca. 5000 km...

tuky
16. února • 5:30

GO Wankel GO! Lets make the rotary engine shine!

Haya
16. února • 8:02

no jo, v Tokiu je aspoň už nějaká síť čerpaček na vodík, ale co v té naší socialistické Evropě?

Doporučujeme

Články odjinud